
Marcel Štefančič jr.
-
20. 6. 2014 | Mladina 25 | Kultura | Film
Gotovo poznate frazo “nasprotja se privlačijo”. To je obenem tudi definicija romantične komedije. Če kje, potem se nasprotja privlačijo prav v romantični komediji. Romantične komedije si filmarji ne znajo več predstavljati brez nasprotij, ki se privlačijo. In bolj ko romantična komedija ne ve več, kaj bi počela s sabo, bolj ekstremna postajajo ta nasprotja.
-
20. 6. 2014 | Mladina 25 | Kultura | Film
V Velikem Lebowskem sta vam brata Coen zastavila vprašanje: kateri bend je bolj kul – Clearance Clearwater Revival ali Eagles? Dude (Jeff Bridges), glavni junak tega danes kultnega filma, “največja lenoba losangeleškega okrožja”, brezposelni zabušant in popolni outsider, ki je mentalno obtičal nekje v šestdesetih, geografsko pa v svojem stanovanju, ima medtem hujše probleme – le začudeno namreč gleda ta “novi” svet, ki ga ne razume. Interaktivni softver ga ne rajca, ampak vse še vedno počne ročno, analogno. Včasih gre na bovling, včasih se vozi okrog, včasih si možgane napihne s psihedeliki, včasih pa skuša citirati kako korifejo, recimo Lenina, a ne pride do konca. In za nameček mora poslušati še Eaglese, ko se pelje s taksijem. Ne, niso kul. Dude je hipster, ki se tega ne zaveda.
-
13. 6. 2014 | Mladina 24 | Svet
Kaj je značilno za Janševo SDS? Da spleta teorije zarote, da manipulira s preteklostjo, da povsod vidi komuniste, da svojo kaprico vedno napihne v najpomembnejši politični dogodek, da skuša na vsak način dobiti že davno izgubljeno vojno, da ponuja sprevrženo predstavo o domoljubju in da ima zelo slab spomin. In kaj je značilno za ameriške republikance? Isto! Ameriški republikanci zgolj imitirajo Janševo SDS. Kar se je lepo videlo ob nedavni Obamovi zamenjavi ameriškega vojaka Bowa Bergdahla za pet talibanov iz Guantanama.
-
13. 6. 2014 | Mladina 24 | Kultura | Film
Tisti čudni občutek je romantična komedija s premiso, ki se je nazadnje dobro prodajala v času kamene dobe.
-
13. 6. 2014 | Mladina 24 | Kultura | Film
Predstavljajte si radijsko igro, v kateri slišite le glas moškega, ki se med dolgo vožnjo prek avtofona izmenično pogovarja s svojim delodajalcem, svojim sodelavcem, svojim sinom, svojo ženo in svojo ljubico.
-
13. 6. 2014 | Mladina 24 | Kultura | Film
Ko Zana (Zamand Taha) in Dana (Sarwar Fazil), vojni siroti, leta 1990 v Iraku vidita Supermana, hočeta postati Supermanova prijatelja, ker pa leta 1990 še ni Facebooka, ki ljudi avtomatično spreminja v prijatelje, skleneta, da bosta odpotovala kar v Ameriko – naravnost k Supermanu, ki bi ju izvlekel iz te bedne realnosti, zrušil Sadama in oživil njune starše. In potem tudi res delata vse, da bi tja prišla, magari z oslom. Da vse to počneta pod vplivom filma, ki sta ga videla, ne preseneča: prav film te sili, da počneš in verjameš nore stvari. Iz tebe potegne vso naivnost, ki jo premoreš. Omogoča ti beg od realnosti. Ogroža in spodkopava oblast. In ja, prav film oživlja mrtve. Film je good guy.
-
13. 6. 2014 | Mladina 24 | Kultura | Film
Tovornjakar, ki ga v italijanskem filmu Tir, velikem zmagovalcu lanskega filmskega festivala v Rimu, igra Branko Završan, se telefonsko pogovarja s svojo ženo, ki je ne vidimo – tudi on je ne vidi.
