Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    15. 10. 2009  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Aluk Todolo: Finsternis

     

    Avanturistični, samosvojih muzik željni poslušalci stik s težkozvočji že nekaj let vzpostavljamo prek številnih, najrazličnejših blackmetalskih odvodov. Ta (pod)žanr se je v svojih začetkih resda opiral na razmeroma specifične značilnosti, z novim milenijem pa je pot vanj našlo mnoštvo najrazličnejših vplivov, ki skoraj po pravilu končajo v zvočnih ekstremih.

  • Goran Kompoš

    8. 10. 2009  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Om: God is Good

     

    Om je naslednik tistih stoner rockerjev, ki so se skozi enormno konzumiranje gandže prekadili v rastafarijanstvo. Obstoj višje sile sta z novo zasedbo do lani zasledovala basist in vokalist Al Cisneros ter bobnar Chris Hakius, takrat pa je slednjega zamenjal bobnar/tolkalec Emil Amos (Grails). Menjava je prinesla spremembe, a ni posegla v sam koncept.

  • Goran Kompoš

    1. 10. 2009  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Bratko Bibič & The Madleys/Rämschfädra & Shirley A. Hofmann: Dobri duh iz zelenega gozda - Utelešenja

     

    Bratko Bibič v svoji dolgoletni glasbeni karieri že ves čas sodi med najzanimivejše domače ustvarjalce. Ali vzrok kaže iskati v ne preveč veselja vredni domači glasbeni ponudbi ali pač v Bibičevih presežkih, pravzaprav niti ni pomembno. Najbrž je odgovor nekje vmes, a to ne zmanjša vrednosti našega najzanimivejšega harmonikarja. Pa najsi bo ta predstavljena v solističnem kontekstu ali v pajdašenju z...

  • Goran Kompoš

    24. 9. 2009  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Squarepusher: Solo Electric Bass 1

    Za najuspešnejše so se vedno izkazali najbolj samosvoji elektrončkarji. Očitneje, kot se samosvojosti z novim albumom loti Tom Jenkinson, ki se je proslavil z bobenbasovskim vijačenjem, pa najbrž niti ne gre. Synthe, ritemmašine in prenosnik je za svoj pariški koncert leta 2007 pustil doma ter v roke prijel le električni bas, sicer stalnico svojih živih nastopov.

  • Goran Kompoš

    17. 9. 2009  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Tyondai Braxton: Central Market

    Danes, ko je celotna glasbena produkcija zadnjih sto let tako rekoč na dlani, nas glasba le stežka preseneti, zato njeni snovalci v želji, da se izognejo že slišanemu, vse pogosteje podirajo žanrske okvire. A žal se ti poskusi večinoma klavrno končajo. Namesto da bi bilo izstopanje iz okvirov le posledica iskanja nečesa novega, svojega, vse prepogosto postane cilj.

  • Goran Kompoš

    10. 9. 2009  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Bell Orchestre: As Seen Through Windows

    Kanadski Montreal že dobrih deset let velja za enega glasbeno najbolj dejavnih in izpostavljenih svetovnih mest. V drugi polovici devetdesetih je tamkajšnjo sceno zaznamovalo us-tvarjanje danes že kultnih post-rockovskih bendov Godspeed You! Black Emperor ter A Silver Mt. Zion, nekaj let pozneje so pobudo prevzeli obujevalci post-punka, danes pa tamkajšnje dogajanje krojijo rockovski bendi s težnjami po pop...

  • Goran Kompoš

    20. 8. 2009  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Mika Vainio: Black Telephone of Matter

    Vainio, dejavnejša polovica cenjenega finskega avantelektronskega dvojca Pan Sonic, že petnajst let navdihuje nekatere najdrznejše sodobne producente, a mu vsaj za zdaj ne sledijo preveč uspešno. Čeprav za kreativno elektronsko glasbo nekako velja, da zadnja leta nikakor ne najde izhoda iz krize, prav Vainio z vsako novo ploščo dokazuje, da težava ni v žanru, pač pa v glasbenikih, ki to glasbo po nepotrebnem...

  • Goran Kompoš

    13. 8. 2009  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Omar Souleyman: Dabke 2020; Folk and Pop Sounds of Syria

    Arabskim muzikam se pri nas dobro godi. Križanke, Cankarjev dom se polnijo, dame vrtijo boke, gospodje pasejo oči, vsi s(m)o zadovoljni. Predvsem najbrž glasbeniki, ki so že davno ugotovili, kako svoje tradicije prikrojiti zahodnjaškim ušesom (in denarnicam). Priljubljenost teh vsebin je praviloma rezervirana predvsem za rekreativne poslušalce.

