Goran Kompoš

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    28. 9. 2012  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Dogodki

    Pop za glasbene sladokusce

    Prejšnji petek je Kino Šiška tudi uradno vstopil v četrto sezono in najbrž ni več junaka, ki se ne bi strinjal, da je center urbane kulture upravičil svoj namen in močno popestril kulturni utrip v Ljubljani.

  • Goran Kompoš

    14. 9. 2012  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Death Grips: The Money Store

    Verjetno že vse od Nirvane ni bilo benda, ki bi mu s tako surovim, s punkovsko energijo nabitim značajem uspelo pritegniti najširšo publiko.

  • Goran Kompoš

    7. 9. 2012  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Tom Zé: Tropicália Lixo Lógico

    Pri petinsedemdesetih letih Tom Zé končno uživa pozornost, ki bi si jo – saj je eden najpomembnejših brazilskih kreativcev zadnjega pol stoletja – zaslužil že vsaj od konca šestdesetih let, ko je s somišljeniki zanetil tropicalio. Njegov novi album je menda ena letošnjih najbolj pričakovanih plošč v Braziliji, tisti, ki so ga že slišali, pa menijo, da gre celo za Zéjev najboljši dosežek v zadnjih dvajsetih letih. V mešanici spominov in odzivov na aktualne dogodke Zé razmišlja o ’odpadkovni logiki’ tropicalie ter v prepoznavnem slogu posodobi izročila tega vplivnega gibanja. Samba in bossa nova na krilih sodobnega brazilskega popa skozi Zéjev prefinjeni (in ekscentrični) jezik idejo tropicalie postavita na novo raven. Ko se zalesketajo odpad(ni)ki.

  • Goran Kompoš

    31. 8. 2012  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    Om: Advaitic Songs

    Čeprav se je po tretjem albumu zazdelo, da je ultimativni stoner rockovski dvojec izčrpal potencial kombinacije basa, tolkal in vokala, je z novim, petim albumom zaprl usta dvomljivcem in povil doslej svojo najboljšo ploščo. Nove smernice, kanalizirane v bogatejše aranžmaje, je napovedala že kadrovska menjava pri četrtem albumu, to strategijo pa je dvojec po novem še razširil. Osnova ostajajo hipnotične ritmične mantre, transcendenco pa narekuje vzhodnjaška melodika, bodisi izpeljana iz arabskih motivov ali pa iz indijskih rag. Zaradi godalnih aranžmajev se je sicer nekoliko izgubila surovost s prvih albumov, toda glasba tudi z bolj umirjeno podobo ponudi prepoznavno intenzivno izkušnjo iskanja višje zavesti.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    31. 8. 2012  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Dogodki

    Tehno za množice po predpisih

    Če se hočete oznojiti pri plesu na tehno, potem verjetno ne boste šli na Umeka. Če hočete slišati nove tehno smernice, potem Umek gotovo ne bo vaša prva izbira. Tudi če hočete uživati v izboru avtorskega ali pa tehna s karakterjem, Umek najbrž ne bo pravi naslov. Se sprašujete, čemu potemtakem sploh obiskati party z Umekom v osrednji vlogi? Odgovor je na dlani; zato ker se boste tam lahko pozibavali v družbi nekajtisočglave množice, ob elektronskih ritmih, ki jih bo izbiral eden najpopularnejših svetovnih didžejev. Razlog za obisk vsakoletnega Žura z razlogom z Umekom je bil tokrat še tehtnejši, saj je šlo menda za njegov letošnji edini nastop pred domačo publiko. Pa ne zato, ker ga tukaj ne bi marali, pač pa zato, ker ga imajo tako radi tudi drugod po svetu. Ljubljančan namreč že kakšnih deset let velja za največji slovenski glasbeni izvozni artikel in v tem času je zabeležil nastope na praktično vseh najvidnejših elektronsko-plesnih festivalih in prizoriščih.

