-
23. 3. 2007 | Mladina 11 | Kultura | Film
19. februarja 1945 se je na otoku Iwo Jima, enem izmed zadnjih okopov japonskega imperija, izkrcala ameriška vojska, štiri dni kasneje pa so marinci na vulkanski gori Suribači postavili drog in razobesili ameriško zastavo. General Holland "Howlin' Mad" Smith, ki je tedaj ravno plul v pristanišče, je rekel, da je pogled na zastavo naelektril ameriško vojsko in ji dvignil bojno moralo.
-
23. 3. 2007 | Mladina 11 | Kultura | Film
Zapiski o škandalu, posneti po bestsellerju Zoe Heller (What Was She Thinking?), pokažejo, da vsaka ženska živi v svoji celici - zapor je kakopak patriarhalni družbeni red, iz katerega ne morejo zbežati. Lahko ga kršijo in goljufajo. Lahko se mu upirajo. Lahko se mu posmehujejo. Hej, lahko se mu celo maščujejo. Toda vsi upori, vse kršitve, goljufije in indiskretnosti, vsa posmehovanja in maščevanja so v skrajni...
-
23. 3. 2007 | Mladina 11 | Kultura | Film
Norbit je odgovor na vprašanje, zakaj Eddie Murphy ni dobil stranskega Oskarja za vlogo v Sanjskih puncah. Norbit je namreč komedija, ki ni smešna - film, ki ga je konec, ko vidite napovednik. Ali pa plakat. In kot veste, je Eddie ponorel, ker ni dobil Oskarja - celo dvorano je zapustil. Verjetno se mu je zdelo, da je v Norbitu pokazal večji igralski razpon kot Alan Arkin v Naši mali mis - in večjega kot ...
-
23. 3. 2007 | Mladina 11 | Kultura | Film
Če boste pripravili svoj mali filmski festival človekovih pravic, ne pozabite vključiti Dežele zaslepljenih, ki je atonalna enciklopedija kršitev človekovih pravic. Kot bi brali poročilo State Departmenta. Dogaja se v neimenovani državi, v kateri boste zlahka prepoznali Bushevo Ameriko. Toda hej, v njej boste zlahka prepoznali tudi Iran. Pa Irak. In Afganistan.
-
15. 3. 2007 | Mladina 10 | Kultura | Film
Cuba Gooding Jr., James Woods, Angie Harmon in Burt Reynolds se zelo trudijo, da bi izgledali resno, ko skušajo v Koncu igre ugotoviti, kdo je organiziral atentat na ameriškega predsednika. Atentat na ameriškega predsednika namreč tokrat - enkrat za spremembo! - uspe. Atentatorja sicer prerešetajo, toda atentator je itak nebistven - bil je le patsy, saj veste, kot Lee Harvey Oswald.
-
15. 3. 2007 | Mladina 10 | Kultura | Film
Nihče ne more reči, da As v rokavu ni brez sporočila, saj izgleda kot ekscesna kritika ekscesnega pohlepa in kapitalistične kompetitivnosti. Vsa ostala sporočila so krogle. Razlog več, da je Las Vegas, sidro družbe spektakla, videti kot pokopališče, ki ga Amerika vleče za sabo. As v rokavu diši po Elmorju Leonardu iz druge roke: ko se izkaže, da ima Buddy “Aces” Israel ( Jeremy Piven ),...
-
15. 3. 2007 | Mladina 10 | Kultura | Film
Če se človek v pravem času znajde na pravem kraju, obstaja velika verjetnost, da sreča Bernarda Bertoluccija - ali pa vsaj kakega njegovega junaka. In film Navadna ljubimca se v pravem času znajde na pravem kraju. Ko ga boste gledali, boste imeli občutek, da se dogaja na isti ulici kot Bertoluccijevi Sanjači - in v sosednji sobi, ko se Sanjači z ulice preselijo v stanovanjski kompleks.
-
Na začetku leta 1945 so Američani - med zapiranjem obroča okrog Japonske - osvojili tudi Iwo Jimo, pacifiški otok, ki ga je branilo okrog 22.000 japonskih vojakov. Američani so sicer pripeljali petkrat več vojakov, okrog 100.000, toda bitka, v kateri jih je padlo 7.000, je kljub temu trajala mesec - Japoncev je preživelo le okrog 1.000.
-
Kako prepoznate absolutno filmsko klasiko? Po tem, da slej ko prej dobi rimejk. Leta 1970 je Leonard Kastle posnel črno-beli psihotriler Morilca osamljenih src (The Honeymoon Killers), v katerem latinski žigolo Raymond Fernandez (Tony LoBianco) in njegova groteskna asistenka Martha Beck (Shirley Stoler), debelušna zdravniška sestra, pobijata osamljene ženske, lonely hearts.
