Deja Crnović

  • Deja Crnović

    9. 6. 2017  |  Mladina 23  |  Kultura

    Predstava, ki bi lahko bila

    Potencialno predstavo so ta teden igrali v Helsinkih, pred tem so jo predstavili občinstvu v Berlinu, k ljubljanskemu občinstvu pa se vrača ta konec tedna. Njena lokacija ni zgolj tehnikalija, temveč pogosto ključni del. Eno od osrednjih vprašanj, ki sta si jih pri nastajanju avtorske predstave postavili režiserka Eva Nina Lampič in dramaturginja Urška Brodar, je namreč vprašanje, kaj je nujni pogoj, da lahko sploh govorimo o gledališču. Ker je po njunem mnenju to občinstvo, je bilo logično nadaljevanje razmišljanja to, koliko lahko predstavi odvzameš, da ta še vedno obstaja. Več

  • Deja Crnović

    14. 4. 2017  |  Mladina 15  |  Kultura

    Vatikanska erotika

    Poštirkana bela oblačila, natančna prečka, spektakularen križ na verigi, rdeči žametni copatki in bela čepica, za zajtrk češnjeva kokakola, v ustih pa cigareta in ostre besede. To je mladi papež v novi nadaljevanki hiše HBO, ki ga upodablja Jude Law, britanski lomilec src, ki je tabloide polnil zaradi afere z varuško ter zaradi dveh otrok, ki sta mu jih rodili občasni prijateljici. A kljub pričakovanjem, da bomo gledali prigode mladca, ki bo še bolj liberaliziral cerkev in seveda kršil celibat, je Lenny Belardo, ki prevzame ime Pij XIII., torej je imenski naslednik Mussolinijevega apologeta Pija XII., vse prej kot liberalen. Več

  • Deja Crnović  |  foto: Uroš Abram

    3. 3. 2017  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Portret

    Maša Derganc, igralka

    Je lanska Severjeva nagrajenka, prejemnica nagrade, ki jo vsako leto podelijo za najboljše dosežke na slovenskih poklicnih odrih. Nagrado je prejela za vloge v predstavah Evropa, Tarzan in Zaljubljenca, komisija pa je svojo odločitev utemeljila z ugotovitvijo, da je igralka v zadnjem letu v SNG Drama Ljubljana »odigrala tri izrazite vloge, ki odražajo njeno igralsko zrelost in vrhunsko umetniško kondicijo kot tudi položaj ženske, vpete v turbulentne družbene razmere in zapletena intimna razmerja«. Več

  • Deja Crnović  |  foto: Uroš Abram

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Portret

    Pr’ Hostar, filmska ekipa

    Na dan, ko smo se pogovarjali s scenaristoma komedije Pr’ Hostar, Dejanom Krupićem in Goranom Hrvaćaninom, je njunemu filmskemu prvencu manjkalo še 16 tisoč gledalk in gledalcev, da bi postavili rekord najbolje gledanega slovenskega filma. Tik preden smo Mladino poslali v tiskarno, mu jih je manjkalo le še približno deset tisoč. Rekorder je tako še vedno film Gremo mi po svoje, ki si ga je ogledalo 208 tisoč ljudi, a Pr’ Hostar je tesno za njim. Več

  • Deja Crnović

    20. 1. 2017  |  Mladina 3  |  Kultura  |  TV

    Vrnitev malomeščanske utopije

    Konec novembra je televizijska mreža Netflix objavila štiri težko pričakovane nove dele ameriške nadaljevanke Midve z mamo (Gilmore Girls), ki smo jo tudi pri nas redno spremljali na Kanalu A in še vedno sodi med najbolj priljubljene nadaljevanke prejšnjega desetletja. Zgodba o življenju Lorelai Gilmore in njene 16 let mlajše hčerke Rory v fiktivnem mestecu Stars Hollow v Connecticutu je tako po devetih letih, odkar so posneli zadnjo, sedmo sezono, dobila dodatne štiri 90-minutne epizode. Več

  • Deja Crnović

    23. 12. 2016  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Pregled leta: Boj proti izkoriščanju