  • Goran Kompoš

    24. 8. 2012  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Beak >: >>

    Ko je pred tremi leti izšel prvenec bristolskega tria Beak >, je bilo najbolj presenetljivo to, da ga je širša publika povsem spregledala. Najvidnejši član zasedbe ni bil namreč nihče drug kot genialec in šef downtempo zvezdnikov iz skupine Portishead Geoff Barrow, sicer eden najuglednejših britanskih kreativcev. Hkrati je res, da se je novega projekta lotil skorajda inkognito in nepretenciozno. Album je brez nasnemavanja nastal v vsega nekaj dneh, to prakso pa trojica sedaj nadaljuje tudi z drugo ploščo. Skorajda spontane akustično-sintetične variacije postrocka, krautrocka in psihedelije so pravi antipod Portisheadovega recentnega kompliciranja, obenem pa album >> kljub retro predznaku ponudi eno bolj svežih rockovskih izkušenj.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    24. 8. 2012  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Dogodki

    Poletni glasbeni utrip v Ljubljani

    Še lani smo bili ob preverjanju poletnega dogajanja v Ljubljani precej kritični. Z izjemo priložnostnih dogodkov na nekoliko odmaknjeni Metelkovi in avgustovskem Trnfestu je namreč vladal vtis, da je glasbena ponudba v prestolnici julija in avgusta omejena na (terasasti) jazz, klasiko, etno in razne hibride, ki bolj kot ne nagovarjajo predvsem penzionersko publiko. Kako malo je potrebno, da mesto vendarle zaživi tudi v bolj urbani zvočni podobi, zanimivi mlajši publiki, je letos pokazal Bi-ko-fe, ki je z rednimi koncerti in DJ-dogodki izvrstno popestril večerni utrip mesta.

  • Goran Kompoš

    17. 8. 2012  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Nina Kraviz: Nina Kraviz

    Pompozne napovedi tipa ’eden najbolj pričakovanih elektronskih albumov leta 2012’ je navadno treba jemati previdno, sploh ko gre za glasbo v kontekstu klubske elektronike. Še bolj takrat, ko gre – kot pri Nini Kraviz – za albume ustvarjalcev z zvezdniškim potencialom.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miro Majcen

    17. 8. 2012  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Dogodki

    Žlahtni nastopač

    Je „šovman“, a izvrstno se znajde tudi v bolj emotivni preobleki.V torek se je v rimski areni na jugu Istre obetal spektakel epskih razsežnosti, v katerem naj bi nastopil britanski vitez. Na sporedu ni bila repriza kakšnih gladiatorskih iger, pač pa koncert enega najpriljubljenejših glasbenikov zadnjega pol stoletja, ki je prodal več kot sto milijonov plošč, osvojil praktično vsa največja glasbena priznanja in si za svoj glasbeni prispevek prislužil še viteški naslov.

  • Goran Kompoš

    10. 8. 2012  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Laetitia Sadier: Silencio

    Solističnemu prvencu, ki ga je Sadierjeva objavila pred dvema letoma, so mnogi očitali preveliko podobnost z izdelki njenega nekdanjega benda Stereolab. Primerjav se ji ni uspelo otresti niti z zasedbo Monade, nič drugače pa ni z njeno novo solistično ploščo Silencio. Očitno je to pač izraz, ki Francozinji najbolj ustreza, navsezadnje je k sodelovanju ponovno povabila Tima Gana, s katerim sta postavila nove standarde za vpeljavo socialističnih in marksističnih idej v kontekst pop glasbe. Socio-politična angažiranost zaznamuje tudi ploščo Silencio, toda Sadierjeva ji tu da izrazito intimno podobo, sorodno le tisti, ki jo najdemo pri kakšnem Robertu Wyattu, a z veliko več francoskega šarma. Kritika kapitalizma verjetno še nikoli ni bila slišati privlačneje.

  • Goran Kompoš

    27. 7. 2012  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Sébastien Tellier: My God is Blue

    Potem ko je francoski dežurni ekscentrik in provokator Sébastien Tellier na albumu Sexuality (2008) raziskoval – seksualnost, z novo ploščo My God is Blue naredi logičen korak naprej. Postavi se v vlogo duhovnega guruja (boga), oblikuje ’modro zavezništvo’, fiktiven kult, s katerim svojim privržencem ponudi svoboden prostor za izživljanje ultimativnih fantazij, sam pa se odpravi na lov za Resnico.

