-
16. 5. 2025 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Ko je André 3000, eden od najvplivnejših glasov v zgodovini rapa, predlani napovedal ploščo New Blue Sun, so se horde zvestih fenov razveselile, da bodo končno slišale samostojni album enega od protagonistov tandema OutKast. A André je rap trmasto opustil, saj meni, da je ta »igra mladih«, plošča pa je bila (na razočaranje mnogih) zbirka lahkotnih ambientalnih improvizacij, pri katerih je avtor namesto za mikrofon poprijel za flavto. Zdaj nadaljuje to poglavje ustvarjalne poti, ki spet deluje, kot bi nam želel z glasbo pokazati sredinca. Pri naslovu male plošče ne ovinkari: to je kratka zbirka sedmih klavirskih improvizacij, ki pa verjetno ne bi bile deležne nikakršne pozornosti, če ne bi nastale pod prsti slovitega raperja. Odvečna fusnota v legendarnem opusu.
-
16. 5. 2025 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Predstavljajte si toksično zvezo, v kateri ljubiš partnerja, a ne moreš več sobivati z njim, ker se je preprosto preveč spremenil. Za številne dolgoletne ljubitelje techna, ki so se formirali v predtiktokovski stvarnosti, je postpandemični čas pomenil podobno tugo. Kot žanr na vrhuncu priljubljenosti se je techno po mnenju marsikoga izrodil v simbolno izpraznjen, subkulturno impotenten popovski šund in pridobil neslutene nove razsežnosti (prilastek industrial ne sugerira več bendov Einstürzende Neubauten in Throbbing Gristle, temveč BDSM-navdahnjeno modo, sinhronizirane koreografije in čredno obnašanje). Zabrisala se je ločnica med vplivneži in didžeji, težnje po anonimnosti je zamenjala obsesija s prepoznavnimi obrazi, akt rejvanja pa se je z živim spletnim prenašanjem prelevil v ekshibicionistični performans. Ogabno, groteskno in patetično so le nekateri pridevniki, s katerimi niso varčevali zagrenjeni predstavniki stare šole.
-
9. 5. 2025 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Čeprav švedski očak cloud rapa ne šteje niti trideset let, se ponaša z zares bogatim in vplivnim opusom šestih dolgometražcev in štirih mikstejpov, pa tudi treh zbirk croonerskih zafrkancij, ki jih izdaja pod psevdonimom Jonatan Leandoer96. Na novi plošči zabriše mejo med projektoma in ju združi v eno, kar je dobrodošlo na idejni ravni, a zadeva se zatakne pri izvedbi, saj Lean ponovno zveni, kot bi se trudil fušati. Sicer se bolj kot kadarkoli izkaže kot pisec besedil, pa tudi produkcija podlag, ki krmarijo med hipnagogičnim popom in nekakšno nadrealistično orkestracijo iz vzporedne resničnosti v slogu zasedbe ABBA, je naravnost izjemna, toda petje bi moral preprosto prepustiti komu drugemu. Odsotnost autotuna razgali njegovo pomanjkanje posluha, to pa privede do precej bolečega poslušalskega doživetja.
-
9. 5. 2025 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Švedski razgrajači so pogruntali, kaj dela klasike rock poetov à la Pop, Reed in Bowie zimzelene. Njihovo četrto plato zaznamuje obrtniško impresivno izpiljeno pesmopisje. Dodano vrednost najdemo v nadrealističnih, nemalokrat nesmiselnih verzih, polnih neverjetnih štorij, ki obravnavajo vse od profilov vaših mater na portalu OnlyFans do veterinarja Bogdana iz Hrvaške. Bojsi se z breznom samoironije spogledujejo tako intenzivno, da so že skoraj parodija. Vendar držijo ravnotežje med banalnostjo in kakovostjo. S svojo čudno karizmo, nastopaškostjo, neozdravljivo hudomušnostjo in pretiravanjem s postpunk, rock’n’roll in alt rock klišeji. Znajo pa tudi raznežiti s kako balado (Medicine for Horses, River King).
