Tomica Šuljić

  • Tomica Šuljić

    9. 9. 2011  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Big Bud: Kool Beans

    Big Bud, bobenbasovski prvoborec in stari znanec (tudi naše plesne publike), z novo izdajo še utrjuje okope mehkobno poslušljivega zvoka, v katerem ni zvočnih presenečenj in šokov. Na sledi ambientalnega drum and bassa, ki ni pretrpel pretiranih posodobitev, ter mehkobobnajoče spremljave drseče odlebdi svojih 66 minut skozi enajst komadov. Resda se malce odmakne od tistega, kar je delal nekoč - ko v komadu Blues for Zoran s pihalsko solažo malce naloži dinamiko in pokaže skrite kapacitete. Ali na trenutke, ko upočasni zgodbo. A vendar so spremembe neznatne, zvokovje in razpoloženje prepoznavno udobno, počutje pa precej nostalgično. Zicer. Več

  • Tomica Šuljić

    28. 8. 2011  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Nero: Welcome Reality

    Nekaj let je interno krožila šala, da so v dubstep prestopili izvajalci, ki jim ni uspelo v drum and bassu. Sčasoma pa se je ogromno ljudi (in to ne zgolj drum and basserjev) polotil virus raziskovanja globočin počasi odmevajočega basa, ki brez hitrega ritma zveni drugam in drugače. No, po temle ploščku otoškega dvojca Nero (ki ga sestavljata Daniel Stephens in Joe Ray, z vokalom pa zadnja tri leta zvok bogati neuradna redna pevka Alana Watson) lahko na to šalo pozabimo. S koreninami v drum and bassu je Nero po nekaj letih presedlal na dubstep vlak, po lanskih nagradah med dubstep kolektivi pa se je lotil tega ploščka. Več

  • Tomica Šuljić

    12. 8. 2011  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Ill.skillz: Nectar & Ambrosia

    Bili so časi, ko sta DKay in Rawfull ustvarjala zvoke, ki so dvigali obrvi in pete. In so časi, ko sta se za albumski prvenec spustila v mišmaš drum and bassa, dubstepa, trancea in še česa. Rezultat je 14 skladb ter uvod in zaključek v 73 minutah, znotraj njih pa precej upočasnjene godbe, ki ponekod zveni kot izgubljeni posnetki iz osemdesetih let. Resda je pri nekaj posrečenih komadih moč zaznati njune sposobnosti, toda za album, ki ni ne tič ne miš, je to premalo, da bi se večkrat uvrstil v različne sete drugih DJ-ev. In to po desetletki dela. Morda še najbolj asociirata na Marcusa Intalexa, ki bi delal glasbo na zvočnike prenosnika. A Intalex bi vedel, za koga dela tak šmorn. Janhammerovsko. Več

  • Tomica Šuljić

    5. 8. 2011  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    he Brookes Brothers: The Brookes Brothers

    Duo The Brookes Brothers je klasičen, stereotipen primer za večno razpravo o komercialnosti nek(ater)ih izvajalcev; v tem primeru bi bili takšni očitki povsem upravičeni, saj sta brata Dan in Phil Brookes prerasla žanrske okvire že s prejšnjimi singli, ki so jih predvajali starejši in uglednejši predvajalci glasbe na radiih in v klubih, njuna glasba pa nosi v sebi takšen potencial od samih začetkov. Toda tu pridemo do dileme: je vsa poslušljiva glasba nujno komercialna in ali imajo vsi, ki ustvarjajo poslušljivo glasbo, namen komercializacije ali je vendarle dovolj ustvarjati glasbo per se? Pri bratih Brookes so že od začetka očitnejše producentske ambicije, saj sta se ukvarjala z DJ-anjem, njuna produkcija pa ni kipela od frekventnih polovičarskih izdelkov. Svoje talente sta razvijala počasi, komade izdajala (na videz) premišljeno in šele maja smo po devetih letih del(ovanj)a in nizu odmevnih singlic končno dočakali album, ki je že zaradi renomeja tega bratskega tandema zbujal ogromno obetov. In pričakovanja so se uresničila. Sveža, žmohtna in do ušes prijazna godba se je sprožila, ko je tale biserček stekel prvi krog skozi zvočnike in odigral 13 komadov (in iztočnico) v 69 minutah. Od tedaj jih je naredil še kar nekaj, zvočna slika pa se nikakor ni skazila ali razredčila. Danu in Philu se je odlašanje obrestovalo s kompaktnostjo in z zanimivostjo izdelka, s katerim sta skočila proti vrhu letošnjih albumskih izdaj. Več