  • Goran Kompoš

    6. 8. 2009  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Sunn O))): Monoliths & Dimensions

    Stephen O'Malley in Greg Anderson sta v zadnjih desetih letih zdronala nekaj najzanimivejših premikov v avantmetalskih muzikah. Majhen, a konstanten napredek iz plošče v ploščo sedaj z albumom Monoliths & Dimensions dobiva pospešek. Močno razširjena ekipa cenjenih glasbenikov (Dylan Carlson, Oren Ambarchi, Atila Csihar, Joe Preston, Cuong Vu, Julian Priester, Eyvid Kang...

  • Goran Kompoš

    23. 7. 2009  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Ekkehard Ehlers & Paul Wirkus: Ballads

    V baladarskem sešnu sta laptope prekrižala cenjeni nemški elektrončkar Ehlers in poljski tolkalec in zvočni umetnik Paul Wirkus. S spontanim spletanjem najrazličnejših vzorcev posežeta v tisto precej tipično, celo predvidljivo zvočno manipuliranje, ki svoj potencial razkrije šele, ko mu poslušalec nameni vso pozornost. Za manj uspešne se izkažejo balade, oprte na (klišejske) okoljske posnetke, bolj intrignatno...

  • Goran Kompoš

    16. 7. 2009  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Bibio: Ambivalence Avenue

    Po petih letih se je zgodilo tisto, kar je bilo neizogibno slišati že na prvi posluh. Zdelo se je, da je album Fi (2004) britanskega producenta Stephena Wilkinsona alias Bibia kot ustvarjen za založbo Warp Records. In ker takrat angažmaja ni bilo, smo se Warpovi neodzivnosti čudili ob vsaki Wilkinsonovi novi plošči. Nazadnje februarja letos, ko je luč sveta ugledal njegov tretji dolgometražec Vignetting the...

  • Goran Kompoš

    2. 7. 2009  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Zlatko Kaučič: Koncerti ob 30-letnici

    Naš najzanimivejši jazzovski glasbenik je praznovanje 30-letnice svojega ustvarjanja lani zaznamoval s številnimi koncerti po Sloveniji (in širše). Trije od teh koncertov so te dni luč sveta ugledali v obliki trojnega albuma, z njim pa smo dobili izvrsten vpogled v raznolikost Kaučičevega (tolkalskega) izraza. Izraza, ki ga je v dolgih letih tudi ob boku številnih najvidnejših sodobnih jazzov-skih in objazzovskih...

  • Goran Kompoš

    25. 6. 2009  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Avishai Cohen: Aurora

      Izraelskemu basistu in skladatelju je sodelovanje s Chickom Coreo prineslo mesto med vidnejšimi sodobnimi jazzovskimi ustvarjalci, po odhodu iz zasedbe priznanega klaviaturista pa s svojo formacijo uspešno raziskuje in nadgrajuje mnogotere vplive. Aurora je že enajsti album, ki ga je izdal pod svojim imenom, prinaša pa prefinjen spoj arabskih, hebrejskih, vzhodnoevropskih in andaluzijskih glasbenih...

  • Goran Kompoš

    18. 6. 2009  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Rob Mazurek Quintet: Sound is

    Mazurek je jazzovski ustvarjalec z izvrstnim pregledom nad raznoterimi glasbenimi praksami. Najsi bo to hard bop, postrock ali avantgardna elektronika, čikaški - trenutno v Braziliji stanujoči - trobilec zna te vsebine vselej pretopiti v povsem njemu lastno, prepoznavno govorico. Z novo ustanovljenim kvintetom izročilo hard bopa preči s postrockovsko senzibilnostjo in subtilnim elektronskim teksturiranjem.

  • Goran Kompoš

    11. 6. 2009  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Metalycée: It is not

    Premislek o glasbi iz avstrijske prestolnice bi pri povprečnem poslušalcu v spomin najbrž najprej priklical Dunajski deški pevski zbor, Dunajske filharmonike ali Beethovna. Sledilci popularnejših sodobnih muzik pa bi bržkone znali našteti nekaj kreativcev, ki so dunajske podtalne zvoke postavili na svetovni glasbeni zemljevid. V drugi polovici devetdesetih let je tamkajšnja estetika skozi downtempo Petra Kruderja...