-
9. 5. 2025 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Da bo tretji album britanskega didžeja, ki ga najbolje poznamo kot hitrostnega krotilca treh gramofonov na nastopih, ekstremistična ritmična gimnastika, je bilo mogoče pričakovati. Nismo pa pričakovali, da to ne bo glavni šmek plošče. Djrum namreč nikoli ni tako demonstriral svoje spretnosti pri igranju na klavir kot tokrat, pri tem pa nemalo igra tudi na harfo in mbiro. Under Tangled Silence je zato instrumentalno bogato našpikan in zelo melodičen izdelek dolgih posnetkov, ki neprestanemu bezljanju in spreminjanju intenzivnosti navkljub ne delujejo kaotično. Prav nasprotno, gre za skrbno dodelane kompleksne arhitekture daleč od klubskih orodij, ki pa stalno odzvanjajo plesne tradicije. Dovršenost na meji pretencioznosti.
-
9. 5. 2025 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Car Seat Headrest: The Scholars
Po pandemičnem spodrsljaju Making a Door Less Open (2020), s katerim se je lo-fi čarovnik Will Toledo, eden od nespornih protagonistov ameriške indie rock scene, odločno oddaljil od svojih korenin in se preizkusil v pestri, a zmedeni mešanici žanrov, pri kateri so taktirko prevzeli synthi, gre lahko pri njem vse le še navzgor. In res – točno pet let kasneje je dostavil velikopotezni projekt The Scholars, ki je že njegov trinajsti dolgometražni album (in peti, ki ga je posnel skupaj z bendom). Z njim dokaj uspešno popravi vtis, a izdelek vrhuncem Toledovega opusa vseeno ne seže niti do kolen.
-
30. 4. 2025 | Mladina 18 | Kultura | Plošča
Japonska skladateljica se je zadnja leta večinoma gibala v filmskih krogih. Filmofili jo poznate po soundtrackih za filme Ryusukeja Hamaguchija (denimo Zlo ne obstaja, 2023), drugi po sodelovanju z ameriškim muzičarjem in partnerjem Jimom O’Rourkom. Antigone, njen povratniški solo album, prežemajo prefinjene akordne progresije in razkošni aranžmaji množice glasbil, odmev jazzovsko ukrojenega City popa, easy listeninga Burta Bacharacha in benda Stereolab. Njen skoraj prosojni, omamno eterični glas lahkotno lebdi nad domiselno niansiranimi instrumentali, ki tu in tam dobijo psihedelične obrobe (The Model!). Evokativen avantpop za zrela ušesa, pri katerem čarobnost melodij spodkopavajo mitološke apokaliptične slutnje.
-
30. 4. 2025 | Mladina 18 | Kultura | Plošča
Čeprav je že nekaj časa jasno, da sta srce in motor londonskega projekta SAULT vokalistka Cleo Sol in producent Inflo, projekt vztraja pri pozi skrivnostne anonimnosti. Zadnja prelomnica se je zgodila pred dobrim letom, ko se je skrivnostni kolektiv s pompozno pretencioznim nastopom prvič in edinkrat pojavil v živo. Njegov novi projekt je spet mogočno kolektiven izdelek, ki pa ne prinaša nič zares osvežujočega oziroma nabor slogov kvečjemu oži. 10 je namreč krasno sproduciran venček popevk povsem mehkega novega soula, ki je tu plesen, tam baladen, a povsod popolnoma zmeren in predvidljiv. Gospelovska komunalnost ostaja prepričljiv štih ekipe, ki ji počasi zmanjkuje zamisli.
-
30. 4. 2025 | Mladina 18 | Kultura | Plošča
Strta srca so že od nekdaj eden glavnih navdihov pri skladanju balad, a mladi ameriški kantavtor D4vd je v tem tako konsistenten, da bi bil, če bi imel srečo v ljubezni, verjetno ob posel. Z žalostinko Romantic Homicide, ki jo je posnel kar z mobilnim telefonom, je pridobil naklonjenost milijonskega občinstva – zgodba spominja na vzpon Steva Lacyja –, zdaj pa pod pokroviteljstvom založbe velikanke predstavlja prvenec, na katerem se brez izjeme oklepa preverjene formule prelomnega singla. Zadevo bi zlahka odpisali kot zbirko vaniljevih jeremijad – kot nekakšen Cigarettes After Sex za tiktokovsko generacijo –, a plošča pod to bež fasado skriva ogromno substance in kar nekaj srce parajočih trenutkov, s katerimi avtor suvereno dokaže, da ni zgolj muha enodnevnica.