  • Goran Kompoš

    20. 7. 2012  |  Mladina 29  |  Kultura

    Skrivnost s Sotočja

    Približuje se konec julija, ko se na Sotočju v Tolminu tradicionalno zgodi Kreativni tabor Sajeta, unikatni dogodek v slovenskem, pa tudi širšem prostoru, zatočišče za vse, ki iščejo alternativo raznim poletnim festivalskim (glasbenim) masovkam.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    13. 7. 2012  |  Mladina 28  |  Kultura

    Minimalizem in filmska glasba

    Festival Ljubljana, eden naših najstarejših festivalov, specializiranih za klasično glasbo, jazz, opero in gledališče, je pred štirimi leti gostil Ennia Morriconeja, minuli teden pa je na oder Križank pripeljal še enega slovitega skladatelja filmske glasbe, Michaela Nymana. Glasba, ki jo je napisal za film Klavir, je z več kot tremi milijoni prodanih plošč celo najbolje prodajani soundtrack vseh časov, globoko sled pa je Britanec v svoji polstoletni karieri pustil tudi v minimalizmu.

  • Goran Kompoš

    29. 6. 2012  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Joe McPhee/Ingebrigt Håker Flaten: Brooklyn DNA

    Sodelovanje legendarnega saksofonista in trobentača McPheeja ter ta čas morda najzanimivejšega jazzovskega basista Håkerja Flatna se je začelo pred dobrimi desetimi leti. Takrat še v navezi s Flatnovo zasedbo The Thing, pred dvema letoma pa sta mojstra s ploščo Blue Chicago Blues moči združila tudi v obliki dueta. Z novo ploščo se iz Chicaga selita v New York in s freejazzovskimi polimprovizacijami referirata pomembno obdobje brooklynskega jazza. Ker ostaneta zvesta pol stoletja starim izročilom in vse stavita na medsebojni dialog, bi jima težko prilepili predznak sodobnosti, toda njuno izjemno odrsko sinergijo je preprosto treba doživeti v živo. Te dni ju lahko skupaj in v drugih formacijah slišite tudi na ljubljanskem Jazz festivalu.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    29. 6. 2012  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Dogodki

    M’bo Amadeus, karakter

    »Z visokega plasmaja na Eurosongu sedaj na odru Gale hale na Metelkovi!« Tako je Rambo Amadeus pred začetkom svojega sobotnega koncerta nagovoril privržence najbolj pisanega glasbenega tekmovanja na svetu in tudi tiste, ki to niso.

  • Goran Kompoš

    22. 6. 2012  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Silence: Musical Accompaniment for the End of the World

    Minilo je dolgih osem let, kar sta Boris Benko in Primož Hladnik izdala svojo zadnjo studijsko ploščo Vein, a Tribute to a Ghost. Tako dolgo odsotnost z glasbenega prizorišča bi deloma verjetno lahko pripisali njunemu načrtnemu umiku od hitropotrošniških popularnoglasbenih strategij, deloma njunemu perfekcionizmu, navsezadnje pa tudi njuni vse večji vpetosti v ustvarjanje glasbe za sodobni ples, teater in film.

  • Goran Kompoš  |  foto: Nada Žgank

    22. 6. 2012  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Dogodki

    Trnuljčica iz polsna

    Premierni slovenski koncert pevke, multiinštrumentalistke, skladateljice in pesnice Julie Holter se ne bi mogel zgoditi v bolj pravem trenutku. Ne zato, ker bi bila Kalifornijčanka na vrhuncu svoje popularnosti, pač pa zato, ker se sodeč po trenutni naklonjenosti svetovnih (ob)glasbenih medijev zdi, da bi že v bližnji prihodnosti utegnila postati nova velika zvezdnica popularne glasbe.

  • Goran Kompoš

    15. 6. 2012  |  Mladina 24  |  Kultura

    Julia Holter: »Osredotočimo se raje na nadarjene«

    Potem ko je Julia Holter, kalifornijska pevka, skladateljica in multiinstrumentalistka, avgusta lani izdala album Tragedy, je tako rekoč čez noč postala ena od ustvarjalk, najbolj izpostavljenih v (ob)glasbenih medijih. Ploščo, ki je zameglila meje med alternativnim popom, sodobno kompozicijo in elektronsko glasbo, so številni razglasili celo za najboljši album minulega leta. Širše občinstvo pa je Holterjeva navdušila z letošnjim, bolj sredinskim pop albumom Ekstasis. Navdih za oba albuma je dobila v antični Grčiji, toda spogledovanje s preteklostjo je na obeh zaživelo v sveži, sodobni in izvirni podobi, ki se bolj kot pri aktualni grški problematiki napaja v Julijini ljubezni do književnosti in glasbenega raziskovanja.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    8. 6. 2012  |  Mladina 23  |  Kultura