-
6. 6. 2014 | Mladina 23 | Politika
Včasih je bil odhod delavcev iz tovarne nekaj povsem vsakdanjega. Ta prizor smo dobro poznali – delavci skupaj odhajajo iz tovarne. Šihta je konec. Njihovih osem ur je minilo. Toda ko smo nedavno videli odhod delavk iz tovarne Mura, to ni pomenilo, da je minilo njihovih osem ur, ampak da je minilo njihovo življenje. Minila je potreba po njih, po fizičnih delavkah in delavcih, po tovarnah. Njihov odhod iz tovarne je izgledal kot zadnji odhod iz tovarne – kot odhod iz zadnje slovenske tovarne.
-
6. 6. 2014 | Mladina 23 | Kultura | Film
Monument Valley – leta 1882. Ja, divji zahod. Na glavni ulici stojita pistolerosa: na eni strani je mračni, brkati, odločni, karizmatični tough guy (Neil Patrick Harris), ki komaj čaka, da ustreli (in da kot že tolikokrat zmaga), na drugi strani pa je preplašeni, strahopetni, povsem benigni ovčar, Albert Stark (Seth MacFarlane), family guy pač, ki bi se raje pogovarjal. Ironijo opazi – ve, da ne sodi tja.
-
6. 6. 2014 | Mladina 23 | Kultura | Film
Ko je svet v krizi, ko se utaplja v negotovosti, paniki in tesnobi in ko ga tarejo hude katastrofe in nesreče, potrebuje pravljice. Ne brez razloga: pravljice potegnejo ostro ločnico med Dobrim in Zlom. Pravljice so ta, ki točno ve, kakšna je razlika med Dobrim in Zlom. Zato je bil mali Bush tako vnet pravljičar: prepričan je bil, da absolutno loči med Dobrim in Zlom.
-
6. 6. 2014 | Mladina 23 | Kultura | Film
Nevidna ženska se dogaja v 19. stoletju, toda žal izgleda tako, kot da je bila tedaj tudi posneta. In morda bi morala tam tudi ostati.
-
6. 6. 2014 | Mladina 23 | Kultura | Film
V famozni Globini, ki jo je leta 1977 posnel Peter Yates, sta Jacqueline Bisset in Nick Nolte v morskih globinah iskala izgubljeni zaklad. Ja, zlato. In to sta počela smrtno resno. Danes so smrtno resna iskanja potopljenih zlatih zakladov le še komedija.
-
30. 5. 2014 | Mladina 22 | Kultura
Leta 1990 so bili vsi še živi. Sadam Husein, Michael Jackson in Christopher Reeve. Danes so vsi trije že mrtvi, toda v iraškem filmu Bekas (via Karzan Kader), enem izmed mnogih, ki jih bodo med 4. in 8. junijem zavrteli na 10. mednarodnem filmskem festivalu Kino Otok (Izola), so še vedno živi. Sadam še vedno vlada Iraku – in Kurdistanu, kjer dva bratca, Zana in Dana, sicer vojni siroti, vidita Supermana, tistega starega iz leta 1978, v katerem je igral Christopher Reeve in ki je končno prišel tudi v ta del tretjega sveta. Vau, si rečeta. To je to! Zdaj si želita le eno: da bi postala Supermanova prijatelja.
-
30. 5. 2014 | Mladina 22 | Politika
Kako je levica razveselila Janeza Janšo
Mladih na evropske volitve ni bilo, so ugotovili tisti, ki se spoznajo na volilno demografijo. O, pa res! Mlajši volivci na evropske volitve niso prišli! A lepo prosim: le kako bi prišli? Mar niso vsi emigrirali? Tisti, ki so ostali, pa se itak počutijo kot notranji emigranti.
-
30. 5. 2014 | Mladina 22 | Kultura | Film
Obstajajo ljudje, ki svoje hišne ljubljence ob selitvi preprosto zavržejo. In natanko to se zgodi mačku Blisku.