  • Tomica

    23. 6. 2011  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Worldwide 001

     

    Matrix in Futurebound na eni najbolj vročih drum and bass založb sedanjosti predstavljata svetovno košaro novosti, ki so se nabrali v njuni založniški nabirki. Slovenski wunderkind Smootha je osvojil dve postaji: Ob čudovitem komadu Calling ter remiksu klasike Strenght 2 Strenght (ter komadu Feel so Free ter Telekinesis v miksu) dežujejo odlični komadi in izvajalci, med katerimi je nuja izpostaviti dela... Več

  • Tomica

    16. 6. 2011  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Marcus Intalex: 21

     

    Med številnimi avtorskimi in samostojnimi prvenci leta je tudi tale, ki ga je Intalex po številnih kolaboracijah in kompilacijah posnel sam - a resda s solidnimi gosti (kot Calibre, DRS, Zed Bias in nekajkrat S.P.Y.). Dobrih 74 minut nam v 13 komadih daje pričakovano zvočno sliko, s kakršno se je proslavil. Morda je v tem vztrajanju izgubljena priložnost, da se zvok premakne še kam naprej. Več

  • Tomica

    9. 6. 2011  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Fourward: Episodes

    Avstrijska nova šola drum and bassa je med drugim v svet(ovni splet) izpljunila tudi tale precej soliden plošček spodnjeavstrijskega četverca, ki je s svojimi ranimi deli od leta 2007 zbudil pozornost ne zgolj občinstva, marveč tudi uglednih založb (Virus, Bad Taste Records in drugih). Celostni prvenec kvarteta odlikujejo precej spolirana in razmeroma domiselna produkcija in nekaj res uspelih zvočnih zamisli, ki... Več

  • Tomica Šuljić

    2. 6. 2011  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    State of Mind: Nil By Ear

    State of Mind (SOM) je novozelandski dvojec, ki ga sestavljata Patrick Hawkins in Stu Maxwell; skupno zgodbo sta začela pisati na začetku tega tisočletja, uradno pa gre za njun tretji album. Toda SOM je veliko več od zgoščenk in albumskega formata glasbe. Prava moč tega dvojca se zrcali v ogromnem številu založb, pri katerih je doslej izdal komade: Subtitles, Viper, CIA, 31 Records, Technique, Obsessions,... Več

  • Tomica

    26. 5. 2011  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    N.O.H.A.: Die in the Process

    Noise of Human Art, ki se skriva za kratico N.O.H.A., se doda(t)no imenuje še Circus Underground, na tem albumu pa prinaša štirinajst komadov - in dva remiksa, ki še dodasta žlahtnost dobremu izdelku - v dobri uri in četrt. Eden redkih delujočih (pol)živih bendov v drum and bassu, ki ni žanrsko ali sorodno omejen, že po kozmopolitski sestavi (ter osvežen s pevkama češko-angolskega in brazilskega izvora) napove... Več

  • Tomica

    19. 5. 2011  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Hyper: The Panic

    Novi Hyperjev album bi znal biti za poznavalce njegovih minulih del kar drobno razočaranje. Namesto distinktivnega zvena, križanega s sekajočimi kitarami, je tole potop nazaj v klasično sintetiko, ki skrči prostor domišljiji. Četudi se steguje širše kot predhodna albuma, pa vendarle pusti konzumenta sestradanega ostrih brejkov in hrupa. Če vplivov bolezni, imenovane dubstep, niti ne komentiramo. Več