• Artur in Minimojčki

    Bi gledali film, v katerem igrajo Robert De Niro, Harvey Keitel, Snoop Dogg, David Bowie in Madonna? Vsekakor, že to, da bi te igralce potegnili v isti film, bi bil dober koncept. To bi bil v resnici tako dober koncept, da celo morebitna prisotnost Mie Farrow ne bi bila moteča. Kaj šele, če bi film potem režiral Luc Besson - no, Luc Besson pred petimi ali pa desetimi ...

  • Moja slavna indijska nevesta

    Pazite: če zmiksaš Monsunsko svatbo, Mojo obilno grško poroko in Notting Hill, lahko še vedno hliniš, da si povedal nekaj novega. Kalifornijski pisatelj ( Jason Lewis ), ki ste ga nazadnje videli v TV seriji Seks v mestu, nabaše na bejbo ( Kashmera Shah ), ki je v resnici indijska filmska superzvezda, se z njo zaplete, toda še preden lahko dahne Notting Hill, bejba izgine.

  • Smo že končali?

    Če se velemestna družina - še zlasti “razširjena” družina - preseli v staro, starinsko, podeželsko hišo, potem je to vedno znak za alarm. Saj veste, v taki hiši ponavadi straši - streha se trese, stene pokajo, hodniki škripajo, podstrešje hrope, klet ječi. Vprašanje je le, komu se bo prej dokončno zmešalo - hiši ali družini. Družina ima res srečo, če je novi dom ne požre.

  • Ura religije

    Pozabite na Da Vincijevo šifro - vera v “sveto žensko” se ustavi tu! Marco Bellocchio, kontroverzni italijanski auteur, ki nam je v svojem zadnjem filmu, Režiserju porok, razložil, kako je izgubil vero v film in Italijo, nam v Uri religije - alias Nasmehu moje matere - še enkrat razloži, kako je izgubil vero v vero in cerkev. Nič posebnega - to je storil skoraj v vsakem svojem filmu.

  • Grozljiva žetev

    Čakajo nas bliski, gromi in potresi. Pa suša. Ljudi bo tako žgalo, da si bodo grizli jezike. Velika mesta bodo razpadla. Otoki se bodo razbežali, gora ne bo več mogoče najti. Z neba bo padala toča. V morju bo poginilo vse, kar je živega. Morje, reke in izviri se bodo spremenili v kri. Čakajo nas ogenj, dim in žveplo. Brezna se bodo odprla. Pomrla bo tretjina človeštva. Nadlogam ne bo ne konca ne kraja.

  • Strelec

    Rade Šerbedžija kot invalidni veleum

    Je ameriškega predsednika Kennedyja ustrelil Lee Harvey Oswald? Je njegovega brata Roberta ustrelil Sirhan Sirhan? Je Martina Lutherja Kinga ustrelil James Earl Ray? Ne, že desetletja zagotavljajo konspirologi - Oswald, Sirhan Sirhan in Ray so bili le žrtvena jagnja. V resnici so streljali ostrostrelci, profiji, plačanci tajnih vladnih kabal.

  • Življenje v rožnatem

    Življenje v rožnatem je džuboks pop mučeništva. Življenje Edith Piaf, ki jo - con gusto! - igra Marion Cotillard, je bilo antirožnato, kolekcija nesreč, ki ji film enciklopedično popiše: od bordelske revščine, v kateri se je rodila, prek njene velike ljubezni, francoskega boksarja, ki se je ubil v letalski nesreči, do njenih odvisnosti, ki so se množile kot njeni hiti, toda film obenem ne skriva, da je...

  • Divjaka

    Štirje zdolgočaseni, vsega naveličani prijatelji, Doug ( Tim Allen ), Woody ( John Travolta ), Bobby ( Martin Lawrence ) in Dudley ( William H. Macy ), zajezdijo motorje in krenejo na testosteronski road trip, tako da postanejo predmestna verzija Golih v sedlu. Da bi izgledali bolj resno, vsako menjavo prestave spremlja nova rockerska klasika, toda komedija Divjaka ne bo klasika niti v najbolj enoličnem in...

  • Slo-vidvd-borza

    Hiša na Telegraph Hillu je klasični film noir, ali bolje rečeno - klasični remix filma noir in gotskega trilerja. Še bolje rečeno, remix Rebecce, Plinske luči in Polžastih stopnic. Victoria Kowelska ( Valentina Cortese ) po II. svetovni vojni prevzame identiteto ženske, ki je umrla v nacističnem koncentracijskem taborišču, to pa zato, da bi lahko prišla v Ameriko.

  • Sončna svetloba

    V Armagedonu je proti Zemlji drvel meteor v velikosti Teksasa. Da bi ga ustavili, so nanj poslali eksperte za vrtanje nafte, ki so ga potem razstrelili, tako da je Zemlja ostala v enem kosu. V Jedru se je ustavilo jedro Zemlje, tako da se je Zemlja nehala vrteti. In Hilary Swank si je rekla: hej, če se je lahko Bruce Willis s svojo ekipo izkrcal na meteorju, se lahko tudi mi izkrcamo v središču Zemlje!...