-
30. 4. 2025 | Mladina 18 | Kultura | Plošča
Black Country, New Road: Forever Howlong
Ena največjih zagat v življenju vsakega benda je, kaj narediti, ko druščino zapusti glavni pevec in pisec besedil. Da skupino Black Country, New Road zapušča frontman, pevec in kitarist Isaac Wood, smo izvedeli tik pred izidom zadnjega, izjemno izdelanega in kar strašljivo skladnega albuma Ants from Up There (2022). Ekipa se je odzvala ekspresno – ohranila je ime, koncerte in turneje, ki naj bi bili namenjeni promociji plate, je sicer prav tako obdržala, a za ta namen takoj začela pisati nove skladbe. Stari repertoar brez glavnega protagonista preprosto ni več prišel v poštev. Sledili sta dve res nevsakdanji potezi: najprej je skupina BCNR na množici nastopov ignorirala izjemno uspešen aktualni projekt in igrala izključno nov material, ki v nobeni obliki sploh še ni bil izdan, potem pa izdala live ploščo, ki ni živa različica starejšega materiala, ampak je sploh čisto svoja in nova.
-
25. 4. 2025 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs: Death Hilarious
Jezni Angleži s smislom za humor! In dobrim imenom. Peta plata članov bande iz Newcastla še enkrat potrjuje njihov status apostolov svetega riffa. Za vse, ki zanje slišite prvič – brez skrbi, niso še eni iz horde slabih posnemovalcev prvih dveh plošč Black Sabbatha. Britanski prasci razumejo pomen samoironije in ljubijo neresno koketiranje z dediščino, absurdna besedila, krautrockerski fuzionizem in igranje s pričakovanji. Kateri drugi psych/stoner rock/sludge metal bend še ima jajca, da na plato vključi raperja kalibra El-P (Run the Jewels)? Ampak pravzaprav zažigajo vsi komadi, ker bend v svojo muziko usmerja tisti smrdljivi in lepljivi Lemmyjev seksapil. Na smrt zabavno, vglavnem.
-
25. 4. 2025 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Justin Vernon je tako prepričljiv v skladanju pop balad, da sta ga v preteklosti med drugimi za sodelovanje nanovačila Kanye West in Taylor Swift. Peti album njegovega paradnega projekta je zlepljenka lanskega kratkometražnega triptiha SABLE in devetih novih posnetkov pod skupno streho fABLE. Prvi je akustičen, intimen, minimalističen, folkaški patos »kitara in glas«, basen v devetih delih, ki sledi, pa je zvočno bogatejša in s programiranimi ritmi učvrščena namešanka soulovsko-r & b-jevskega popa. Precejšnjemu kontrastu navkljub kombinacija sploh ne zveni posiljeno oziroma si lahko oddahnemo, ker nas plošča ob taborni ogenj posede samo za prve tri posnetke. Brezhibna izvedba.
-
25. 4. 2025 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Will Smith: Based On A True Story
Ko je Will Smith z razvpito klofuto javno razkril, da nima nikakršnega stika z resničnostjo, se je zdelo, da je za vselej izgubil mesto pod žarometi. A očitno je superzvezdnik odporen tudi proti najsramotnejšim spodrsljajem, saj je kmalu spet začel krasiti velika platna, zdaj pa se skuša po dvajsetih letih ponovno dokazati kot raper. V tej vlogi se nikoli ni ravno odlikoval, njegovi hiti so bili večidel le dodatno promocijsko gradivo za filme, v katerih je igral, novi album pa deluje kot samopromocijsko sredstvo, s katerim se želi odkupiti za največji oskarjevski fiasko vseh časov. Pri tem je blago rečeno neuspešen, saj se za podlo dejanje zares ne opraviči, temveč ga po svoje skuša celo upravičiti, hkrati pa album zveni kot glasbeni ustreznik nakupa rdečega ferrarija zaradi krize srednjih let.