-
Hollywood se trenutno drži le dveh pravil. Pravilo št. 1 se glasi: če nimaš idej, potem posnemi nadaljevanje kakega hita - ali pa rimejk - ali pa predzgodbo. Pravilo št. 2 se glasi: če nimaš idej, potem posnemi parodijo hitov. Saj veste, v slogu Filma, da te kap, in Filma za zmenke. Jason Friedberg & Aaron Seltzer sta šla za božjim glasom pravila št. 2.
-
Jezni, prenapeti, odpuščeni japi ( Michael Douglas ) ima dovolj prometne gneče, zato jo skozi Los Angeles mahne peš, toda le redki preživijo njegov križarski Prosti pad : korejskemu trgovcu, ki mu noče zamenjati bankovca, razbije trgovino, dva Hispanca, ki bi rada njegov sicer prazni kovček, potolče s kijem, šoferja, ki kriči skozi okno avtomobila, knockoutira, telefonsko govorilnico, v katero se skuša...
-
Zunajzemeljska bitja včasih izgledajo kot zmečkani fetusi, včasih pa kot Brad Dourif, ki monologizira o tem, kako je prišel na Zemljo in ugotovil, da tu preprosto ni konkurenčen, in kako je obenem NASA, soočena z vse bolj očitno kužnostjo in nenaseljivostjo Zemlje, sklenila, da v oddaljeno galaksijo, iz katere je prišel, pošlje ekspedicijo, ki naj bi poiskala naseljiv planet.
-
Biografije rock zvezdnikov se običajno končajo s smrtjo. Rockerja ubijejo mamila, letalo, slava ali pa ekscesno življenje. Saj veste, od ekscesa se mu zmeša. Film Vse je šlo k vragu, Pete Tong, ironična, vrtoglava, halucinantna kombinacija faux dokumentarca in sage o vzponu in padcu srečnega ekscesnega obdobja (a la Kazino, Snif, Gospodar vojne ipd.), se konča z oglušitvijo.
-
Heidi je kičasti sedativ o idilični siroti ( Emma Bolger ), ki zakriva razgled na švicarske Alpe, preden ne začne zakrivati razgleda na Frankfurt. In ko začne zakrivati razgled na Frankfurt, od nas terja simpatiziranje z njeno nostalgijo po trenutkih, ko je zakrivala razgled na švicarske Alpe, ki jih itak igrajo slovenske Alpe. V tej prvi britanski verziji popularne otroške klasike ni nič urgentnega, kaj šele...
-
Da se razumemo: Nicolas Cage igra Nevidnega jezdeca, Ghost Riderja, ultra kinetičnega, nadnaravnega, vnetljivega, vsemogočnega, neuničljivega stripovskega junaka, kar je približno tako, kot da bi Harrison Ford igral Spidermana, kot da bi Jack Nicholson igral Supermana, kot da bi Jane Fonda igrala Elektro, kot da bi Steven Seagal igral Hulka, kot da bi Robert De Niro igral Punisherja, kot da bi ...
-
Ni problem, ko Jennifer Hudson, finalistka Ameriškega idola, poje - problem je, ko neha peti. Ni problem, ko njen nadomestek, Beyonce Knowles, poje - problem je v tem, ko neha peti. Ni problem, ko Sanjske punce, trio, zmodeliran po Motownovem triu The Supremes, poje - problem je, ko neha peti. In seveda, ni problem, ko Eddie Murphy poje - problem je, ko neha peti.
-
Ker Paulu Verhovnu, avtorju Robocopa, Popolnega spomina, Prvinskega nagona in Vesoljskih bojevnikov, ni uspelo posneti najdražjega h'woodskega filma vseh časov, je sklenil, da posname najdražji nizozemski film vseh časov, toda Črna knjiga, ki so jo mnogi razglasili za njegovo verzijo Schindlerjevega seznama, vsebuje twist, ki bi ga Spielberg težko požrl.
-
Begunci, ki se pred nacisti zatečejo v Maroko, se zbirajo "Pri Ricku", v nočnem klubu, katerega lastnik je cinični Rick Blaine ( Humphrey Bogart ), ki se ne meni za njihove tegobe in prošnje - vsi hočejo njegovo zavezništvo, vsi bi ga radi pridobili na svojo stran, vsi iščejo njegovo pomoč. Na koncu ugotovi, da se bo treba za svobodo in demokracijo žrtvovati, zato svojo nekdanjo punco Ilso ( Ingrid Bergman )...
-
Ugandski diktator Idi Amin Dada je bil seksualni šampion, harmonikar in kanibal. Kot veste, je v njegovem “mandatu”, potemtakem med letoma 1971 in 1979, umrlo na stotisoče ljudi - nenaravne, brutalne, grizlijevske, ekscesne smrti. In kot veste, se je v svojem “mandatu” rad obdajal z belimi svetovalci. To mu je imponiralo.
-
Čudežna mreža je film za otroke, posnet po otroški klasiki, toda za razliko od mnogih drugih ekranizacij otroških klasik samega originala ne ubije. Dakota Fanning, ki je očitno sklenila, da si bo malce odpočila od vseh stresov, ki jih je doživela v Vojni svetov, Srhljivih skrivalnicah in Telesnem čuvaju, reši pujska Wilburja pred zakolom.
