Marcel Štefančič jr.

24. 7. 2015  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Film

Iz/sebe

Self/less, 2015
Tarsem Singh

zadržan

Novo življenje.

Film Iz/sebe je triler, toda lahko bi bil tudi komedija, rimejk farse All of Me (1984), v kateri si odmirajoča magnatka (Lily Tomlin), ki hoče živeti večno, zaželi, da bi njeno dušo preselili v voljno telo njene seksi asistentke, a potem zaradi transmutacijske okvare pristane v telesu svojega odvetnika, ki ga igra Steve Martin.

Magnatko tokrat nadomešča ošabni, vsemogočni, umirajoči magnat, Damian Hale (Ben Kingsley), ki se ne more sprijazniti s tem, da bi lahko tako bogat, tako uspešen in tako mogočen človek umrl, zato svojo zavest s pomočjo velikega čeka, futuristične biogenetske korporacije in sheddinga – novega, čudežnega transhumanističnega transferja – kot “aplikacijo” preseli v mlado, zdravo telo (Ryan Reynolds). Telo je umetno, le kontejner, zgrajen v laboratoriju, mu zagotovijo, toda ko začne nenadoma vrtoglavo halucinirati in ko se mu začnejo prikazovati spomini na tuje družinsko življenje, ugotovi, da je kupil več, kot je plačal. In plačal ni malo, film – dejansko reimaginacija Frankenheimerjeve klasike Vnovič rojeni (1966), v kateri se je John Randolph preselil v telo Rocka Hudsona – pa skuša baročnost zarote, ki jo splete, prirediti ceni, kar bi bilo okej, če ne bi bil baročen le v akcijski predvidljivosti, tako da deluje komično – jasno, nehote in sebi navkljub. Če bi šlo za komedijo, bi se marsikaj zdelo bolj verjetno, kot se zdi, toda nobena neverjetnost ni tako neverjetna kot tale: ošabni, sebični magnat, ki hoče živeti večno, se v tujem telesu prelevi v ludista, kritika korporativnega pohlepa in brezvestnosti. Je pa po svoje lepo videti film, ki ne skriva, da bi bilo dobro, če bi človeštvo kak tehnološki čudež preskočilo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.