MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    20. 7. 2018  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Miss Red: K.O.

    Da ji po žilah tečeta reggae in dancehall, je izraelska vokalistka Miss Red dokazala že z mikstejpom pred tremi leti, zdaj pa s prvim pravim albumom svojo navezanost na jamajško glasbo še nadgradi. A ne na klasičen način. Ker ji je glasbene podlage (spet) ukrojil britanski dub mojster The Bug, ki z njo sodeluje že sedem let, njene pesmi, v katerih se sooči s tem, kaj pomeni biti ženska, s svojim židovskim poreklom in ne nazadnje z reggae obstranstvom, dobijo povsem samosvoj značaj. In ta je tako prepričljiv, da izvirnim reggae naukom pokaže veliko več spoštljivosti, kot je do njih denimo goji jamajški podmladek, ki s prevzemanjem ameriških (raperskih) smernic osvaja pop lestvice. Ja, včasih mora opomnik priti od zunaj. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Črt Piksi

    20. 7. 2018  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Rap za množice

    Draveljski raper Nipke letos beleži deseto obletnico ustvarjanja, v tem času pa je objavil le eno ploščo. Ampak ta je bila dovolj za to, da se je, tudi sodeč po milijonskih ogledih njegovih spotov na YouTubu, znašel med najbolj priljubljenimi domačimi raperji. Deloma na račun pop(evkarskega) raperskega sloga in morda še bolj zato, ker so njegove zgodbe, v katerih brez ovinkarjenj govori o odraščanju, za svoje vzeli osnovnošolci. To je bilo jasno tudi na njegovem nastopu v okviru festivala Poleti v NUK prejšnji četrtek, kjer se mu je na odru pridružilo kakšnih deset v tem desetletju rojenih fenov, ki so skupaj z njim, enkrat družno, drugič vsak svoj verz, odrapali nekaj njegovih največjih hitov. »To je moja publika,« je šaljivo, a ponosno prikimal, ko so mladi raperski nadobudneži poskakovali okrog njega. Medtem ko so njihove mamice poplesavale (in prepevale) pod odrom. Več

  • Goran Kompoš

    13. 7. 2018  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Splinta: The Splinta Experience

    Naj vas referenca na zasedbo Jimija Hendrixa v naslovu ne zavede. Dolgoletni mariborski hiphoperski DJ in beatmaker Splinta svojih gramofonov in mešalke ni zamenjal s kitaro. V času, ko je digitalizacija tudi v hiphopu že skoraj povsem izrinila izvirne prakse, je v starošolski maniri raje sestavil devet gramofonarskih kosov, ki se jih že zaradi specifičnega ustvarjalnega pristopa drži precej nostalgije. Ampak plošča ni le razkazovanje Splintovih tehničnih veščin. Spretnemu scratchanju in žongliranju z beati se sicer ne odpove, so pa ti podrejeni izpovedim skladb, ki prepričajo s subtilno kompleksnostjo in Splintovo poznavalsko žilico za umetnost rokovanja z gramofoni. Delikatesa za hiphopovske zanesenjake. Več

  • Goran Kompoš

    6. 7. 2018  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Gorillaz: The Now Now

    Damon Albarn pred izidom nove plošče svojega risankastega benda po stari navadi ni okolišil. »Ploščo smo posneli predvsem zaradi prihajajočih koncertov,« je dejal. Ja, plošča je že na prvi pogled manj ambiciozna od lanske, pri kateri je sodelovalo kakih 50 glasbenikov. Na tej je omembe vreden le gostujoči verz Snoop Dogga, kar pa ni nujno slabo. Ker sta jo tokrat podpisala le Albarn in/oziroma 2-D, je bolj koherentna, skladbe pa so, sodeč po naslovih, nastajale na potovanjih, zato govorijo predvsem o izoliranosti in osamljenosti. Temi, ki se zdita vse prej kot popestritev koncertnih repertoarjev skupine Gorillaz, a najzvestejši feni se verjetno ne bodo pritoževali. Več

  • Goran Kompoš

    6. 7. 2018  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Sophie: Oil of Every Pearl’s Un-Insides

    Ob izidu Sophiejinega prvenca, kompilacije Product (2015), smo si postavili kopico bolj ali manj retoričnih vprašanj. Ker se je vedelo, da gre za glasgowskega producenta Samuela Longa, smo ugibali, ali je psevdonim Sophie manifestacija njegovega soočenja z lastno spolno identiteto. Odgovor je obvisel v zraku, tudi zato, ker je v (redkih) intervjujih zamaskiral svoj glas (in videz). Ali pa je na nastopih v živo, pogosto v družbi avanturističnega glasbenega kolektiva PC Music, na oder raje poslal transvestite. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    6. 7. 2018  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Dogodki