    Celovečerni prvenec režiserja Luke Marčetića ter domačih spletnih zvezdnikov Gorana Hrvaćanina, Dejana Krupića in še nekaterih drugih je v le slabih dveh mesecih postal tretji najbolj gledan slovenski film v samostojni Sloveniji. Več kot 150 tisoč gledalk in gledalcev je potrdilo, da je ekipi, ki na videoportalu YouTube ustvarja na kanalu Ajkule, uspel redek preboj s spleta na platna. Več

  • Deja Crnović

    23. 12. 2016  |  Mladina 51  |  Družba

    Ženske, velike poraženke leta 2016

    Leto 2016 je bilo dolgo načrtovano kot leto, ko bodo ZDA dobile prvo predsednico. Da je po Obami vendarle končno na vrsti Hillary Clinton, je bilo napovedano, še preden je to uradno povedala kandidatka sama. Vznikale so uradne in neuradne skupine, ki so jo pozivale h kandidaturi, na njeno stran so stopile vse relevantne zvezdnice, od Lene Dunham, Kim Kardashian in Katy Perry do Beyonce, Madonne in Meryl Streep. Leto 2016 je bilo mišljeno kot leto, ko bo zmagal feminizem. Sicer njegova »light« različica, tista manj ogrožajoča, ki sporoča, da bodo zvezdnice, četudi se bodo javno in spektakularno označile za feministke in podprle Hillary Clinton, še vedno nosile petke, se slačile pred objektivi in migale z zadnjico. Pa vendar. Imeli bi prvo predsednico svetovne velesile, imeli bi Beyonce, Melania Trump pa bi bila le še ena od potencialnih kandidatk za resničnostno oddajo Prave gospodinje New Yorka. Več

  • Deja Crnović  |  foto: Uroš Abram

    2. 12. 2016  |  Mladina 48  |  Kultura

    Dalibor Matanić

    Dalibor Matanić je hrvaški filmski režiser, ki je v začetku prejšnjega desetletja zaslovel s filmoma Blagajničarka bi rada na morje (Blagajnica hoće ići na more) in Prijetna mrtva dekleta (Fine mrtve djevojke). Lani je za film Zenit (Zvizdan) v Cannesu, na enem najpomembnejših filmskih festivalov na svetu, prejel nagrado v sekciji Posebni pogled, letos pa je po devetih celovečernih in številnih kratkih filmih posnel prvo televizijsko nadaljevanko Časopis (Novine), ki je na Hrvaškem dvignila precej prahu v novinarskih in cerkvenih krogih. Pravice za serijo, ki ima nemalo privržencev tudi pri nas, so že odkupili za predvajanje na tujih televizijah, morda se ji obeta celo ameriška različica. Več

  • Deja Crnović

    28. 10. 2016  |  Mladina 43  |  Kultura

    Osmisliti življenje v čakalnici

    Tako kot predsodki o beguncih in begunkah kot osebah, ki hkrati ne delajo, a nam vseeno kradejo delovna mesta, je tudi politika številnih evropskih držav vsaj na ravni izrečenega polna nasprotij. Govorimo o integraciji, ljudi pa zapiramo v azilne domove, ki spominjajo na zapore. Postopki so dolgi in uničujoči za duševno stanje prosilcev in prosilk, saj ti v vmesnem obdobju ne smejo delati za plačilo, s tem pa jih osamimo in demotiviramo. Več

  • Deja Crnović

    23. 9. 2016  |  Mladina 38  |  Kultura

    Pri šestnajstih na zavodu

    Ko se je Jani Sever znašel na zavodu za zaposlovanje, ga je presenetilo, kako veliko in koliko različnih ljudi se tam »preklada«. Med pogovori z zaposlenimi na zavodu je začel spoznavati, kakšni so profili ljudi, ki so uradno prijavljeni kot brezposelni. Zgodbe o mladih in izobraženih, ki nikakor ne morejo dobiti zaposlitve, so postale že stalnica medijskega poročanja, Sever pa se je v dokumentarcu Status Zero lotil najmlajših na zavodu, takšnih, ki so med uradno brezposelnimi že pri 16 letih. Več