Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 15  |  Kultura  |  Film

Življenje v kapitalizmu ni več mogoče

Kapitalizem je zapeljiv – za vogalom je vedno nov žarek upanja, nova služba, ki čaka, uvod v novo krizo. Ah, ta marketing.

za +

Boj za preživetje. Prezaposlena / À plein temps, 2021, Éric Gravel.

Ljudi pred kapitalistično represijo varuje le še obsedenost, le še fanatično vztrajanje pri svojem, le še totalna samozaverovanost, le še predanost svoji želji: recimo – le še fassbinderjevska, tako rekoč mučeniška obsedenost Julie (Laure Calamy), samske, samohranilne, brutalno ločene, obupane, zadolžene, jezne hotelske sobarice, ki hoče do boljše službe prispeti v času, ko štrajk javnega transporta povsem ohromi Pariz. Kapitalizem se ustavi, Julie, ki mora vsako jutro zamenjati kopico javnih prevoznih sredstev, da bi prišla na delovno mesto, pa ne – še vedno trza, še vedno se trese, še vedno se giblje, še vedno se vrti, a v prazno. Njeno iskanje poti, da bi prišla na razgovor za novo službo, spominja na manično prizadevanje one tovarniške delavke (Marion Cotillard), da bi – jasno, v filmu Dva dneva, ena noč – obdržala službo. Julie je dokaz, da se je življenje v neoliberalizmu prelevilo v dramo, triler, grozljivko – v perpetuum mobile napetosti, stresa, panike, strahu in negotovosti, non-stop krizo in obsedno stanje, hektični total prekarnosti, boj za preživetje, Grand Guignol prezaposlenosti. Obenem pa je Julie tudi dokaz, da obstajajo alternative, alternativne poti, alternativna prevozna sredstva, alternativna skupnost – najti mora obvode in obvoze. Zanesti se mora na solidarnost. Na štop. Na pirate. Na svojo notranjo divjino, na svojo gverilsko učinkovitost, na svojo partizansko odločnost. Preživeti mora brez kapitalizma, a časa in denarja, da bi živela brez kapitalizma, nima.

Delo v marketingu, oglaševanju kapitalizma, je edini način, da dobi občutek, da obvladuje svoje življenje.

Kapitalizem je zapeljiv – za vogalom je vedno nov žarek upanja, nova služba, ki čaka, uvod v novo krizo. Ah, ta marketing. In Julie je nekoč – pred krizo, pred ločitvijo, pred zlomom podjetja – delala v marketingu. In ja, spet hoče delati v marketingu. To – delo v marketingu, oglaševanju kapitalizma – je edini način, da dobi občutek, da obvladuje svoje življenje. In kapitalizem. Julie pač izkuša, da življenje v kapitalizmu ni več mogoče. Zakaj pa mislite, da štrajkajo zaposleni v javnem transportu? Zakaj pa mislite, da ustavijo kapitalizem? (Demiurg + VOD)

xBbpgRIDn6E

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.