  • Goran Kompoš

    28. 5. 2009  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Savath y Savalas: La Llama

    Guillermo Scott Herren se z novim albumom ne oddaljuje od smernic, ki jih je s projektom S & S predstavil na dosedanjih treh ploščah. Pa mu tega ne gre šteti v minus. Je eden tistih glasbenikov, ki se ponavljajo, ne da bi se zares ponavljali. Pri projektu S & S je vzrok za to (ne)ponavljanje prefinjenost skladb, v katerih Herren avanturistično raziskuje katalonsko-južnoameriško dediščino psihedeličnega...

  • Goran Kompoš

    21. 5. 2009  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Kombo: Biči

    O globoki sledi, ki jo je najpomembnejši sodobni slovenski tolkalec Zlatko Kaučič v sedaj že več kot tridesetletni karieri pustil v domačih in evropskih improviziranih in jazzovskih muzikah, najbrž ni treba izgubljati besed. Med dolgoletnim vandranjem po Evropi je s samosvojim, inovativnim, pa tudi nekonvencionalnim razširjanjem vloge bobnov in tolkal skupaj s številnimi, med njimi najuglednejšimi muziki odkrival...

  • Goran Kompoš

    14. 5. 2009  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Full Blast: Black Hole

    Ob marčevskem koncertu Petra Brötzmanna (skupaj s Toshinorijem Kondom, Paalom Nilssen-Lovom in Massimom Pupillom) v mariborskem Narodnem domu so nekateri kulturniški veljaki podvomili o smiselnosti takšnega zvočnega prevratništva. V nekoliko manj zvezdniški navezi (Marino Pliakas - električni bas, Michael Wertmüller - bobni), a z nič manj ekstremno zvočno pronicljivostjo Brötzmann ustvarja pod...

  • Goran Kompuš

    23. 4. 2009  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Black Dice: Repo

    Peti studijski album brooklynskih ekscentrikov Black Dice poslušaš prvič in pomisliš, kdo ima tu koga za norca. Pa ga poslušaš drugič in se ti zazdi, da se v bizarni zvočnosti vendarle izriše neka (oporna) ideja. Pri tretjem poslušanju se vnovič popraskaš po glavi in vprašaš, kdo je tu izgubil kompas. Ob vsem tem poslušanju pa je pravzaprav jasno le eno: Repo ni album, ki bi ga povprečno priseben človek zmogel...

  • Goran Kompuš

    16. 4. 2009  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    New Wave Syria: Hello, Yes

    Domače sredinske glasbene produkcije ni prav veliko, še manj je tiste na sledi aktualnih svetovnih trendov. Kot da bi v Podalpju veljala neka druga logika, ki namesto svežine in inovativnosti zapoveduje recikliranje prežvečenih vsebin. Albumi, s katerimi bi slovenski ustvarjalci uspešno reflektirali modne zapovedi, so prej izjema kot pravilo (še takrat gre navadno za obrobne muzike, namenjene ozkim publikam),...

  • Goran Kompoš

    9. 4. 2009  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Beirut: March of the Zapotec/Holland

    Pred tremi leti je Zach Candon pod znamko Beirut stopil na pot zanimivega glasbenega prečenja, ki ga je nekaj let pred tem s projektom A Hawk and a Hacksaw nastavil Jeremy Barnes. Srečale so se vzhodno- in južnoevropske folkovske ter mehiške muzike (klezmer, romske godbe, mariači) na eni strani in vplivi zahodnjaških pop estetik na drugi strani. Z novim albumom oziroma dvojnim EP-jem Candon te tradicije razdeli.

  • Goran Kompoš

    2. 4. 2009  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Röyksopp: Junior

    Verjetno se vsak pop glasbenik, ki je kdaj izdal razmeroma uspešen album, vprašuje, kako ponoviti njegov uspeh. Norveška poptrončkarja Röyksopp superuspešnemu prvencu Melody A. M. (2001) sledita s preverjeno formulo na prvi posluh všečnih melodij in lahkotnih plesnih ritmov, stisnjenih v skladbe z značajem, zanimivim tudi za angažiranega sledilca sodobnih muzik.

  • Goran Kompoš

    31. 3. 2009  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Zel: Amateria

    Domače ustvarjalce zanimivih elektronskih muzik lahko preštejemo na prste ene roke. Mednje nedvomno sodi zasedba Orton, ki se je z brezkompromisnimi koncerti prikupila privržencem nestandardnih zvočnih posegov, že približno leto dni pa spremljamo tudi solistično pot enega od članov. Željko Lednik alias Zel je takrat povil prvenec, pred nedavnim pa je (spet v samozaložbi) objavil že drugi album, s katerim svoje...