  • Ohcet bo... in pika!

    Romantične komedije se naravnost panično držijo formule, ustaljenosti, klišejev. Še več, v klišejih uživajo. In ti klišeji so edini orgazmi, ki jih vidimo v romantičnih komedijah. Zakaj romantične komedije tako hrepenijo po predvidljivosti? Zakaj so z užitkom predvidljive? Iz preprostega razloga: predvidljivost, s katero mahajo romantične komedije, je le izraz tiste predvidljivosti, tiste klišejske...

  • Popolni tujec

    Popolni tujec je triler, ki temelji na igri - na igri mačke z mišjo. In miši z mačko. Mačka je raziskovalna novinarka Rowena ( Halle Berry ) - miš pa je jet-set magnat Harrison Hill ( Bruce Willis ), specialist za marketing. Jasno, situacija se tudi obrne, tako da se Rowena spremeni v miš, Hill pa v mačka. In še preden se dobro obrnete, že ni jasno, kdo je tu sploh miš in kdo mačka.

  • Skrivno življenje besed

    Skrivno življenje besed je emocionalno izsiljevanje, ki se obesi na vsak festivalski pogojni refleks. Hanna ( Sarah Polley ) je punca iz vzhodne Evrope, ki tezgari v britanski tovarni. Vau! Gluha je in enigmatična, pa tudi govoriti noče. Hu! In ko jo šef pošlje na prisilni dopust, krene na naftno ploščad, kjer postane negovalka Josefa ( Tim Robbins ), hudo ranjenega in ožganega in negibnega in slepega vrtalca.

  • 22. 4. 2007  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Gotovo ste opazili, da se že kar nekaj let zelo dobro prodajajo biografije matematičnih genijev, karizmatičnih števil in enačb. Hollywood je na vse to odgovoril s Čudovitim umom. V Dokazu, posnetem po velikem gledališkem hitu Davida Auburna, čudoviti um ( Anthony Hopkins ), matematični genij, umre. Jasno, pred tem se mu zmeša. Njegova hči Catherine ( Gwyneth Paltrow ), ki je zadnja leta zanj skrbela in ki je...

  • Brutalna mularija

    Ker Brutalna mularija, ki sem jo že recenziral, zdaj tudi uradno štarta, naj le rezimiram: Hiperrealistično neorealistična verzija simfonije velemesta, sodobnega Berlina, kjer je Turek Nemcu Grk, oh, ali pa Srb Nemcu Hrvat, in kjer so Arijci le etnične manjšine.

  • Uro

    Ker Uro, ki sem ga že recenziral, zdaj tudi uradno štarta, naj le rezimiram: Hladni, svinčeni, postibsenovski triler o norveškem policaju, Hansu Pettru ( Nicolai Cleve Broch ), rekrutu tajne policijske enote za boj proti dilerjem (URO), ki tako solira, da bi lahko v Scorsesejevi Dvojni igri le statiral.

  • Smrt delavca

    Smrt delavca dokazuje, da je kapitalizem nezgodovinski fenomen. Ali bolje rečeno, kapitalizem nekaterim ljudem omogoča, da živijo v 21. stoletju, druge pa sili, da živijo v 19. stoletju. In da tudi delajo tako, kot se je delalo v 19. stoletju. Kar nas pripelje do manualnih, fizičnih delavcev, stahanovskih garačev, ki za sabo še vedno vlečejo 19. stoletje.

  • Šutka

    Če bi Romi premogli tako dozo nestrpnosti, šovinizma in ksenofobije kot večinske nacije, s katerimi se hočeš nočeš soočajo, bi se že zdavnaj pobili med sabo. Romi so namreč enciklopedije “drugačnosti” - vsak Rom je “drugačen” od ostalih Romov. Ni dveh enakih Romov. Romi so svetovni rekorderji v prakticiranju “drugačnosti”, ki se je večinske, dominantne,...

  • Beanove počitnice

    Bean ( Rowan Atkinson ) je vse, kar nam je ostalo od Tatija, francoskega komika, ki je blestel v Gospodu Hulotu na počitnicah. Bean seveda le misli, da je Tati. Ko pride do baleta, akrobatike in pantomime, je le to, kar je John Travolta v primerjavi s Fredom Astairom. Okej, govori bolj malo, pač kot Tati, skoraj nič, le momlja, mrmra, menca, šumi in medmetizira, toda ne iz upora.

  • Slo-vidvd-borza

    Hiša na 92. ulici, posneta ob koncu II. svetovne vojne, je popolna klasika, v svojem času pa je bila tudi popolna senzacija. Iz več razlogov. Prvič, film je pokazal, kako so Nemci Ameriko prepredli s svojo špijonsko mrežo - nacistični agenti rekrutirajo Billa Dietricha (William Eythe), ameriškega študenta nemškega rodu, ki pa jih zašpeca FBI-ju, tako da postane dvojni agent, ki potem razkrinka nacistično mrežo,...

