Saša Eržen

27. 9. 2019  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Hudo

Zaščitno pohištvo

Stol, ki je čelada

© Arhiv Mladine

Japonska naj bi se bolj ali manj opazno stresla vsakih pet minut, potresov, ki jih ljudje dejansko občutijo, je tam kakih dva tisoč na leto, uničujočih potresov pa nekaj na stoletje. Zato se na Japonskem posamezniki preventivno radi opremijo s čeladami, zložljivimi čeladami in celo protipotresnim stolom, katerega naslonjalo po potrebi služi kot čelada in ki ne zaščiti le glave, temveč tudi vrat in hrbet. Stol z imenom mamoris – sestavljanka iz japonskih besed »mamoru«, ki pomeni zaščititi, ter »isu«, stol – je v svojem studiu Znug Design oblikoval Nezu Kota. V letih, odkar je na voljo, je v nekaterih japonskih korporacijah že postal del pisarniške opreme. Na sedalu ima gumb, ki ga zavrtimo v eno ali drugo smer, s čimer se naslonjalo sprosti, da ga lahko snamemo in nataknemo nase kot čelado, ki jo pod brado nato pričvrstimo s trakom. Inovativni stol z dvojno uporabnostjo v estetskem smislu ni ravno presežek japonskega oblikovanja, saj zaradi izbokline pod sedežem spominja na prenosno straniščno školjko, še zlasti, ker je bel. A pri naročilu več kot tristo kosov ga izdelajo v katerikoli barvi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.