-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Obupna belina ima obupen problem z verodostojnostjo. Pa ne le zato, ker se šlepa na Fargo, malo pop klasiko, ki sta jo pred nekaj leti posnela brata Coen, ampak predvsem zato, ker se šlepa na Fargo, a ga ne razume. Fargo so navdihnili “resnični dogodki” - Obupno belino je navdihnil Fargo. Toda ironično, Obupna belina je povsem brez navdiha.
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Max Bialystock ( Nathan Lane ) je broadwayski producent, ki mu ne gre. Investitorje - predvsem ostarele vdove z dolgim finančnim repom - stalno obletava, se jim prilizuje, jih osvaja in zapeljuje. Hja, videti je kot parodija Oskarja Schindlerja. Ker pa mu predstave stalno propadajo, je stalno na robu živčnega zloma - in na robu bankrota. Ko mu Leo Bloom ( Matthew Broderick ), njegov računovodja, pregleduje...
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Ob koncu šestdesetih - v času vietnamske vojne - so postali ameriški filmi divji, brutalni, sadistični. Ali bolje rečeno: ameriški filmi so postali nadaljevanje vietnamske vojne z drugimi sredstvi. Ameriški filmi so se vietnamizirali. Tudi zdaj - v času iraške vojne - postajajo ameriški filmi vse bolj divji, vse bolj brutalni, vse bolj sadistični.
-
20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Film
Leto 1945: obroč okoli Japonske se zapira, zato japonskim vojakom na Filipinih ukažejo, da naj pobijejo vse vojne ujetnike, vključno z ameriškimi. In res, če jih že ravno ne razobesijo na drogove, ji zbašejo v bunkerje, polijejo z bencinom, zažgejo in potem prerešetajo. Uvodno sporočilo Velikega pohoda, vojnega mini eposa, ki ni niti Veliki beg niti Ducat umazancev, pa četudi se zelo trudi, da bi bil vsaj...
-
20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Film
Steve Martin je inšpektor Clouseau, ekstremno nerodni, zen-idiotski francoski policaj, ki skuša odkriti, kdo je umoril selektorja francoske nogometne reprezentance in ukradel njegov diamantni prstan. Clouseau sumi vse in nikogar. Oh, namesto da Steve Martin sprašuje, kdo je umoril trenerja in ukradel diamant, bi se moral vprašati: hej, kdo mi je ukradel smisel za humor? Ali pa: kdo me je umoril? Ista reč.
-
20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Film
Bad Day at Black Rock, 1955
-
20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Film
William Castle je bil režiser, ki je najbolj užival v tem, da je strašil ljudi. Posnel je mnoge šokerje, tudi tistega, v katerem se otroci igrajo s telefonom - na slepo pokličejo neko številko in ko na drugi strani zaslišijo glas, dahnejo: “ Videl sem, kaj si storil! ” Nekoč po naključju zavrtijo številko tipa, ki je ravno nekoga ubil - in igra pride za njimi.
-
17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
Colin Firth je ata s sedmimi otroki, ljubitelji kaosa, specializiranimi za odganjanje varušk. Pa vstopi varuška McPhee, Mary Poppins z bradavicami, čarovniškim geštelom in železnimi pravili. Recimo: “ Dokler me boste potrebovali, ne pa tudi hoteli, bom ostala. Ko me boste hoteli, ne pa več potrebovali, bom odšla.”
-
17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
Film za zmenke je res popoln film za zmenke - če se med filmom poljubljate, nič ne zamudite. V njem boste videli le to, kar ste že videli - Film za zmenke skuša namreč vnovčiti zadnje h'woodske hite. Saj veste, tako kot Napihnjenci, Gole pištole in Nabriti kanoni. Ali pa Film, da te kap. Julia Jones ( Alyson Hannigan ) ima japonsko sestro, temnopoltega očeta in indijsko mater, peca pa sanjskega Britanca (...
-
17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
V korejski družbi, polni tabujev in predsodkov, so bile spolne vloge vedno strogo razdeljene - moški so si lahko ženske predstavljali le v patriarhalnem, seksističnem kontekstu. Toda vse se je spremenilo v devetdesetih, ko se je cenzura sprostila, ko se je Koreja mentalno modernizirala in ko so filmi našli stik z vibracijami novih generacij, z izbruhom nove korejske modernosti.