    Pionirka slovenskega dubstepa

    Razprave o tem, kateri od slovenskih glasbenih ustvarjalcev je pripravljen za veliki pohod v tujino in kateri ne, so že tradicionalno priljubljene v domači glasbeni javnosti. Ironično pa je, da glasbeniki, ki jih Zahod v resnici opazi, doma skoraj praviloma ostanejo spregledani.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    1. 6. 2012  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Dogodki

    Pet setov za ceno enega

    Čeprav je bil to dan, ki bi ga nekateri najraje izbrisali s koledarja, je bilo minuli petek v ljubljanskem klubu K4 in njegovi bližnji okolici razpoloženje precej praznično. Kako tudi ne bi bilo, saj je najbolj elektronska klet v mestu prav na ta dan obeleževala 23. obletnico začetka svojega delovanja.

  • Goran Kompoš

    25. 5. 2012  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Ludovik Material: Passion for Red

    Ljubljansko-prekmurski trojec se po letu delovanja lahko pohvali z impresivno bilanco. Najprej je nase opozoril na Klubskem maratonu Radia Študent, si krog privržencev razširil s kopico koncertov po domačih odrih, pravkar je oddelal prvo evropsko turnejo, prejšnji petek pa na odru Gale Hale predstavil izid diskografskega prvenca. Koncertno energičnost, igrivost in zbadljivost zasedba izvrstno ujame tudi v studiu. Rockovsko pripadnost narekujejo električna kitara in bobni, izpiljeni elektronski aranžmaji pa razkrijejo, da se trojec udobno počuti tudi na sledi plesne klubske glasbe. Če v enačbo dodamo še vokal, kritična besedila in trendovsko podobo, dobimo ploščo, ki na domačo sceno prinaša veliko svežine.

  • Goran Kompoš

    11. 5. 2012  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Atomic: Here Comes Everybody

    Ob podvigih, s katerimi že dobrih dvanajst let streže skandinavska jazzovska superzvezdniška zasedba Atomic, je težko ostati ravnodušen. S posodobljenim spajanjem postbopovske zapuščine in freejazzovskih ekskurzij navdušuje jazzovske tradicionaliste in avanturiste. Peterica svoje izjemne individualne sposobnosti povsem podreja kolektivnemu muziciranju, ki v najlepši podobi mosti jazzovsko preteklost in prihodnost. Še enkrat to potrdi z novo ploščo, na kateri se bopovski gruv umakne svobodnjaškim naukom Ornetta Colemana in ponudi Atomicovo doslej najdrznejšo, kompleksno poslušanje. Zasedba, ki jo vsak jazzovski privrženec preprosto mora slišati v živo, že konec prihodnjega tedna prihaja na Jazz festival v Cerknem.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    11. 5. 2012  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Dogodki

    Koncert za uho in/ali oko?

    Kakšen mesec po tistem, ko se je razvedelo, da 4. maja v Kino Šiška prihaja čislani producent Robert »Monolake« Henke, je privržence elektronske glasbe razveselila novica, da bo isti večer tam nastopil še ta hip en največjih alter-elektronskih zvezdnikov Axel Willner alias The Field.

  • Goran Kompoš

    26. 4. 2012  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Monolake: Ghosts

    Berlinčan Robert Henke je v petnajstletni karieri redno prestavljal meje naprednih elektronskih muzik, to pa ga postavlja v kategorijo ustvarjalcev, od katerih že po defaultu vselej pričakujemo inovacije. Ko te zamisli posvojijo drugi producenti, se prostor za novosti skrči, vendar pa Henkeja to ni zmedlo. Z novo ploščo domislice iz preteklosti preprosto izpili do perfekcije in jih odene v zvočno podobo, močno oprto na aktualne elektronske trende. Izkupiček je Monolakov najbolj plesno zasnovan album, ki temelji na prepoznavnem mojstrskem seciranju zvoka, strašljivi atmosferi, temačni melodiki in sofisticiranih ritmičnih zankah. Kako Henkejev posodobljeni izraz zaživi v koncertnem kontekstu, preverimo 4. maja v Kinu Šiška.