-
25. 4. 2025 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Album Lady Gaga morda napoveduje novo recesijo
Med promocijskim ciklom pred izdajo sedmega albuma je Lady Gaga omenila, da je novi material navdihnila plesna glasba industrial. Če bi človek PR jemal resno, bi na plošči pričakoval subverzivne, politično obarvane, temačno erotične alter dance hite v slogu kakih Cabaret Voltaire, Nitzer Ebb, Front 242 in DAF (še pomnite komad Der Mussolini?). Hja, tudi Dua Lipa je lani izdano ploščo Radical Optimism prodajala kot posvetilo britanski rejv kulturi! V 21. stoletju pač radi razmetavamo z besedami in jih uporabljamo brez vsakršnega konteksta. Nedvomno je bila tudi vključitev ambasadorja francoskega electra, producenta Gesaffelsteina (poleg Andrewa Watta, Cirkuta in Michaela Polanskyja), poskus aktivacije njegovega (sub) kulturnega kapitala med feni tovrstne elektronike. Toda ultimativno je bil njegov prispevek omejen. Preprosteje bi bilo reči, da se eno največjih glasbenih imen 21. stoletja vrača s ploščo, ki uspešno kanalizira tisti brezčasni milenijski pop iz obdobja prelomnega debitantskega albuma The Fame (2008).
-
18. 4. 2025 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
Šesti dolgometražni album drugega najboljšega Yvesa na sceni zaznamuje presenetljiv slogovni zasuk: značilno ležerni slog soulovske neopsihedelije je močno nafankiral, pri čemer je resda žrtvoval nekaj introspektivne kantavtorske intime, ki je zaznamovala njegova zgodnja dela, a novonajdeni, izrazito poskočnejši teren je iz avtorja izvabil nekaj najboljših komadov v njegovem hitro rastočem opusu. Kanadski pevec in multiinstrumentalist pravi, da je tokrat ustvarjal v mehurčku, v osamitvi, brez konkretnih zunanjih vplivov, saj je v letu snemanja poslušal izključno dela Franka Sinatre. Kljub temu pa All Cylinders zveni kot kolaž neposrednih očitnih referenc na klasike, kot sta Prince in D’Angelo, in sodobnike, kot sta Steve Lacy in Toro i Moi – o Sinatri pa k sreči ni ne duha ne sluha.
-
18. 4. 2025 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
Tehno kultura je te dni bolj priljubljena in zato konservativnejša kot kadarkoli. A na njenih obronkih še obstajajo posebneži, ki gojijo pionirskega duha te tehnološko pogojene zvrsti, zaznamovane s futurističnimi tendencami, željo po preseganju znanega in zvočenju prihodnosti. Britanski Berlinčan, čigar prodorni izraz obstaja onstran klasičnih referenc (razen njegovih produkcij), je tihi heroj, ki ga krvavo potrebujemo. Čeprav je njegova fuzija kozmičnega techno-trance-jazz ambienta izrazito progresivna (prežeta s kompleksnimi ritmi in harmonijami ter sapojemajočim zvočnim dizajnom), je obenem nepričakovano dostopna, prijetna, celo pomirjujoča. Instantna klasika, ki bo zaznamovala letošnjo bero albumov leta.
-
18. 4. 2025 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
Na svetu ni benda s primerljivimi referencami – sodelovanje z etiopsko sceno, pa z neštetimi jazzerji, pa s skupinama Sonic Youth in Shellac … Nizozemski veteran razštelane (in plesne!) uigranosti vse od leta 1979 navdušuje z brezkompromisno držo postvsega, novi album hrupnega druženja kar treh kitar in bobnov pa glede na prevoženo kilometrino ne zveni niti malo dotrajano. If Your Mirror Breaks je čudovito razgiban in značilno robusten udarec glasnih rifov, nemirnih ritmičnih prevalov in parol pronicljivega sarkazma – repetitiven v jedru preprostosti osnovnih motivov, poskočno igriv v dostavi in posvečen dolgoletnemu kameradu Stevu Albiniju. Trdoživost na pohodu, kmalu že pol stoletja!
-
18. 4. 2025 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
Skrillex: F*CK U SKRILLEX YOU THINK UR ANDY WARHOL BUT UR NOT!!
