N'toko

N'toko

7. 12. 2018  |  Mladina 49  |  Žive meje

Sredinski populizem

V trenutku, ko nismo zmožni mobilizirati množic in dejansko ogroziti oblasti, postanemo zadovoljni z drobtinicami

Novo obliko političnega komuniciranja sem prvič ozavestil leta 2012 med predsedniško kampanjo Boruta Pahorja. Čeprav sem politiko spremljal precej površno, sem težko spregledal, da Pahor v TV-soočenjih igra na najbolj otročje sentimente gledalcev. Bili so ga sami neumni buzzwordi, neznosno patriotsko petelinjenje in seveda značilno preoblačenje v »malega človeka«, ki je kasneje postalo njegov zaščitni znak. Pahor je na moje veliko začudenje zmagal, njegov stil nastopanja in instagram prezenca pa sta postali stalnici političnega komuniciranja. Poseganje po elementih iz sveta resničnostnih šovov seveda ni le Pahorjeva domena – ta medijska strategija, ki politično vsebino nadomešča s simbolnim dobrikanjem ljudstvu (»Jaz sem navaden človek kot vi!«), je danes povsod po svetu dominantna. Ko je na ameriških volitvah zmagoval pravi zvezdnik resničnostnih šovov, ki je igranje na otročje sentimente gledalcev pripeljal do ekstrema, smo začeli politični komentatorji to imenovati »populizem«.

Zakup člankov

Celoten članek lahko preberete ZA CENO 1 EUR

Celotno ŠTEVILKO Mladine pa dobite ZA CENO 3,50 EUR
Ta dostop vam obenem omogoča tudi ogled prejšnje številke in celotnega arhiva za naslednjih 7 DNI. Z dolgoročno naročnino prihranite do 25%.

  • Vnos e-naslova ni obvezen, če ga vnesete, boste nanj prejeli povezavo za dostop.

  • Če želite zakupite članke za daljše obdobje se morate .

  • Zakup

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.