  • Goran Kompoš

    20. 4. 2012  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Beatmyth: Questionable Image

    Prah, ki ga je pred tremi leti s prvencem, oprtim na estetiko breakbeata, dvignil domači elektronski dvojec, se še ni povsem polegel, zato ni presenetljivo, da je uspešna formula dobila nadaljevanje. Polovica novih skladb aludira na bigbeatovsko stadionskost, polovica pa jih s plesno neposrednostjo še vedno trdno stoji v klubskem podtalju. Dinamična elektronska podoba tako rekoč ves čas flirta z rockovsko senzibilnostjo, nekje vmes pa se z energičnim, nemalokrat punkovsko ostrim emsijanjem izvrstno znajde N’toko. Če odmislimo večjo izpiljenost domislic in pestrost aranžmajev, novi album v primerjavi s predhodnikom ne prinaša nič bistveno novega. Toda to ni nič slabega, navsezadnje je Beatmyth v tem, kar počne, več kot prepričljiv.

  • Goran Kompoš  |  foto: Aleš Rosa

    20. 4. 2012  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Dogodki

    Dvosmerna demonstracija beatov

    Dejstvo, da se domača klubska scena precej neangažirano odziva na aktualne trende, ni novo. Čislane, sveže pogruntavščine v Podalpju v najboljšem primeru spremljamo z nekajletno zamudo, v najslabšem pa jih sploh ne vidimo. A nekje vmes so se znašli dogodki, ki v posluh ponujajo tudi dosežke novih beatov. Resda nekoliko pozno, a ker ta, sicer kakšnih deset let stara praksa v zadnjih letih beleži vse večjo popularnost, domačim promotorjem vendarle ne smemo očitati ignorance.

  • Goran Kompoš  |  foto: Borut Peterlin

    13. 4. 2012  |  Mladina 15  |  Kultura

    Kar drži

    Kakšnih deset let je trajalo, da je eden naših vidnejših domačih didžejev Borja Močnik alias Borka, prehodil pot od svojih prvih resnejših producentskih podvigov do prve samostojne (male) plošče.

  • Goran Kompoš

    6. 4. 2012  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Get the Blessing: OC DC

    Naslov je poklon velikanoma ameriškega jazza, Ornettu Colemanu in Donu Cherryju. Pri snemanju je sodeloval britanski »ponos« progresivnega rocka in jazza, Robert Wyatt. Štirje od sedmih sodelujočih glasbenikov so svoje mojstrstvo pilili v zvezdniški downtempo zasedbi Portishead.

  • Goran Kompoš  |  foto: Borut Peterlin

    30. 3. 2012  |  Mladina 13  |  Kultura

    Daniel Miller: »Želel sem le sodelovati s kar najboljšimi ustvarjalci.«

    Verjetno bi bila podoba precejšnega dela popularne glasbe danes drugačna, če Daniel Miller konec sedemdesetih let v bendih, ki so glasbo začeli ustvarjati z novimi elektronskimi tehnologijami, ne bi videl njihovega širokega potenciala. Kot založnik in producent je imel pomembno vlogo pri vzponu skupine Depeche Mode, Nicka Cava in njegovih zasedb, skupin Einstürzende Neubauten in Erasure, Diamande Galas, Laibacha, Mobyja, Goldfrappa, Richieja Hawtina in še kopice ustvarjalcev, ki še danes premikajo meje popa, eksperimentalne in plesne glasbe. Millerjeva založba Mute je v dobrih tridesetih letih zrasla v eno največjih in najvplivnejših neodvisnih založb, njeno vizionarstvo pa smo kmalu začutili tudi v Sloveniji. V Ljubljano so Millerja tokrat povabili organizatorji Slovenskega tedna glasbe in ob tej priložnosti je nastal tudi ta pogovor.

  • Goran Kompoš

    30. 3. 2012  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Žoambo Žoet Workestrao: Soap for Sweatshops

    Dvajset let prisotnosti na glasbenem prizorišču je dolga doba. Domači avantrockovski trojec Žoambo Žoet Workestrao (ŽŽW) se je fluktuaciji, ki jo kroji glasbena industrija, uprl že v svojem statutu, s katerim se je v začetku devetdesetih let postavil v opozicijo. Pa ne tisto, ki jo kakorkoli utesnjujejo estetska izhodišča, pač pa opozicijo, v kateri povsem neobremenjeno in neodvisno od trendov raziskuje svoj široki potencial.