Globalna subkultura z epicentrom v Dolenjskih Toplicah

TRASH GANG

Trash Gang se pogosto poigrava z metalsko ikonografijo, kar je razvidno že iz logotipa, ki je pravzaprav predelava logotipa legendarne death metal zasedbe Death.

Trash Gang se pogosto poigrava z metalsko ikonografijo, kar je razvidno že iz logotipa, ki je pravzaprav predelava logotipa legendarne death metal zasedbe Death.

Trash Gang ni tolpa smetarjev, kot bi lahko sklepali iz dobesednega prevoda. Je »novodobni cyber kolektiv«, ki deluje na polju vizualne umetnosti, glasbe in mode. Jedro delovanja te skupnosti so množično obiskane spletne platforme, namenjene promociji podzemne trap glasbe. Dejavni člani cyber kolektiva po obskurnih kotičkih interneta iščejo neodkrite izvajalce, njihovo glasbo pa nato podkrepijo z vizualno vsebino, ki jo ustvarjajo sami: od kolažiranja odlomkov iz animejev do avtorske animacije in produkcije glasbenih videov po načelu DIY. Baza sledilcev Trash Ganga je množična, številni njegovi pripadniki pa so internetni tolpi tako zvesti, da spletna skupnost naglo prerašča v pravo subkulturo. Že zgolj na kanalu na YouTubu ima več naročnikov, kot je prebivalcev Slovenije: 2,17 milijona. Je Trash Gang torej subkultura ali zgolj spletna skupnost? Kje je pravzaprav meja? »Ta dva svetova ločujejo predvsem starejši. Za Gang generacijo je to ista stvar,« izpod kapuce pravi 22-letni dolgolasec, ustanovitelj spletne tolpe, ki želi ostati neimenovan, a zaupa, da je med člani Trash Ganga znan kot Garbage. Njegov pajdaš Maus, ki ni izdal niti pravega imena niti starosti, v pogovoru za Mladino poudarja, da je »resničnost tisto, kar živiš. Če večino časa preživiš v virtualnem svetu, ta postane tvoja resničnost. Meje se popolnoma zabrišejo.«

Epicenter te hitro rastoče skupnosti, katere člani prihajajo z vseh koncev sveta, je v Dolenjskih Toplicah, od koder je doma Garbage in kjer je štab slovenske »divizije« kolektiva. Že v drugem letniku gimnazije je opustil šolanje: »Šolski sistem te postavi v čakalno vrsto, v kateri čakaš, da prideš do znanja, lahko pa si ga po bližnjicah vzameš sam,« pravi. Znanja o nenehno spreminjajočih se zakonitostih delovanja interneta in družabnih omrežij nam srednješolski učni načrt res ne omogoča, Garbage pa ga ima več kot očitno v malem prstu: v štirih letih, odkar je ustanovil Trash Gang, je pridobil naklonjenost več milijonov spletnih sledilcev. Večinoma se ti na platformah Trash Ganga zadržujejo predvsem zato, da jim tolpa postreže z najnovejšimi komadi iz trap podzemlja, nekateri pa v tej spletni skupnosti prepoznavajo gibanje, ki jih poveže s somišljeniki, in »začnejo živeti Trash«, kakor pravi Maus, ki se je tolpi pozneje pridružil kot koordinator projektov. Nadaljuje, da lahko »vsebino prispeva, kdorkoli želi, če pokaže dovolj zagona. Prišli smo do točke, ko lahko aktivnim članom za to, kar ustvarjajo za Gang, omogočamo tudi pošteno plačilo.« Dejavni pripadniki skupnosti sodelujejo z različnimi veščinami, od montiranja videov prek animacije do glasbene produkcije, pa tudi denimo ilustracije in oblikovanja.

Trash Gang ima na kanalu na YouTubu več naročnikov, kot je prebivalcev Slovenije: 2,17 milijona.

Vizualna plat delovanja kolektiva Trash Gang se osredotoča predvsem na anime in cyberpunk estetiko, elemente pa črpa iz tehnofuturizma, okultizma, temačne fantazije, misticizma ter distopične in postapokaliptične prihodnosti. Pogosto se poigrava tudi z metalsko ikonografijo, kar je razvidno že iz logotipa, ki je pravzaprav predelava logotipa legendarne death metal zasedbe Death.

Najmočnejše vezivno tkivo globalne spletne skupnosti Trash Gang je novi val podzemnega hiphopa, ki je nekje na presečišču med trapom, mumble rapom, emo punkom, pa tudi industrialom, nu-metalom in različnimi tršimi kitarskimi žanri, denimo številnimi odvodi metala in hardcora. Gre za slog glasbe, ki je pred leti z uspehi izvajalcev, kot so XXXTentacion, Lil Peep in Suicide boys, iz obskurnosti spletnega podzemlja prodrl v mainstream, in ravno takrat se je vzpenjal tudi Trash Gang. Tako je zajahal val, s katerim je izrazito robna glasba postala izjemno trendovska, temu primerna pa je bila tudi nagla rast števila Gangovih sledilcev. Pravzaprav je Trash Gang soodgovoren za komercialni preboj nekaterih ključnih izvajalcev s te scene, denimo ameriškega raperja Ghostemana, ki bo spomladi prihodnje leto nastopal v ljubljanskem Kinu Šiška. Vse njegove prve hite, ki so se po spletu razširili kot virus, je vizualno opremil Trash Gang in jih naložil na svoje spletne platforme. Raperju je s tem pravzaprav odločilno pomagal pri graditvi umetniške persone in vizualne identitete ter mu pripravil teren za uspeh.