Ali je minilo dovolj časa, da lahko objektivno nadležne zvoke brostepa poslušamo skozi nostalgični filter in v njih uživamo brez slabe vesti, četudi s kančkom ironije? Vsekakor. To je na začetku meseca s ploščo presenečenja suvereno dokazal Skrillex, očak in nekdanji zastavonoša tega dokaj kratkoživega, a megavplivnega podžanra EDM-a, s katerim je razvpiti producent po mnenju velikanskih hord hejterjev pred petnajstimi leti lastnoročno »uničil« dubstep. Ni ga zgolj potisnil v mainstream, temveč ga je preobrazil (oziroma iznakazil) v nekaj popolnoma samosvojega, v vulgarno kakofonijo epskih vzponov in sick dropov, ki zveni kot bitka Transformerjev v režiji Michaela Baya.
-
11. 4. 2025 | Mladina 15 | Kultura | Plošča
Veteran hamburških plesišč je z eklekticizmom, ki je navadno eden od njegovih glavnih adutov, tokrat malce pretiraval. Album je sicer vznemirljiv že zato, ker deluje kot časovni stroj in naprava za teleportiranje po različnih koncih sveta, a avtor je pri tem žrtvoval celovitost izdelka, ki bolj kot pravi album zveni kot kompilacija – slogovno je še bolj raztreščen kot njegov miks za serialko Dj-Kicks. Poslušanje Kozejeve četrte plošče je zato rahlo frustrirajoče doživetje: občasni prebliski genialnosti zares zlezejo pod kožo in jasno nakažejo, kakšna mojstrovina bi to lahko bila, če bi bila njegova vizija bolj osredotočena, vezivno tkivo teh trenutkov pa pogosto zveni kot značajsko zmeden balast, ki kljub skorajda baročni pestrosti aranžmajev ostaja na ravni idejnih osnutkov.
-
11. 4. 2025 | Mladina 15 | Kultura | Plošča
Sacco Di Tempo: TEMPO DI SACCO
Peter Cimprič, multiinstrumentalist iz vrst stoner rock veteranov, zasedbe Carnaval, je drugo solo ploščo naredil bolj zase kot za vesoljno občestvo, a pri tem je ustvaril nekaj res posebnega – enajst pesmi, ampak take močne, s pezo, ki govorijo zato, da v nas nekaj premaknejo. Idealne za Val 202! Kot liričen izbruh njegovega notranjega brbotanja in zunanjega opazovanja nas omrežijo z živahnim kitarskim izrazom (preplet zasedb Haiku Garden, Big Thief, Sunny Day Real Estate in Tomaža Pengova), evokativnimi verzi, polnimi eteričnih podob narave in izrazov naklonjenosti, ter melodijami njegovega sočutnega baritona. Biserček podzemnega kantavtorstva, ki v nas zbudi željo, da bi najbližjim izpovedali brezpogojno ljubezen.
-
11. 4. 2025 | Mladina 15 | Kultura | Plošča
Paris Texas: They Left Me With a Sword/Gun
Dve leti po izdaji izjemnega studijskega prvenca MID AIR je dvojec Paris Texas presenetil z dvema, sestrskima malima ploščama, ki ju zlahka obravnavamo kot dolgometražni album, s katerim dvojec nadgradi svojo značilno, takoj prepoznavno mešanico hiphopa in postpunka. Čeprav slednjega tokrat, žal, nekoliko zapostavi in več prostora nameni surovim (t)rap bangerjem, se na tem polju popolnoma razbohoti. In to ne le zato, ker sta Felix in Louie Pastel v vmesnem času ostro nabrusila rimoklepaške veščine, temveč predvsem zaradi še bolj razigrane in kaotične energije, kot smo je vajeni z dvojčevih zgodnjih izdaj, kar lahko deloma pripišemo vplivu Tylerja, the Creatorja, ki mu Paris Texas ogreva odre na pravkar potekajoči turneji.
