Saša Eržen

 |  Mladina 5  |  Kultura  |  Hudo

Razgrabljeni parfum

Vonj industrijskega lubrikanta

Pred sedemdesetimi leti so v San Diegu v Kaliforniji v laboratoriju iznašli sredstvo za izpodrivanje vode oziroma mazivo, brez katerega si danes ne predstavljamo mehanične delavnice ali škatle z orodjem domačih mojstrov. Naporno rojstvo nove snovi – zadeva jim je uspela šele v štiridesetem poskusu – je poskrbelo za ikonično ime WD-40, ki začetnicama angleške besedne zveze water displacement, torej izpodrivanje vode, združuje s številom izvedenih poskusov. Slovito sredstvo proti rji in škripanju vrat ima očitno tako presunljiv vonj, da so v oblikovalskem kolektivu MSCHF iz Brooklyna ustvarili parfum z imenom »diši kot WD-40«, smells like WD-40. Dvesto izvodov parfumske vodice, ki je bila naprodaj za oseminštirideset dolarjev, je pošlo v trenutku. Umetniški kolektiv sicer slovi po ustvarjanju neobičajnih izdelkov, s katerimi opozarjajo na nori svet potrošnje; med njihovimi stvaritvami so bili na primer Jezusovi čevlji, superge Nike Air Max, z vodo v podplatu. Vnaprej so razprodali tudi skrivnostno figurico, ki bo na voljo prihodnje leto, ko naj bi Disneyju potekle pravice za najznamenitejšo miš na svetu.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.