Goran Kompoš  |  foto: Urša Premik

2. 11. 2018  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Dogodki

Kraljica techna?

Na Kurzschlussu se nam je premierno predstavila megazvezdnica Amelie Lens

Amelie Lens je v energičen set natrosila koračniški techno, ki je namenjen  le praznjenju plesnih baterij.

Amelie Lens je v energičen set natrosila koračniški techno, ki je namenjen le praznjenju plesnih baterij.

Dan po svojem nastopu na Kurzschlussu je belgijska techno zvezdnica Amelie Lens na družabnih omrežjih skromno in navdušeno sporočila, da na svoji premieri pred slovenskim občinstvom ni pričakovala tako množičnega in vznesenega odziva. Na prvi pogled simpatična izjava, ki pa bi bila lahko še lepša, če bi omenila tudi, da so na dvanajsturni techno veselici na razprodanem Gospodarskem razstavišču sete odvrteli tudi Valentino Kanzyani in še nekaj drugih domačih didžejev. Ampak po drugi strani ni dvoma o tem, da se je dogodka največ rejverjev udeležilo zaradi nje. To so navsezadnje razkrivali že transparenti »Amelie Lens, kraljica techna«, ki so se med njenim dveurnim setom ves čas dvigovali nad razplesano tritisočglavo množico.

Tega, da se Amelie Lens morda še vedno ne zaveda svoje izjemne priljubljenosti, ni težko razumeti. Meteorski vzpon med aktualne techno zvezdnike se ji je namreč zgodil šele v zadnjih dveh letih, potem ko je opustila manekensko kariero in vso pozornost usmerila v glasbo. Svoji prvi mali plošči je objavila leta 2016, nato lansko leto iz domače Belgije prodrla na svetovno techno prizorišče, letos pa se je že znašla med glavnimi nastopajočimi na največjih elektronskih plesnih festivalih. Je pa njen nenadni vzpon prebudil tudi dežurne kritike. Ti ji očitajo, da so ji prodor tlakovale bogate (PR) agencije in da s svojimi seti nagovarja predvsem o techno kulturi nepoučene najstnike. Lensova jim odgovarja, da jo organizatorji pač vabijo zato, da razpleše množice. In če to pomeni, da mora zato vrteti techno pokalice, si zaradi tega ne beli glave.

Ja, ko greš na njen party, nauke o technu in emocije pustiš doma, podmažeš svoje šraufe in si v rezervoar naliješ liter najzmogljivejšega motornega olja. Še toliko bolj to drži za njene krajše, festivalske (dvourne) sete, v katerih, kot pravi, niti nima časa za to, da razvije neko zgodbo oziroma rdečo nit. Te logike se je držala tudi na petkovem nastopu. V energičen set je natrosila koračniški, pokajoč techno s priložnostnim acid cvrčanjem, namenjen le praznjenju plesnih baterij. Brez posebnih didžejevskih umetelnosti, velikodušno do množice, ki plesnih masovk ne obiskuje zaradi umetniških vzgibov didžejev, temveč izključno zaradi zabave in plesa.

V luči tega njene priljubljenosti ni težko razumeti. Svojemu občinstvu pač brezsramno ponudi točno tisto, kar ta pričakuje. Zato tudi ni težko razumeti njenih kritikov. Dovolj zgovorno je že to, da ob setih, kakršnega je ponudila v petek, celo veteranska party žurerja, kot sta Sven Väth in Fatboy Slim, ki ju bomo na Kurzschlussu videli v naslednjih dneh, hitro delujeta kot velika umetnika.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.