-
11. 4. 2025 | Mladina 15 | Kultura | Plošča
Zadnjih nekaj let v kontekstu kitarskih muzik doživljamo veliki pohod dveh domačih bendov mlade generacije. Tudi velika večina medijskega prostora je rezervirana za ti dve zanimivosti. Čeprav smo si ob prepoznem koncu ere nekaj imen, ki so vztrajala v ospredju, a vrteč se v krogu niso znala ponuditi nič novega že zadnjih dvajset let, globoko oddahnili, hkrati opazujemo nekakšen unikum: ni veliko okolij, ki svoji popularni glasbi v medijih namenjajo tako malo pozornosti kot slovensko. Z nedavno ukinitvijo glasbene oddaje 33/45 na nacionalki je je še toliko manj. To so neugodne, celo turobne okoliščine, v katerih pa je dvema ali trem bendom uspelo nekaj precej posebnega, morda iznajdljivega – delovanje nekje vmes, med mainstreamom in sceno, med prijetnim in prodornim. Tovrstne »dvoživke« lahko grobo kartiramo s povsem preprosto metodo – z odgovorom na vprašanje, »katere domače bende rolajo približno redno na Valu 202 in Radiu Študent«.
-
4. 4. 2025 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Unknown Mortal Orchestra: IC-02 Bogotá
Tehnična podkovanost članov portlandskega benda Unknown Mortal Orchestra je pri njihovih običajnih psych-pop izdelkih sicer očitna, a navadno se ne bahajo s svojimi veščinami, saj prostor požrtvovalno odstopijo petju frontmana Rubana Nielsona. Morda so serijo plošč IC leta 2018 lansirali prav zato, da na njih lahko pokažejo, kaj znajo: v sklopu projekta potujejo v daljne kraje – prvo ploščo v seriji so posneli v Hanoju, tokrat so se ustavili v Bogoti –, tam srkajo navdih iz lokalnih glasbenih tradicij in snemajo seanse instrumentalnih improvizacij. Posrečeni trenutki albuma, ki jih ni malo, kar kričijo po tem, da bi iz njih nastali pravi komadi, preostanek plošče pa je sicer prijetna zvočna kulisa, a zares ni kaj več kot le zapohan džemsešn.
-
4. 4. 2025 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Različni izvajalci: Senzorama vol. 2
Tudi drugi pregled domačega ambientalno-elektroakustičnega cvetobera podpisuje veteran scene in voditelj istoimenske radijske oddaje Tine Mulej Vrabič (Nitz), ki sta se mu pridružila Evan in Hana-Uma Zagmajster. Prvi pregled je štel dvajset skladb, novi jih prinaša devet (povratnica rouge-ah in osem frišnih imen), morda zaradi zmanjšanega zanimanja za introspektivnejše elektronske izraze v pokoronskem času – potrpežljive forme, pritajene dolge tone, atmosferično pršenje, modulirane terenske posnetke, zagličane teksture, picajzlasti zvočni dizajni in nezemeljske vokalizacije. Presežki: Ita Kora (psihedelični poklon klavirskemu impresionizmu), Mind Machines (ritmične abstrakcije v duhu Autechre) in Uroš Potočnik (mežik Jonu Hassllu).
-
4. 4. 2025 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Iz Londona vsako leto prileti vsaj ena dolgometražna postpunk, postrock, postdub … zanimivost, vredna preverbe. Letos je za zdaj obvezno normo potrdil mladinec, a ne novinec Sam Akpro. Drugače od serije samozavestnih, čeprav slogovno raztresenih krajših izdaj je njegov prvenec precej bolj osredotočen, celovit in konsistenten. Evenfall je nekaj več kot polurno sivo in deževno odpotovanje, pri čemer kombinacija vseprisotne temačnosti postrockovskih rifov in ritmov ter mirnosti Akprojeve vokalne dostave ne deluje ne deprimirajoče ne pomirjujoče, ampak nas ravno prav zaniha nekam vmes. Plošča, ki nima niti enega odvečnega elementa, a zaradi bendovskega izhodišča in slogovne monotonije ne zveni preveč pusto.
-
4. 4. 2025 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Ena izmed daleč najtežje pričakovanih plošč zadnjih let je končno tu, pa čeprav se je zaradi nenehnega prestavljanja datuma izida zdelo, da počasi dobiva status mitološke prerokbe. Ker pa je od izdaje prejšnjega, prav tako napol kuhanega izdelka Whole Lotta Red minilo že dobrih pet let, je precej nenavadno, da tudi novi album zveni, kot bi bil skupaj zmetan v naglici. Je surovost plošče, ki je resnično slišati kot zbirka skic, načrten odraz avtorjeve punkovske brezbrižnosti ali gre enostavno za površnost iz lenobe?
