MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    15. 6. 2018  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Prefuse 73: Sacrifices

    Za tiste, ki smo si posluh brusili ob Prefusovih inovativnih hiphop inštrumentalih, se skoraj neopazen izid njegove nove plošče zdi nenavaden. V prejšnjem desetletju je bil izid vsake od njegovih plošč, s katerimi je mojstrsko spajal svetova hiphopa in elektronike, pomemben dogodek. Zdaj očitno ne več. Beatovska glasba je postala globalni fenomen, ki ves čas streže z novimi trendi, do katerih pa je pionirski producent očitno precej ravnodušen. O tem, ali je samo nekoliko zaspal ali pa gre morda celo za nekakšno uporništvo, ne bomo ugibali. Jasno je le, da podmladka z novo ploščo ne bo prepričal. Gotovo pa se je bodo razveselili njegovi stari privrženci, ki se jim kolca po zlatih časih. Več

  • Goran Kompoš

    15. 6. 2018  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Oneohtrix Point Never: Age Of

    Za Daniela Lopatina alias Oneohtrix Point Never je odgovor na vprašanje, kako »glasbo skrčiti na njene resnične metaforične korenine«, jasen. »To lahko doseže le glasba, ki jo vodijo podobe,« je zapisal v libretu za večmedijsko predstavo, nekakšno opero Myriad, s katero je v domačem New Yorku maja pospremil izid svoje devete plošče Age Of. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    15. 6. 2018  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Kot v zlatih časih kabareta

    Big Band RTV Slovenija se je najprej ogrel z izvrstno izvedbo štirideset let starega hita Birdland fusion veljakov Weather Report, nato pa je svoje glasilke, z izvedbo klasike Just a Gigolo/I Ain’t Got Nobody na delovne obrate spravil še Klemen Slakonja. Refren »nobenemu ni mar zame« je ob razprodanem koncertu izpadel le še bolj ironično, obe skladbi pa sta bili lepa napoved zanimivega glasbenega večera. Več

  • Goran Kompoš

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Nevem Nevem: Čisto malo ljudi

    Druščino domačih podtalnežev smo nazadnje sreč(ev) ali pred slabimi tremi leti, na turneji Klubskega maratona Radia Študent. Potem so se ukvarjali s solističnimi projekti in drugimi (ob)glasbenimi sestavi, zdaj pa z novo ploščo spet skupaj brskajo po radikalnih muzikah, ki jim (ko tega nočejo) težko določimo izvor. Slalomiranje med angažirano, (tudi) z aktualnimi politikami nakurjeno govorjeno besedo, freejazzovsko vihravostjo, (avant)rockovskim razgrajanjem in folkovskimi pritiklinami, brezkompromisno sestavijo v hrupen izraz nekakšne obredne narave. Iz njihovega muziciranja je, vsaj po konvencionalni logiki, resda razmeroma težko izluščiti smisel, toda to ploščo naredi le še bolj intrigantno. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Sebastijan Iskra

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Lekcija sredinskega rocka

    O tem, da so britanski rockerji Editors dober, celo zelo dober koncertni bend, ni dileme. Po šestnajstih letih delovanja ima peterec iz Birminghama za sabo dolgo odrsko kilometrino z nešteto koncerti na klubskih in festivalskih prizoriščih. Na odru so pod vodstvom karizmatičnega frontmana Toma Smitha suvereni, morda bolj kot marsikateri drugi, popularnejši britanski indie rockerji. Kljub temu se po njihovem tretjem koncertu v Ljubljani, ki se je na zadnji majski večer v okviru Kurzschlussa odvil na Gospodarskem razstavišču (prvič so leta 2011 nastopili v Križankah, drugič leta 2015 v Kinu Šiška), ni dalo izogniti občutku, da ne bo prav dolgo ostal v spominu, no, razen najzvestejšim fenom. Ne zato, ker bi koncert opravili z levo roko – izpeljali so ga po najvišjih rockovskih standardih. Smo pa pogrešali nekaj, kar bi koncert postavilo na višjo stopničko. Več