    Jazzovski park

    Letošnji 59. Jazz festival Ljubljana je zaznamovalo nekaj novosti. Kot programski (so) vodja se je dolgoletni gonilni sili festivala Bogdanu Benigarju pridružil vodja Jazz Festa Sarajevo Edin Zubčević, ki je v tej vlogi zamenjal Pedra Costo. Precej več prostora so dobili mladi domači jazzovski ustvarjalci kot člani ali vodje (mednarodnih) zasedb, ki so se v dobršnem delu bolj kot na izročila afroameriškega jazza oprle na evropske (ob)jazzovske prakse. Kot osrednje prizorišče štiridnevnega festivala pa je zaživel Park Sveta Evrope med Cankarjevim domom in Prešernovo cesto. Očitno so pozitivne izkušnje z izvedbo koncertov na tem zunanjem prizorišču v minulih dveh letih organizatorje motivirale, da so še okrepili tamkajšnji program. Zaradi vremenskih in logističnih dejavnikov je bilo nekaj koncertov po sili razmer sicer prestavljenih v Cankarjev dom, približno polovico vseh nastopov pa smo kljub temu lahko videli v parku, ki se je spet izkazal za izvrstno alternativo nekdanjemu prizorišču v ljubljanskih Križankah. Več

  • Goran Kompoš

    29. 6. 2018  |  Mladina 26  |  Kultura

    Beograjski tornado

    Če bi delali anketo o tem, kateri je najboljši bend z območja bivše Jugoslavije v zadnjih desetih letih, bi se beograjska zasedba Repetitor nedvomno znašla nekje pri vrhu. Če bi spraševali po najboljšem koncertnem rock bendu, morda celo povsem na vrhu. Navdušenja nad beograjskim garažnim punk rock triem očitno ne skriva niti cenjeni kanadski glasbenik Dan Boeckner, ki si je s svojima zasedbama Wolf Parade in Handsome Furs večkrat delil odre s tukajšnjimi bendi. Ko so ga njegovi montrealski kolegi iz zasedbe Arcade Fire nedavno vprašali, ali jim lahko priporoči predskupino za njihov vzhodnoevropski del aktualne turneje, ni imel pomislekov: »Povabiti morate Repetitor!« Očitno jih je prepričal in najudarnejši balkanski trio je pred dobrim tednom v Pragi, Budimpešti in Bukarešti res ogreval občinstvo enega ta hip največjih rockovskih bendov. Več

  • Goran Kompoš

    29. 6. 2018  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Nine Inch Nails: Bad Witch

    Nova plošča skupine Nine Inch Nails je slišati bolj tipično NiN-ovsko od predhodnice iz leta 2013. Ne le zato, ker je zasedba elektroniko spet zamenjala z industrialom (rockom), s katerim je v 30 letih obstoja navdušila horde oboževalcev, temveč zato, ker je Trent Reznor spet najstniško jezen. A tudi zaskrbljen in razočaran. Kakor da je v luči aktualnih (političnih) norij izgubil vero v človečnost. Kdo bi mu zameril? Sploh v skladbah, kjer zapoje v slogu pokojnega Bowieja, ki je bil z zadnjo ploščo očitno navdih tudi za to, da je Reznor spet zapihal v saksofon. Na zadnji iz trilogije (malih) plošč v poldrugem letu NiN ne ponudi nič bistveno novega, a njegova člana spet dokažeta, da sta mojstra obrti in imata še vedno kaj povedati. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    29. 6. 2018  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Dogodki

    Med trapom in R&B-jem

    Prejšnji četrtek so na zunanjem prizorišču ljubljanskega lokala ČinČin, ki domuje na območju nekdanje tovarne Tobačna, nastopili ustvarjalci iz vse odmevnejšega domačega kolektiva Guapo Gang in njihovi prijatelji. Morda presenetljivo, dogodek ni bil del programa Praznika glasbe, ki je isti dan (in večer) na ljubljanskih trgih in v parkih gostil mnoge domače glasbene ustvarjalce. Razlog, da je dogajanje v Tobačni potekalo ločeno, je verjetno predvsem to, da je za njim stal (tudi) Red Bull, ki je v kontekstih sodobnih urbanih muzik po vsem svetu sicer prisoten že zelo dolgo. Če bi hoteli biti zarotniški, bi ob tem, da je Red Bull Factory Street Festival sovpadel s Praznikom glasbe, seveda lahko zapisali, da najbrž ni šlo za naključje. No, guapogangovci si s korporacijskimi in komercialnimi narativi ne belijo glav. Promotorji dogodka so osrednjo gostjo Senidah napovedali celo z besedami »snubita jo Karleuša in Severina«, torej največji aktualni zvezdnici eksjugoslovanske regije. Več

  • Goran Kompoš

    22. 6. 2018  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Lily Allen: No Shame

    Britanski zvezdnici so ob izidu prejšnje plošče pred petimi leti očitali zagledanost vase in vzvišenost; ob tem, da je odraščala na očeh javnosti, je to verjetno še najmanj presenetilo njo samo. Na novi plošči spet govori o sebi, tokrat predvsem o razpadlem zakonu, s katerim je v minulih dveh letih polnila britanske tabloide. Toda po novem sarkazem zamenja z iskrenostjo in pri triintridesetih o vplivu pop zvezdništva na zasebno življenje piše bolj zrelo. Ker odkrito spregovori tudi o svojih napakah, se pogosto znajde na spolzkem terenu patosa, a jo tam pred zdrsom reši lahkoten, nepretenciozen, celo igriv elektronski pop, ki najbolj očara v poletnih dancehallastih popevkah. Ja, Lily Allen z novo ploščo naredi »brezsramen« korak v pravo smer. Več