Goran Kompoš  |  foto: Sebastijan Iskra

22. 2. 2019  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Dogodki

Popolni koncert

Podtalna raperska veljaka Homeboy Sandman in Edan sta v zrak dvignila Gala halo

Edan in Homeboy Sandman nista le izvrstna glasbenika in raperja, temveč tudi odlična performerja z vrhunsko izpiljenim nastopom

Edan in Homeboy Sandman nista le izvrstna glasbenika in raperja, temveč tudi odlična performerja z vrhunsko izpiljenim nastopom

Nastop Homeboya Sandmana in Edana na hiphoperskem koncertnem ciklu Rapetek v Gala hali prejšnji petek je imel izvrstno popotnico. Oba sta v okviru Rapetka namreč posamično nastopila že v preteklosti – bostonski producent, didžej in emsi Edan pred osmimi leti, raper iz newyorškega Queensa Homeboy Sandman pred dobrima dvema letoma. Oba nastopa sta se zapisala med najboljše koncerte tistih let, za nameček pa je dvojec konec minulega leta pri ugledni založbi Stones Throw objavil še kritiško odlično sprejeto skupno ploščo Humble Pi. Zato skoraj ni bilo dvomov o tem, da bomo v petek po ogrevalnem setu Borke, v takrat že skorajda povsem polni Gala hali, priče izvrstnemu koncertu. Ko je vse občinstvo že med drugim komadom skupaj s Homeboyem Sandmanom ponavljalo »pančlajne« in poskakovalo v ritmih Edanovih kaotičnih beatov, je bilo jasno, da so se vsi elementi zložili v popolno harmonijo.

Sodeč po obiskih njunih solističnih nastopov na Rapetku bi lahko sklenili, da je bil večji magnet za občinstvo tokrat Homeboy Sandman, ki se ga je, odkar je pred dobrimi desetimi leti objavil svoj prvenec, prijel sloves enega najboljših rimoklepačev in tehnično dovršenih emsijev. Na drugi strani o Edanu, ki je podtalno rapersko sceno zatresel že v prvi polovici prejšnjega desetletja, v zadnjih letih nismo slišali veliko. Priložnostno je za kakšnega emsija sestavil beat, Humble Pi pa je njegova prva studijska plošča po skoraj desetih letih. Zdi se, da je preprosto čakal na pravo priložnost, ki jo je zdaj našel v sodelovanju s Homeboyem Sandmanom, pri čemer je bilo za oba bolj kot to, kar sta počela v preteklosti, pomembno, da naredita nekaj novega. S ploščo Humble Pi, na kateri sta mojstrsko prekrižala Edanove eklektične beate in Sandmanove osebnoizpovedne zgodbe, ki se naslonijo tudi na aktualne družbene tematike, sta to nedvomno upravičila. Njuna medsebojna kemija pa še v lepši podobi oživi na odru. Na eni strani zaradi Sandmanovega suverenega ovijanja rim okoli Edanovih osupljivih upravljanj gramofonov in samplerjev. In na drugi strani zaradi Edanove glasbene radovednosti, s katero drzno razstavlja zvočne vzorce, nabrane iz zakladnic psihedeličnega rocka, starega funka, rapa, jazza in folka, ki jih nato spretno sestavlja v samosvoj, na prvi posluh pogosto kaotičen, toda izjemno učinkovit, kontrasten in inovativen starošolski izraz. Ob vsem tem delu za gramofoni priložnostno še sam vrhunsko zarepa, tudi v neposrednem dialogu s Sandmanom in občinstvom, ki ga skozi duhovito animiranje ves čas vključujeta v še intenzivnejšo skupinsko izkušnjo.

V petek je bilo jasno, da nista le izvrstna glasbenika in raperja, temveč tudi odlična performerja z vrhunsko izpiljenim nastopom, ki poteka ob njuni spontani in duhoviti odrski prezenci. Ni naključje, da sta na aktualni turneji do petkovega nastopa v Gali hali prodala že vso naklado svoje plošče.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.