• Marcel Štefančič jr.

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Film

    Kako najti zmenek za poroko

    Tole je parodija moške predupravičenosti in glorifikacija ženske neobvladljivosti. Zac Efron in Adam Devine sta brata, ki vse obračata, toda Bog obrne. Bog je tokrat ženska, no, dve dekleti, Anna Kendrick in Aubrey Plaza, ki se javita na njun spletno-viralni oglas: fanta – gavnarja, žurerja, fakina, idiota in ludista, ki vsak družinski dogodek prelevita v Japonsko (sama sta pri tem kakopak v vlogi Godzile) – namreč nujno potrebujeta poročni spremljevalki. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Film

    Ryuzo in sedem veličastnih

    Film Ryuzo in sedem veličastnih je komični otrok Kurosawove klasike Sedem samurajev, le da samuraji niso samuraji, temveč gangsterji – in to ostareli, upokojeni yakuze (Tatsuya Fuji itd.), ki ne znajo več vihteti ne pištole ne meča, a dobijo priložnost, da obešenjaško razstrelijo tetovirani žanr, v katerem so nekoč briljirali in ki je bil itak vedno tako smrtno resen, tako brutalno ciničen in tako ledeno mizantropski, kot da bo zdaj zdaj bušnil v smeh. Več

  • Matej Bogataj

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Knjiga

    Emil Filipčič

    File koplje po spominih in razprodaja srebrnino, ki se je morda prikrila tam spodaj. Najprej je napisal Ervina Kralja, roman, v katerem spregovori ontološko negotovi rezoner Butnskale in je torej prozni sopotnik radijske igre, obsojene na slavo, v Serafih pa popisuje vse skupaj – in še marsikaj drugega – s stališča drugega soavtorskega alterega, striparja, človeka takisto velikih talentov. Več

  • Bernard Nežmah

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Knjiga

    Irvin D. Yalom

    UMco, Ljubljana 2016 Več

  • Veljko Njegovan

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Metronomy: Summer 08

    Veljko Njegovan / ++++ Več

  • Borka

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Blood Orange: Freetown Sound

    Nova plošča multiinstrumentalista Deva Hynesa ni stilska apropriacija »mičnih zvokov« zahodne Afrike, natančneje Sierre Leone, je pa naslov referenca na rojstno mesto njegovega očeta. Freetown Sound podobno kot predhodnik Cupid Deluxe retroslogovno sega po wavu, r & b-ju in funk popu osemdesetih let, a z izrazitim avtorskim pečatom. In to čeprav Hynes mikrofon pogosteje poda kar gostjam, najbolj znani sta Nelly Furtado in eminenca Debbie Harry. Več

  • Goran Kompoš

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Bat for Lashes: The Bride

    Angleška pevka, ustvarjalka pesmi in multiinstrumentalistka je izidu prvega singla I Do s četrtega albuma The Bride priložila vabilo na poroko. Če bi šlo za kakšno pop divo, bi najbrž sledil izliv romantičnega stereotipiziranja, ker pa gre za Natasho Khan, poroka postane le izhodišče za protagonistkino samoiskanje. Brez zaročenca in brez izpolnjevanja norm, ki ga od ženske v njenih letih pričakuje družba. Več

  • Borka

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    The Avalanches: Wildflower

    Avstralski producentski tim The Avalanches jo je leta 2000 zagodel s precej nepredstavljivim. Skoraj desetletje po tem, ko je kolažiranje, cut up, torej tehnika semplanja, ki jo je popularizirala kultura zgodnjega hiphopa, doživela udarec z novo zakonodajo o avtorskih pravicah, povezanih z glasbenim ustvarjanjem, je ta popolnoma neznana znamka ustvarila prvenec, sestavljen tako rekoč izključno iz ukradenih kavljev s cenenih vinilk psihedelije, soula, rapa in muzaka (po nekaterih virih je bilo semplov 900, po drugih kar 3500). Bil je čisti zadetek v polno. Album Since I Left You (2000) je bil deležen skoraj enoznačnih poklonov kritike, na njem je kraljeval naslovni hit in danes v kanonu sodobne avstralske popularne muzike velja za enega njenih vrhuncev. Posnet brez vokalistov in gostujočih zvezdnikov. Skupina The Avalanches ni bila edina, ki se je tako radikalno lotila anahronistične prakse, bila pa je izjemen primer takšnega preboja v srednjetok na prelomu tisočletja. Več

  • Stanka Prodnik Božič

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  TV

    Mediji kot osamosvojitelji

    TV Slovenija je prejšnji teden premierno predvajala dokumentarni film Dosje: Mediji v vojni za Slovenijo, v katerem je avtor Zvezdan Martič pred kamero povabil 25 urednikov, novinarjev, snemalcev in fotoreporterjev različnih slovenskih medijev, ki so bili tako ali drugače vpeti v desetdnevno vojno. Sporočilo dokumentarca je jasno: brez aktivne oziroma celo aktivistične vloge medijev med osamosvojitveno vojno bi se lahko stvari za Slovenijo razpletle drugače. Bistveno slabše. »Petindvajset let je obdobje, ko se lahko pove tudi kakšna zamolčana resnica in ko se lahko podelijo zasluge spregledanim,« v filmu poudari Martič, Jelko Kacin pa gre še dlje, ko javno »prizna«, da so vojno pravzaprav dobili mediji. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Domen Pal

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Dogodki

    Potešeni apetiti

    Pred začetkom letošnjega 57. jazz festivala v Ljubljani je bilo slišati precej opazk, da na programu ni nobenega od »velikih« jazzistov oziroma zvezdnika bolj popularne jazzovske struje. Če imamo pri tem v mislih glasbenike, ki so magnet za širše občinstvo sami po sebi, potem se z opazkami ni težko strinjati. Po drugi strani pa je seveda res tudi, da zveneča imena niso nujno jamstvo za presežne koncerte, kar smo ne nazadnje lahko ugotovili že ob preteklih izvedbah festivala. Oder Križank si je delilo veliko zvezdnikov, toda radovednejšim obiskovalcem so v spominih ostajali nastopi glasbenikov z jazzovskega roba, ali pa tistih, ki jim je šele dobro uspelo pokukati na jazzovsko površje. Križank letos resda ni bilo, bilo pa je spet veliko zanimive glasbe. Več