Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 14  |  Kultura  |  Film

Godzilla vs. Kong

Adam Wingard, 2021

Potovanje v središče Zemlje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 14  |  Kultura  |  Film

Potovanje v središče Zemlje.

Godzila je nedavno, v filmu Godzila II: Kralj pošasti, rešil svet, saj je uničil pošastne titane, Mothro, Rodana in Ghidoraha, toda zdaj, v filmu Godzilla vs. Kong, se mu zmeša – prestopi na temno stran sile. In ko napade še živčni center mogočne tehnološko-energetske korporacije Apex Cybernetics v floridski Pensacoli, so vsi začudeni. Še toliko bolj, ker Godzila – sicer sam simbol titanske silovitosti, vsemogočnosti, zmagovitosti, neuničljivosti kapitalizma – očitno napade prav kapitalizem. Ko pa kapitalizem napade »alfa titan« (z atomskim zadahom!), ti ne pomaga ne James Bond ne Terminator, še celo Alien ne, tako da si prisiljen mobilizirati drugega »alfa titana«, King Konga, ki so ga vmes preselili nazaj na Otok lobanj, kjer živi v svojem Trumanovem šovu – pod orjaško panoptično kupolo ( ja, mehurček!), ozaljšano s sladkobnim Vintonovim štiklom Over the Mountain Across the Sea. Film Godzilla vs. Kong, bombastični neonski tehnonoir, nadaljevanje filmov Godzila, Godzila II: Kralj pošasti in Kong: Otok lobanj, se dogaja v svetu, v katerem vladajo titanske pošasti, »alfa titani«, medtem ko so ljudje – tudi vsi tisti znanstveniki, geologi, »šepetalci« Godzili ipd. – medli, plehki, enolični, dolgočasni in že kar nepotrebni.

Nič čudnega – kapitalizem, ultimativni »alfa titan«, jih je pomanjšal in marginaliziral, naredil jih je nepomembne. In že kar pornografsko pogrešljive. Dobesedno: ko Godzila in King Kong pohodita kako velemesto, se rušijo nebotičniki, mrtvih je verjetno na stotisoče in milijone, a tega umiranja ne vidimo – tako nepomembni so postali ljudje. Godzila in King Kong sta kot kapitalizem – svojo destruktivnost imata za talent, znak odličnosti in konkurenčnosti. Ljudje nikogar več ne zanimajo. V resnici je še huje. Danes teza, da je Zemlja votla (ali ploščata), velja še za lunatično teorijo zarote. V svetu, v katerem se dogaja film Godzilla vs. Kong, pa je teza, da je Zemlja votla, že znanstveno dejstvo. Walter Simmons (Demián Bichir), direktor in lastnik metakorporacije Apex Cybernetics, namreč poskrbi, da znanost, ki jo utelešata geolog Nathan Lind (Alexander Skarsgård) in antropologinja Ilene Andrews (Rebecca Hall), Konga skozi antarktični portal pošlje v utopično, rajsko, votlo središče Zemlje (tu so nekoč živeli vsi titani!), ki bi ga napolnilo z novimi, čudežnimi energetskimi viri, s katerimi bi lahko zlomil Godzilo in rešil vse probleme človeštva. Kapitalizem, ki je pohodil in izsesal že vso Zemljo, se hoče zdaj stegniti še v središče Zemlje – tam so naravni viri, ki jih je še mogoče eksploatirati. Ti energetski viri so prihodnost kapitalizma, ali bolje rečeno – ti energetski viri bodo poskrbeli, da bo svet spet varen za kapitalizem. Film Godzilla vs. Kong – sicer dolga, mračna, nočna, kakofonična, neskončna, utrudljiva bitka dveh »alfa titanov« – lepo razgali distopično utopično predpostavko kapitalizma: še malo potrpite, pa bo kapitalizem rešil vse vaše probleme! Še malo se odpovedujte, pa bo kapitalizem izdelal končno rešitev človeškega vprašanja! Le še to pošast porazimo, pa bo vse okej! In ko slišimo, da »ne moreta obstajati dva alfa titana«, vemo, kaj hočejo reči: ne moreta obstajati kapitalizem in socializem! Kapitalizem je brez alternative. (HBO Max)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.