-
30. 5. 2014 | Mladina 22 | Kultura | Film
Gravitacija: Sandra Bullock obtiči sama v vesolju. 127 ur: James Franco obtiči sam v skalovju Utaha. Vse je izgubljeno: Robert Redford obtiči sam sredi oceana. Poti: Mia Wasikowska obtiči sama v avstralski puščavi.
-
30. 5. 2014 | Mladina 22 | Kultura | Film
Film Na robu jutrišnjega dne ni padel z neba: niti za trenutek vam namreč ne pusti pozabiti, da letos praznujemo stoletnico začetka I. svetovne vojne in sedemdesetletnico zavezniškega izkrcanja v Normandiji. V Evropi in Rusiji divja vojna – človeštvo so napadli strašljivi zunajzemeljski insekti. Najbolj divje je v Franciji, ki se je med I. svetovno vojno prelevila v prizorišče popolne klavnice.
-
23. 5. 2014 | Mladina 21 | Svet
Ko vam rečejo, da televizija ustvarja dogodke, se le nasmehnite. Televizija za dogodki – za realnostjo – vedno zamuja. Poglejte le sodobne TV-serije. Kaj vam govorijo? Tole: sodobne TV-serije so boljše od filmov! Ne, niso boljše od filmov. TV-serije so le končno odkrile film. Končno so začele imitirati film. Izgledati hočejo kot film. Res – končno. Mislili smo že, da jim ne bo nikoli kapnilo in da bodo večno ostale zadaj.
-
23. 5. 2014 | Mladina 21 | Kultura | Film
Pred leti smo imeli referendum o umetni oploditvi samskih žensk, toda predvolilna debata kmalu ni imela več nobene zveze z umetno oploditvijo oz. biomedicinsko pomočjo, ampak le še s samskimi ženskami, v katerih so tisti, ki so bili PROTI, videli nekaj motečega, sumljivega, opolzkega, razpuščenega, pocestnega in grešnega.
-
23. 5. 2014 | Mladina 21 | Kultura | Film
Grace monaška, otvoritveni film letošnjega festivala v Cannesu, telenovelistična karikatura najmučnejšega leta v življenju Grace Kelly, monaške princese, ki je svojega moža, monaškega princa, spoznala v Cannesu, je dejansko biografija ujetnice – ženske, ki obtiči v “zlati kletki”, blišču patriarhalne temnice. In ne more več ven. Ali bolje rečeno: ne pustijo je več ven.
-
23. 5. 2014 | Mladina 21 | Kultura | Film
Možje X: Dnevi prihodnje preteklosti
Novi Možje X se začnejo leta 2023, v mračni, mučni, distopični preteklosti. “Future-shit.”
-
16. 5. 2014 | Mladina 20 | Svet
Zadnja leta stalno srečujete zelo jezne, besne, razkačene ljudi, ki točno vedo, kaj bi rešilo Slovenijo: nekdo, ki bi odločno udaril po mizi! Nekdo, ki bi počistil vso to »golazen«. Nekdo, ki bi tem »gnojem« polomil kosti! Nekdo, ki bi ostro, učinkovito in neusmiljeno odstranil vse, kar je gnilo! In ko jih srečujete, radi dodajo: Vse bi jih bilo treba postaviti pred zid! Vse? Vse – kajti vsi so enaki, poudarijo. Ti trije pop klišeji so recept za rešitev vseh slovenskih tegob. Vsaj tako nas prepričujejo »mali ljudje«, ki so zase prepričani, da so blazno fajn, čisti in nedolžni – želijo si le, da bi nekdo namesto njih pobil nekaj tisoč svinj.
-
16. 5. 2014 | Mladina 20 | Kultura | Film
Na začetku devetdesetih so pri nas vrteli TV-serijo Dark Justice, v kateri se sodnik, nekdanji javni tožilec, prelevi v eksekutorja. S kriminalci, ki se kazni izognejo zaradi procesnih napak, obračuna kar sam. Pomeni, da je tožilec, sodnik in eksekutor v eni osebi. To ni nujno legitimno, še manj legalno, toda prihrani veliko časa, zato se je motto te serije glasil: “Pravica je morda res slepa, toda vidi v temi!”