-
Če hoče režiser pokazati “lepoto po ameriško” ali pa “bulvar zlomljenih sanj”, potem film postavi v predmestje, v ta ultimativni lager “ameriškega sna”. Predmestje je kraj, kamor gredo ljudje zato, da bi se “normalizirali”. Kraj, kjer se lahko končno pravljično skrijejo - kjer lahko uspešno hlinijo, da so ugledni državljani, zgledni...
-
V iskanju sreče je film o Chrisu Gardnerju, ki išče srečo. O črncu, ki ni imel priložnosti, pa četudi Rubikovo kocko sestavi v sekundi - v mladosti se ni mogel šolati, zdaj pa ne more dobiti službe. Zato od bolnišnice do bolnišnice - običajno z metrojem ali busom, še raje peš, kot Chris(t) - vlači težke medicinske aparate, ki pa ne gredo v promet.
-
Anthony Minghella je očitno sklenil, da bo Jude Law njegov Robert De Niro. Problem je kakopak v tem, da Law ni De Niro in da Minghella ni Scorsese, pa četudi tokrat - za vlogo slovanske prostitutke, ki diši bolj po Kafki kot po seksu - angažira Vero Farmiga, bejbo iz Dvojne igre. Law igra snobovskega japija, jet-set krajinskega arhitekta, ki ugotovi, da obstajajo tudi drugi ljudje.
-
Uro je hladni, svinčeni, postibsenovski triler o norveškem policaju, Hansu Pettru ( Nicolai Cleve Broch ), rekrutu tajne policijske enote za boj proti dilerjem (URO), ki se ne ozira nazaj, kar pomeni, da slovi po svojem soliranju - po svoji muhavosti, po svoji nepredvidljivosti, po svoji neobvladljivosti. Vedno butne naprej, v akcijo, ne da bi preveril, če ima pokrit hrbet.
-
Nemci so nekoč, še pred II. svetovno vojno, sloveli po filmskih simfonijah velemest, po rapsodičnih dokumentarcih o idiličnih nemških velemestih, recimo Berlinu, ki so po eni strani izgledala kot utopične orjaške promenade, kjer je Nemec Nemcu Nemec, po drugi strani pa kot odgovor na Langov antiutopični Metropolis. Brutalna mularija izgleda kot hiperrealistično neorealistična verzija simfonije velemesta...
-
Ker so zadnjega stripa o Asteriksu v Franciji prodali več kot zadnjega romana o Harryju Potterju, smo spet med običajnimi galskimi osumljenci, saj veste, kakih 50 let pod ničlo, tako da lahko mirno pričakujete številne anahronizme, tudi esemesanje in “spopad civilizacij”, za katerega tokrat, kot pove že naslov, poskrbi soočenje Galcev in Vikingov, ki je posledica ugrabitve.
-
Četrti Leonejev vestern je elegična, melodramska opera o brezimnem maščevalcu ( Charles Bronson ), romantičnem banditu ( Jason Robards ), bogatem posestniku ( Gabriele Ferzetti ), revolverašu v črnem ( Henry Fonda ) in cipi ( Claudia Cardinale ). Leone je hotel pokončati tradicionalni vestern in vestern, ki ga je sam izumil, zato ne preseneča, da je na likvidacijo žanra, na ta ultimativni "pogreb", pripeljal cel...
-
Ali je kraljica Elizabeta II sploh človek? Ali ima sploh še stik z realnostjo in s svojim ljudstvom? Ali ima monarhija sploh še smisel? Ta tri vprašanja so si leta 1997, v dneh po smrti princese Diane, zastavljali Britanci, ko so ugotovili, da kraljica Elizabeta ne sočustvuje z njimi - niti z njimi noče sočustvovati. In čas tega kulturnega šoka - tega kratkega stika med kraljico in njenimi podaniki - popisuje ...
-
Na lov za orjaškim diamantom se vržejo črnec ( Djimon Hounsou ), ki ga je našel in skril, južnoafriški plačanec ( Leonardo DiCaprio ), ki v tem vidi svoj last job, ameriška reporterka ( Jennifer Connelly ), ki hoče razkrinkati krvavo trgovino z diamanti, in trruma pohlepnih, sadističnih, morilskih gangsterjev, ki skušajo z diamantom financirati novi sequel državljanske vojn...
-
Ljudje v glavnem živijo rutinsko, enolično, birokratsko, vsak dan se jim dogajajo iste reči, toda zjutraj, preden odidejo v službo, se kljub temu gledajo v zrcalo, ker je to pač edini način, da se sami sebi zdijo junaki. Harolda Cricka ( Will Ferrell ), uslužbenca davkarije, sicer tipičnega rutinerja z birokratskim pogledom na življenje in nase, ta antihumanistični, mizantropski narcizem pošlje v cono somraka:...