  • Goran Kompoš

    19. 3. 2009  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Tim Hecker: An Imaginary Country

    Pisalo se je leto 2001, ko je kanadski elektronski producent Tim Hecker objavil prvenec Haunt me, Haunt me, Do It Again, s katerim je redefiniral ambientalno glasbo na sledi Briana Ena in Richarda D. Jamesa. Uspeh te plošče zato ni presenetljiv, je pa vsekakor presenetljiva Heckerjeva konsistentnost pri objavljanju novega materiala, sploh če vemo, da je v zadnjih osmih letih to estetiko posvojil prenekateri žanr.

  • Goran Kompoš

    5. 3. 2009  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Marissa Nadler: Little Hells

    Melanholična, skozi prizmo besedil pogosto že kar mračnjaška glasba bostonske ustvarjalke pesmi, pevke in multiinstrumentalistke ne išče opore v aktualnih glasbenih usmeritvah. Ob izidu prvenca Ballads of Living and Dying leta 2004 se je morda še zdelo, da Nadlerjeva hodi nekje po obrobju takrat novonastalega folk revival krožka 'Nove čudne Amerike', z zadnjima dvema albumoma pa se potrjuje kot avtorica s povsem...

  • Goran Kompoš

    19. 2. 2009  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

    Kieran Hebden & Steve Reid: NYC

    Kadar glasbeniki album posnamejo v samo dveh dneh, to najbrž pomeni, da prihajajo iz impro miljeja ali pa da imajo skladbe že dodobra izoblikovane in jih v studiu le še zapišejo na nosilec zvoka. Pri Kieranu Hebdnu in Stevu Reidu ne gre ne za eno ne za drugo in hkrati za oboje. Britanski elektrončkar in new-yorški, sedaj v Švici živeči bobnar skladb nista imela izdelanih, pa vseeno ne moremo govoriti o navadnem...

  • Goran Kompoš

    12. 2. 2009  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    Buffalo Collision: Duck

    Pred dvema letoma nastali new-yorški kvartet je imel enega zanimivejših koncertov v okviru Cankarjevih torkov. S simbiozo prefinjenosti in impulzivnosti nedvomno močnejši vtis pusti v živo, vendar njegovo raziskovalno interakcijo lepo osvetli tudi diskografski prvenec. Podstat samosvoje interpretacije improvizirane glasbe najlažje opredelimo skozi preteklost kolektiva.

  • Goran Kompoš

    5. 2. 2009  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Plošča

    Baikonour: Your Ear Knows Future

    Postrock je v zanki svojih klišejev že skorajda povsem zamrl. »Skorajda« zato, ker nekateri posamezniki te klišeje vendarle znajo obrniti sebi v prid in iz nekega ne povsem jasnega razloga med njimi v zadnjem času prednjačijo glasbeniki francoskega rodu. Tudi Jean-Emmanuel Krieger, producent za (kozmonavtskim) imenom Baikonour, s svojo opojno glasbo, v kateri se prepletajo elementi krautrocka,...

  • Goran Kompoš

    15. 1. 2009  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Original Silence: The Second Original Silence

    Kolektiv Original Silence v zvočnem radikalizmu združuje šest raznorodnih prominentnih impro glasbenikov. Thurston Moore (Sonic Youth), Terrie Ex (The Ex), Massimo Pupillo (Zu), Mats Gustafsson in Paal Nilssen-Love (oba The Thing) ter Jim O'Rourke skupno identiteto iščejo zunaj obstoječih žanrskih okvirov. V kakofoničnem prepletu svobodnjaškega jazza, avant-rocka ter hrupa se izmikajo vsakršnim tradicijam in...

  • Goran Kompoš

    23. 12. 2008  |  Mladina 52  |  Kultura  |  Plošča

    Murcof: The Versailles Sessions

     

    Pred dobrimi šestimi leti je na elektronsko sceno z velikimi koraki stopil mehiški producent Fernando Corona alias Murcof. Njegovo minimalistično, v drone nameščeno prečenje elektronske in klasične glasbe je od takrat postajalo vse bolj prefinjeno, to pa ga je pripeljalo v krog najbolj cenjenih sodobnih kreativcev. Trend digitalne natančnosti, akustične topline in cinematične atmosferike sedaj nadaljuje z...