  • Goran Kompoš

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  Za naročnike

    Brutalno iskrena

    Organizatorjem letošnjega festivala Parada ponosa je za uvodni dogodek uspelo angažirati idealno umetnico. Prihaja kanadska transgresivna glasbenica Peaches s pravim imenom Merrill Nisker, ki s svojimi obscenimi, hiperseksualnimi skladbami, videospoti in pojavnostjo že od izida plošče The Teaches of Peaches (2000) razburja javnost. Ja, mainstream jo vidi predvsem kot provokatorko. Toda s svojim subverzivnim sprevračanjem spolnih stereotipov je v LGBT+ skupnosti obveljala za eno najbolj brutalno iskrenih umetnic. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Portret  Za naročnike

     Jošt Drašler, kontrabasist in bas kitarist

    V poljih domačih svobodnjaških improviziranih in jazzovskih muzik je Jošt Drašler že dobro desetletje eden najvidnejših in najdejavnejših kreativcev, šele nedavno pa je objavil prvo solistično ploščo. S kontrabasom ali bas kitaro ga srečujemo v številnih rednih, občasnih in ad hoc sestavih. Po navadi izrazno zelo različnih, a skoraj praviloma takih s poudarjeno raziskujočo, drzno naravo. Ja, s svojo igro se najraje izogiba konvencionalnih in prežvečenih obrazcev. Več

  • Goran Kompoš

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Actress & London Contemporary Orchestra: Lageos

    Ko je Actress pred dvema letoma za nastop v Barbicanu moči združil z London Contemporary Orchestro, se je na prvi pogled morda zdelo, da bo šlo za še eno ekshibicijsko sodelovanje elektronika in klasičnega orkestra. Toda tisti, ki enega pomembnejših techno inovatorjev zadnjega desetletja poznamo bolje, smo vendarle pričakovali nekaj več. To se je potem tudi uresničilo, zasedba pa je zdaj sodelovanje razširila v skupno ploščo. In na njej imamo kaj slišati. Actress je v studiu z manipulacijo in dodelavo posnetkov izkoristil širok potencial takšnega sodelovanja in mojstrsko zabrisal žanrske sledi. Plošča Lageos tako namesto techna s spremljavo klasičnega orkestra ponudi drzno glasbeno avanturo, ki tovrstna križanja postavi najmanj za stopničko višje. Več

  • Goran Kompoš

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura

    Kosovo na vrhu svetovnega popa

    Letošnja finala Pesmi Evrovizije in nogometne Lige prvakov razen tega, da je šlo za največji tekmovanji na stari celini in da sta se obe zgodili maja, na prvi pogled nimata veliko skupnega. Sta si pa na obeh velike simpatije občinstva pridelala glasbenika albanskih korenin. V Lizboni je po glasovanju občinstva na tretjem mestu pristal v Albaniji rojeni italijanski pevec in ustvarjalec pesmi Ermal Meta, ki je v duetu s Fabriziem Morem zapel skladbo Non mi avete fatto niente (Nič mi niste storili). S to skladbo, v kateri se kritično loti globalne vojne in posledic terorističnih napadov, je dvojec februarja letos zmagal tudi na festivalu v Sanremu. Še večje pozornosti pa je bila prejšnjo soboto v Kijevu deležna angleška pevka albanskega oziroma kosovskega rodu Dua Lipa, ki je nastopila na otvoritveni slovesnosti finala Lige prvakov. Več

  • Goran Kompoš

    25. 5. 2018  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Courtney Barnett: Tell Me How You Really Feel

    Druga (solistična) plošča avstralske pevke in ustvarjalke pesmi se bo številnim njenim fenom, ki se jim je prikupila s prvencem, s katerim si je pred tremi leti prislužila nominacije za najboljšo novinko, verjetno zataknila v grlu. Ne zaradi sloga. Courtney Barnett ostaja pri popovskem punk rocku, ki spomni na zlata devetdeseta. So pa besedila, v katerih se ukvarja s svojo tesnobo in žensko-moškimi odnosi, introspektivnejša in vsaj na prvi posluh manj duhovita od tistih s prvenca. Koliko je na to vplivalo lansko sodelovanje s Kurtom Vilom in koliko izkušnje zadnjih let, zaradi katerih se ji je življenje postavilo na glavo, ne bomo ugibali. Trenutno se pač »počuti tako«; manj energično in bolj kontemplativno. Več