Uršula Cetinski

 |  Mladina 5  | 

Z bičem nad kulturo

Imeti harmonično in stimulativno samopodobo res ni lahko. Kulturna samopodoba, kot nam jo v zadnjem desetletju (v analizah umetnosti in kulturne scene nasploh) ponujajo referenčni slovenski mediji, skače iz ekstrema v ekstrem, od megalomanskih želja do flagelantstva.

Uršula Cetinski

Uršula Cetinski
© Arhiv Mladine

Pojavljajo se popolnoma nerealne želje. Recimo, želimo si, da bi bil festival sodobnih odrskih umetnosti Exodos tak kot festival Dunajski slavnostni tedni. Se strinjam, da bi bilo res fino, za vse, ki radi gledajo dober teater, ples, opero in prisluhnejo koncertom. Realnost pa je takšna. Letošnji proračun šesttedenskega festivala Dunajski slavnostni tedni znaša tri milijarde dvesto milijonov tolarjev. Proračun lanskega Exodosa je znašal 15 milijonov tolarjev, se pravi, da bi z enim samim proračunom za Dunajske slavnostne tedne lahko pripravili najmanj dvesto trinajst Exodosov in najmanj deset Festivalov Ljubljana. Dunajski slavnostni tedni v šestih tednih zapravijo toliko kot Cankarjev dom za ves kulturno-umetniški program za obdobje dveh let, s plačami in investicijami skupaj. Razmerje med subvencijami in lastnimi prihodki je v primerjavi med Dunajskimi slavnostnimi tedni in Cankarjevim domom (kar zadeva kulturno-umetniški program) enako; dve tretjini je subvencij, tretjina prihodkov od sponzorjev, prodaje vstopnic in podobno. Celotna Slovenija za vso kulturo skupaj, od spomeniškega varstva do produkcije nevladnih organizacij, v vsem letu porabi le desetkrat več denarja kot en sam avstrijski festival za svoje šesttedensko dogajanje. Torej primerjave slovenskega novinarstva, ki si v Sloveniji želi podobne kulturne rezultate, kot jih imajo festivali na Dunaju, v Salzburgu, Bayreuthu, nikakor ne znesejo. Navedenih zneskov sploh ne bom primerjala z drobižem, s katerim razpolaga slovenski nevladni sektor v kulturi, ki ima minoren finančni input in pomemben kulturni output.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: