Marcel Štefančič jr.

2. 8. 2019  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

Hitri in drzni: Hobbs in Shaw

Fast & Furious presents: Hobbs & Shaw, 2019 David Leitch

zadržan +

Vrnitev domov.

Idris Elba bi moral v filmu Hitri in drzni: Hobbs in Shaw v nekem trenutku zase reči, da izgleda kot “črnski James Bond”. A tega ni hotel izreči, ker je v času, ko so ta film snemali, še vedno obstajala “skrivna” možnost, da zares postane prvi temnopolti James Bond (generacija identitete bi sicer javkala, toda hej, za najbolj seksi moškega na svetu velja Idris Elba, ne pa Daniel Craig). Zato reče, da izgleda kot “črnski Superman”. Elba igra Brixtona, genetsko izpopolnjenega kibervojaka, diaboličnega “androida”, ki hoče zavladati svetu in ki nenehno dokazuje, da je superman – nič ga ne more ubiti, kaj šele ustaviti, krogle se od njega kar odbijajo. Ja, neprebojen je kot neprebojni jopič! Za napovednike zagotovi veliko atraktivnega materiala. “Jaz sem prihodnost človeštva,” pravi Hobbsu (Dwayne Johnson) in Shawu (Jason Statham). “Glejta me, bolj sem mašina, bolj sem človeški!” Pozove ju celo, naj se pridružita “evoluciji” – in postaneta supermana. Kar je seveda popoln nesmisel: v seriji Hitri in drzni so itak vsi supermani!

Film Hitri in drzni: Hobbs in Shaw sicer ni sequel, temveč “le” spin-off (da bodo feni te serije lažje počakali na osmi sequel oz. deveti del), toda ves silni, globalni lov za izgubljenim zakladom (za apokaliptičnim virusom, “biološkim orožjem bibličnih razsežnosti”: “notranje organe ti utekočini”, “telo ti spremeni v juho”), ki se začne v Londonu, nadaljuje v Moskvi in konča na Samoi ( ja, serija, ki se je začela na ilegalnih dirkah v Los Angelesu, je res prišla daleč), je le pretveza za to, da Hobbs in Shaw – s pretepi, streljanji, dirkami, šprinti po nebotičnikih, mačističnim šopirjenjem in strašno gospodarsko škodo, ki jo med reševanjem sveta oz. potrjevanjem, da med Ameriko (Hobbs) in Britanijo (Shaw) res obstaja “poseben odnos”, puščata za sabo – dokazujeta, da sta supermana. In ko se Hobbs nad samoanskim prepadom z eno roko oklepa tovornjaka, ki ga šofira Shaw, z drugo pa drži verigo, s katero zadržuje helikopter, ki ga pilotira Brixton, se zdi, kot da hoče reči: No, kdo je zdaj prvi črnski Superman! Ker gre za Hitre in drzne, lahko pričakujete overdose bombastičnega nasilja, a obenem tudi overdose nostalgije po agrarni, predtehnološki, regresivni skupnosti (“Okoljska škoda, kapitalizem, terorizem – človeštvo se bo samouničilo,” pravi Brixton) in kakopak overdose družinskih vrednot, navsezadnje, ameriško-britanski supermanski navezi se pridruži tudi Shawova sestra (Vanessa Kirby), Hobbs je v stalnem stiku s svojo hčerko, finale pa se, kot rečeno, odvrti na Samoi, Hobbsovem rojstnem kraju ( ja, veliko bratov in sester ima, veliko “družine”). Če hoče torej družina zaščititi svoje interese in preživeti vse sodobne ujme kapitalističnega nasilja, mora biti tudi sama zelo nasilna. Kot nekoč družina Corleone.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.