  • Slo-vidvd-borza

    Sever-severozahod je totalna klasika, filmos, nadfilm, film filmov. Sever-severozahod je vse, kar hočete: triler, hladnovojni šoker, film paranoje, freudovska melodrama, akcijski film, špijonski film, screwball komedija, romantična komedija, komedija zmešnjav, alegorija (postmakartistične Amerike), road movie. Film prepotuje vse žanre, celo Ameriko, od New Yorka do Kalifornije, in vse prejšnje Hitchcockove...

  • Življenje drugih

    Kdaj se dogaja Orwellov roman 1984, veste - leta 1984. Kdaj se dogaja Življenje drugih? Točno: leta 1984. In kje se dogaja? V Vzhodni Nemčiji. Kar je seveda signal, da smo v deželi, v kateri so se izpolnile vse najbolj svinčene Orwellove prerokbe. In res, ko se film začne, ima Vzhodna Nemčija 100.000 tajnih agentov, ki igrajo Velike brate, in še okrog 200.

  • 300

    Z enim stavkom: 300 je spektakularni ringelšpil adrenalina & testosterona, mečev & sandalov, slow-motiona & virtualnega “zelenega ozadja”, digitalne artificielnosti & realistične krvi, barv & teme, samorilskega besa & estetike dekapitacije, lepih smrti & mučeniškega mačizma, pompozne bestialnosti & brutalne iniciacijske...

  • Spoznajte Robinsonove

    Ko je Hollywood v krizi, filmom doda specialne efekte. Ko se kriza še poglobi, filme spremeni v dolge specialne efekte. In ko je kriza neznosna, ponudi 3-D filme, stereoskopske, “globinske” ekstravagance. Film Spoznajte Robinsonove je le animirana 3-D revizija filma Nazaj v prihodnost s tipično Disneyjevo začimbo - s siroto, ki skuša najti svojo družino.

  • Dobri pastir

    Robert De Niro je zadnji, od katerega bi pričakovali, da nam bo povedal zgodbo o tem, kako je nastala CIA. In kako je nastala CIA? Nič, Amerika je potrebovala psihoanalitika, ki se bo igral z njenimi demoni. Edward Wilson ( Matt Damon ) je Dobri pastir, tajni agent agent CIE, vpleten v spodletelo proticastrovsko izkrcanje v Prašičjem zalivu, toda ko je bil otrok, je njegov oče naredil samomor - in to pred...

  • Rocky Balboa

    Rocky Balboa izgleda tako kot prvi Rocky, tako kot drugi Rocky, tako kot tretji Rocky, tako kot četrti Rocky in tako kot peti Rocky: Rocky v krizi... izziv... adrenalinski trening... muzika Billa Contija... veliki match... runde... mesar Paulie v kotu... pršenje testosterona... Rocky, ki mučeniško joče, hrope in ječi... in finalni freeze-frame.

  • Mala selivka

    Če boste pogledali odjavno špico, boste ugotovili, da se igralci pretežno pišejo Maughan - to je irska verzija slovenskega priimka Brajdič. In Maughani so res irska verzija Brajdičev, irska verzija Romov. Maughani niso Romi, ampak irski “popotniki”, travellers, ki živijo kot Romi - nomadsko, svobodno, po malem improvizirano, v prikolicah in zabojnikih, neustaljeno, toda vedno vedo, kaj hočejo...

  • Glasba in besedilo

    V Sanjskih puncah ste lahko videli, kako so iz dekliške skupine Supremes vrgli prvo pevko Florence Ballard, da bi naredili prostor za vizualno bolj "sprejemljivo" Diano Ross. Jasno, vsakršna podobnost z resničnimi osebami je zgolj naključna, kajti Supremes, Florence in Diana imajo spremenjena, fiktivna imena. In nič drugače ni v romantični komediji Glasba in besedilo, v kateri lahko vidite, kaj je ostalo od...

  • Ninja želve

    Ninja želve so v kinu debitirale leta 1990, ko je staremu Bushu do konca zadnjega mandata manjkalo toliko, kot do konca zadnjega mandata manjka malemu Bushu. Ko so Ninja želve debitirale, je stari Bush z enim očesom že mislil na I. zalivsko vojno, zdaj, ko so se vrnile, pa se lahko mali Bush le še z nostalgijo spominja, kako je pred štirimi leti mislil, da bo II. zalivska vojna trajala toliko kot prva.

  • Slo-vidvd-borza

    Po II. svetovni vojni je bila v Ameriki na eni strani “stara” publika, ki jo je zanimal le entertainment, lahkotna, neobvezna, eskapistična kinematografija, poenostavljena, tako rekoč infantilna vizija sveta, na drugi strani pa “nova” publika, ki je hotela bolj resne, bolj kompleksne, bolj realistične, bolj arty filme.