MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

2. 2. 2018  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Plošča

Migos: Culture II

2017, Quality Control Music/ Motown/Capitol

+ + +

Najbrž ni naključje, da je megapriljubljeni hip hop trojec Migos svojo tretjo studijsko ploščo Culture II objavil ravno prejšnji vikend, ko so v newyorškem Madison Square Gardnu podelili nagrade grammy za lanske glasbene dosežke. Tudi sam je bil namreč med nominiranci. Kipec gramofončka v kategoriji najboljši raperski album mu je sicer izmaknil Kendrick Lamar, a do uresničitve napovedi »osvajali bomo grammye« iz novega Migosovega komada Culture National Anthem (Outro), je le še vprašanje časa. Samozavest trojca je vsekakor upravičena. S prejšnjo ploščo Culture, izdano pred natanko enim letom, se je pridružil platinastim kolegom iz Atlante, ki je v tem desetletju postala svetovno središče hip hopa. Še več, Quavo, Offset in Takeoff so se z njo povzpeli celo na vrh ameriškega popkulturnega mainstreama.

Ja, medtem ko so se estradniški pop veljaki ukvarjali predvsem z medsebojnimi zdrahami in (kvazi)angažiranostjo, se je Migos s svojimi rimami o atlantskem blišču, ženskah, orožju, drogah in samohvali znašel pred očmi svetovne javnosti. Tudi akademske. Newyorška univerza jih je denimo le dan po izidu plošče Culture gostila na debati o njihovem vplivu na glasbo, modo in podobne najpopularnejše discipline. Njihov meteorski vzpon se je začel že leta 2013 z Drakovim remiksom singla Versace, širša ameriška javnost pa jih je spoznala leta 2016 v eni od epizod priljubljene in kritiško cenjene TV-serije Atlanta. Avtor serije Donald Glover, znan tudi pod glasbenim psevdonimom Childish Gambino, jih je takrat razglasil celo za Beatlese aktualne generacije mladostnikov.

Migos spet s skladbami, ki se hipoma zataknejo v uho

Migos spet s skladbami, ki se hipoma zataknejo v uho
© arhiv založbe

No, trojec se je močno prikupil tudi glasbenim somišljenikom. Na novi plošči Culture II to dokazujejo že številna sodelovanja. V 24 novih skladbah so svoje rime med drugim odrapali Drake, Gucci Mane, Ty Dolla Sign, Nicki Minaj in Cardi B, beate pa sta jim ob atlantskih traperskih mojstrih ukrojila še Pharrell Williams in Kanye West. Toda plošča ni le razkazovanje zvezdniških prijateljev. Vse niti v svojih rokah, z običajnimi brezhibnimi flowi in zapomnljivimi enovrstičnicami, še vedno drži trojec. Rapanje o vedno istih temah na trenutke resda izpade precej naporno, toda to deloma rešijo še bolj izpiljeni, razgibani in tokrat subtilnejši beati. Zaradi tega nova plošča na prvi posluh deluje manj atraktivno od predhodnice, vseeno pa tudi tokrat ne manjka skladb, ki se ne bi hipoma zataknile v uho.

Ja, verjetno bi si Migos naredil uslugo, če bi izpustil kakšnih deset šibkejših skladb ter oklestil uro in tričetrt dolg maraton. Lahko pa odločitev za tak format najbrž pripišemo tudi temu, da ploščo promovirajo kot (Spotifyevo) »playlisto« in s tem mimogrede pokomentirajo še kulturo sodobnega konzumiranja glasbe. Stomilijonske številke jim ne uidejo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.