-
28. 3. 2025 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Lonnie Holley na stara leta ne popušča. Veteran in mojster asemblažev se je v zadnjih dvajsetih letih počasi in vse bolj (pre)usmeril v glasbene prakse in sedaj ponovno streže s tem, s čimer zna najbolje: s prostodušnimi in neposrednimi, osebnimi, a hkrati svetovljansko univerzalnimi zgodbami. Že na drugem albumu zapored to počne tudi s preprosto, a učinkovito finto, da je okoli sebe zbral izjemne glasbenice in glasbenike (Saul Williams, billy woods, Angel Bat Dawid …). Tonky je pripoved v več delih o iznajdljivosti (pre)živetja otroštva na socialnem dnu okolja živega rasizma, okolja ameriškega juga. Holley zgodbe z ulice posreduje naplasteno, včasih ambientalno, drugič orkestralno. A vedno intimno.
-
28. 3. 2025 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Los Pirañas: Una Oportunidad más de triunfar en la vida
Prekaljeni kolumbijski supertrio, ki v raziskovalnem Latin psych rock izrazu staplja vsaj ducat globalnih kitarskih tropov (cumbia, highlife, surf rock, calypso, free jazz itd.), servira osmerico plesno krojenih instrumentalov, kakršne bi morda našli na zaprašenih latinskoameriških singlicah iz šestdesetih let. Toda za na površini nostalgično estetiko se skriva dodelana analogno-digitalna zvočna podoba, saj se procesirane zvočne kitarske zanke razraščajo skozi različne efekte na laptopu, ustvarjajoč posebej privlačno patino. Nagruvana tropska psihedelija, polna halucinogenih poliritmij in omamljajočih riffov, ki aktivirajo mavrični vid in v ustih pustijo triumfalni okus po življenju.
-
28. 3. 2025 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Greentea Peng: Tell Dem It’s Sunny
Naj vas naslov drugega albuma londonske pevke novega soula in psihedeličnega r & b-ja (tudi občasne raperke) Greentea Peng ne zavede. Ena glavnih protagonistk zadnjega visokega mestnega vala tovrstnih izrazov namreč (tokrat) ne stavi na barvit, živahen, vesel in, ja, sončen slog, deluje bolj resnobno, muzika je direktna, prostora za sladke melodije, kaj šele za osladnost ni. Tell Dem It’s Sunny močno črpa iz priročnika zapuščine jamajških godb, pa tudi britanske lokalnosti – triphopa in močne domače klubske tradicije, konsistentnost pa po približno pol ure le postane tudi malce monotona. Album brez izrazitih singlic, pa tudi brez izstopajočih vrhuncev, brez šodra, a tudi brez navdihujočih delov.
-
28. 3. 2025 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Novomeški pobje so si s trdim delom, oportunizmom in nekaj sreče priborili privilegirano mesto v domačem medijskem prostoru. Kot ljubljenčki Vala 202. Kot bend, ki frišne single predstavlja v prime timu na RTV. Kot tisti, ki so se s Prjatučki in Telekomovo reklamo zažrli v možgansko skorjo slehernika. Čeprav sta vam morebiti njihova vseprisotnost in občasno pamžasta prezenca antipatični, jim morate priznati nesporno glasbeno lucidnost. Kot shapeshifterji zvito snujejo svojo mitologijo, ki privlači grupike, normieje, alternativce, konservativce in liberalce. Ne sprejemajo zatohlih podalpskih pop manjerizmov, pač pa ustvarjajo svoje, take, ki še bodo ponarodeli. V dobi strateške komunikacije si dovolijo biti papki. So dovolj čudni in čedni, da izstopajo, a hkrati dovolj dostopni, da ne vznemirjajo babic in tet. Ko Gregor Štrasbergar - Štras v verzih omenja Iggyja in Bowieja, v svojo persono dejansko kanalizira njuno frontmansko substanco. Toda v ospredju je vselej bend. Prav alkimija elementov, ki jih člani skupaj mečejo v lonec, jim omogoča to presežnost. Kot tudi odprtost v svet. In to, da so jebeni muzičarji, posebej kitarist/klaviaturist Tomaž Zupančič in bobnar Rok Klobučar. Celo lansko izgubo originalnega basista Lenarta Merlina so spretno premostili s prihodom uigranega Dejana Slaka - Sleyka.