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Svet
Ali ima kapitalizem prihodnost?
Pred časom so v Sloveniji popustili mostovi. Vsaj tako se je zdelo. Direkcija za ceste je namreč sporočila, da nekateri mostovi ne vzdržijo več težkih bremen in da bo treba promet omejiti, tako da tovornjaki čez njih ne bi smeli več voziti. Spomnite se, kakšna panika je zavladala – podjetja so hitela pripovedovati, kakšen izpad prometa in kakšno gospodarsko škodo bi imela, če tovorni transport čez te mostove ne bi bil več mogoč in če bi morala svoje blago poslej prevažati po drugih, odročnejših, zamudnejših cestah.
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Kultura | Film
Ledena doba sreča stare filme noir, ko skuša veverica oropati prodajalno lešnikov, ki stoji točno na tisti ulici, na kateri skušajo gangsterji oropati banko, toda tale animacija, energična nametanka, ki se zavzema za mestno preživetje gozdnih živali, se začne z imitacijo 11. septembra (leteči voziček pikira v nebotično drevo, ki stoji v parku Liberty in ki potem apokaliptično eksplodira!), kar govori o tem, da Američani vsako nacionalno tragedijo prej ko slej prelevijo v komedijo, magari Gangnam Style.
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Kultura | Film
Če si hočete malce odpočiti od vse preveč vsiljivih, posiljenih in izumetničenih dialogov, potem si poglejte francoskega Umetnika in špansko Sneguljčico, ki sta brez dialogov, toda pravo odrešitev ponujajo francoski Drobižki – končno animirani film brez dialogov.
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Kultura | Film
Cameron Diaz ima vse – razkošno službo, razkošno tajnico (Nicki Minaj!), razkošnega očeta (Don Johnson!), razkošno stanovanje, razkošnega tipa. Ime mu je Mark (Nikolaj Coster-Waldau). New York je njun. Seks v mestu je verjetno serija, ki ju je naredila. Toda Cameron potem v grozi ugotovi, da je Mark poročen.
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Kultura | Film
“Ne ... nikoli več ... prisežem ti ... kako naj bi vedel, da se boš tako prestrašila ... samo opozoriti sem te hotel ... opozoriti na tvojo dolžnost ... samo da ga zapustiš ... za vedno ... in se vrneš k nam.” Tako v Zweigovi genialni noveli Strah svoji obupani, prestrašeni, strpinčeni ženi, materi dveh otrok, govori mož. Ker je ugotovil, da ga vara, jo je hotel dobiti nazaj, toda ne na silo, ampak spontano – hotel je, da se sama vrne. Ali bolje rečeno: ni hotel, da žena ve, da on sam ve, da ga vara.
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Kultura | Film
Ko somalski pirati v Indijskem oceanu ugrabijo dansko trgovsko ladjo, se začnejo pogajanja z mogočno dansko ladijsko družbo, jasno, na daljavo, toda pogajanja, ki jih z danske strani vodi veliki direktor (Søren Malling), s piratske pa Omar (Abdihakin Asgar), niso zaradi tega nič manj mučna, strašljiva in napeta. Še več, prav ta razdalja med obema stranema, med lastniki ladje in ugrabitelji, poskrbi, da pogajanje postane to, kar je – hladni, brezosebni, brezdušni posel.
-
9. 5. 2014 | Mladina 19 | Kultura | Film
Seth Rogen je Messi komedije – le malo prostora potrebuje, da bi zadel. Pri Messiju imate občutek, da se žoga in goli kar lepijo nanj – pri Rogenu imate občutek, da se nanj lepijo replike in gegi. In ko ga gledate, nimate občutka, da si replike in gege izmišlja, temveč da si replike in gegi izmišljajo njega.