Sporočilnost glasbe, ki jo promovira Trash Gang, je pogosto povezana s pesimizmom, depresijo, žalostjo, samomorilskimi mislimi, nihilizmom, drogami, samodestruktivnostjo in smrtjo, torej temami, s katerimi se odraščajoča uporniška mladež zlahka poistoveti, kar deloma pojasni množičnost sledilcev te spletne skupnosti. »Naša estetika – v vizualnem in glasbenem smislu – lahko na prvi pogled deluje nekoliko morbidno, a to je pač odraz duševnega stanja ljudi, ki to vsebino ustvarjajo, in seveda tudi tistih, ki jo konzumirajo. Nihilizma, pesimizma in destruktivnosti ne želimo podpihovati: merimo na to, da krhka duševna stanja svojih pripadnikov negujemo skozi umetnost, da iz stiske rastejo skupaj z nami,« pravi Maus in doda, da »članom Ganga že samo pripadnost skupnosti pomeni ogromno: vidijo, da niso sami, povežejo se s somišljeniki, svoje frustracije pa nato kanalizirajo skozi umetnost«.

Slovenska „divizija“ mednarodnega cyber kolektiva Trash Gang v Novem mestu.

Slovenska „divizija“ mednarodnega cyber kolektiva Trash Gang v Novem mestu.

Vsebine, ki jih ustvarjajo in delijo, so lahko torej v očeh marsikoga morbidne, v očeh drugih pa celo žaljive. Zato se pogosto dogaja, da anonimni Facebookovi uporabniki prijavijo kakšno kočljivo vsebino, ki jo objavlja Trash Gang – to je pripeljalo tudi do tega, da je Facebook zaprl njegovo stran, na kateri je imel že milijon sledilcev. »Če promoviraš nered, te zatrejo,« pravi Garbage. A mladi webmasterji se ne pustijo: nova Facebookova stran, ki so jo vzpostavili, je do danes pridobila že več kot 700 tisoč lajkov, prav tako Trash Gang skrbi še za približno 20 različnih spletnih platform oziroma – kot jim pravijo trešgengovci – »divizij«, ki so razpršene po vseh mogočih družabnih omrežjih in spletnih platformah. Vsaka je namenjena predstavljanju specifičnega sloga glasbene ali vizualne umetnosti in pravzaprav vsaka živi svoje življenje. Krovni člani kolektiva med najzvestejšimi sledilci zgolj določijo t. i. kapetane za vodenje posamezne divizije, zadeva pa nato zaživi po svoje.

Vsebine, ki jih ustvarja in deli Trash Gang, so v očeh marsikoga morbidne, v očeh drugih pa celo žaljive: zaradi anonimne prijave sporne vsebine je Facebook pred leti zaprl njegovo stran, na kateri je imel že milijon sledilcev.

Čeprav so v ideološki naravnanosti izrazito antikorporativni, so hkrati precej podjetni: ustvarjajo svojo linijo oblačil in promocijsko blago (merch), ki ga njihovi partnerji proizvajajo v tovarnah na Kitajskem in ga od tam pošiljajo neposredno kupcem. »Ti to vidiš kot merch, mi pa to vidimo kot veliko priložnost,« pravi Maus, medtem ko si pomane oči zaradi utrujenosti od jetlaga, saj se je ravno vrnil s sestankovanja na Kitajskem. »Poznamo načine, kako priti do sredstev, zaradi katerih smo samozadostni,« doda. »Ta denar potem vračamo ljudem, ki za nas ustvarjajo vsebino, od Rusov prek Romunov do Brazilcev. Marsikateri član Trash Ganga živi od tega, kar mu omogočamo,« pravi. Najbolje prodajani artikel, ki ga ponuja spletna trgovina Trash Gang, je črna maska, na kateri se sveti zlovešči demonski nasmeh. Prodali so jih že več kot deset tisoč. Garbage pravi, da »maska ni zgolj zaščitni znak naše subkulture, naši pripadniki se z njo identificirajo podobno, kot so se delavci v Franciji identificirali z rumenimi jopiči«.

Ustanovni člani cyber kolektiva pri tem poudarjajo, da ima Trash Gang močno ideološko komponento. »Trash mentaliteta je podobna kot pri panku,« pravi Garbage, a poudarja, da »ne nasprotujemo sistemu, saj se nam z njim ne ljubi ukvarjati. Namesto tega dokazujemo, da je mogoče skreniti mimo njega. Na primer mimo glasbene industrije. Da je mogoče narediti preprost DIY-video za glasbo underground izvajalca, ki pa z nekaterimi prijemi dobi 200 milijonov ogledov. Našli smo luknjo v sistemu, zaradi katere smo lahko odvisni zgolj sami od sebe.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.