-
17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
Usodna nesreča, ki jo je režiral Paul Haggis, scenarist Punčke za milijon dolarjev, se začne s prometno nesrečo, kar je logično: Los Angeles je metropolis, v katerem so ljudje povsem odvisni od avtomobilov, ki so njihova skrivališča, in v katerem se ljudje zaletavajo zato, da bi sploh kaj čutili. Drug drugega se tako bojijo, da lahko preživijo le v avtu, “trki” pa so le nadomestki za...
-
17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
Oliver Stone, 1986
-
10. 3. 2006 | Mladina 10 | Kultura | Film
Skriti adut, ki ga je posnel islandski auteur Dagur Kari ( Mi, albini), je zgodba o ekscentričnem fantu ( Jakob Cedergren ), ki mu grafiti vržejo premalo in ki poriva ekscentrično punco ( Tilly Scott Pedersen ), za katero se meče tudi njegov ekscentrični prijatelj ( Nicolas Bro ).
-
10. 3. 2006 | Mladina 10 | Kultura | Film
Lisa Metzger ( Meryl Streep), ki se preživlja s psihoanalizo, drži svojega 23-letnega sina Davida ( Bryan Greenberg ) na špagi, 37-letni Rafi ( Uma Thurman ), svoji pacientki, pa priporoča hedonizem. Komedija je v tem, da se David in Rafi sparita... da Rafi z njim predela vse tisto, kar ji priporoča njegova mati... in da mati za sinove “orgije”, vključno z dolžino njegovega penisa, potem sliši...
-
10. 3. 2006 | Mladina 10 | Kultura | Film
Že od Busha dalje vemo, da ljudje na Zahodu - ne le na divjem zahodu - mešajo Slovenijo in Slovaško. Ko boste videli Krvavi hostel, boste kriknili: V riti smo! Ni namreč nujno, da je Krvavi hostel dobra novica za slovensko turistično industrijo. Je pa po drugi strani Krvavi hostel slaba novica za slovensko filmsko industrijo - slovenski fantje, ki se kurčijo z gverilsko senzibilnostjo, bi lahko že zdavnaj...
-
10. 3. 2006 | Mladina 10 | Kultura | Film
Woody Allen, 1979
-
10. 3. 2006 | Mladina 10 | Kultura | Film
Leta 1959 sta Perry Smith and Dick Hickock v kansaškem mestecu Holcomb pobila štiričlansko družino Clutter - leta 1965 so ju obesili. Naslednje leto je Truman Capote, liberalni zapeljivec, salonski dandy in kultni showman, do tedaj najbolj znan po Zajtrku pri Tiffanyju, objavil Hladnokrvno, prelomni neožurnalistični roman, v katerem je popisal ozadje tega brutalnega umora.
-
Velika družina, veliko smeha je pro-life komedija. Steve Martin ima namreč 12 otrok. Zgodila se je božja volja. Toda film nam hoče reči: če si pro-life, še ne pomeni, da si fašist! Specifično: ker je najstarejša hči tik pred porodom, najstarejši sin pa tik pred odhodom v veliki svet (točno, moški so avanturisti, ženske pa matere), sklenejo, da bodo “zadnje poletje” preživeli v...
-
Wim Wenders in Sam Shepard sta se po dobrih dvajsetih letih spet združila. Spet sta sklenila, da nam pokažeta, da je ameriški zahod najpopolnejša filmska lokacija. In spet skušata skupaj spraviti disfunkcionalno družino. Pariz, Teksas 2. Howard Spence, tesnobni junak filma Ne hodi mi trkat, je zvezdnik vesternov, ki ima za sabo burno kariero, polno hitov, škandalov, pretepov, izgredov, tabloidnih afer,...
-
“ Amerika nima duše - če bi jo ubili, to ne bi bil zločin.”
-
Siriana, dragulj med h'woodskimi političnimi filmi, je čudovito kompleksni tematski park sodobne geopolitike. Ameriška naftna družba je na tem, da se združi z manjšo, ki je dobila koncesijo za kazahstanska naftna polja. Ker pa pričakujejo, da mediji in javnost tej združitvi ne bodo naklonjeni, angažirajo mogočno PR agencijo, ki naj bi jih zmehčala.
-
Woody Allen, 1977
-
Tu je torej tista četrta sezona Sopranovih, ki se je odvrtela leta 2002, takoj po 11. septembru, po terorističnem napadu na Svetovni trgovinski center, ko se je ekonomija New Yorka zamajala, kar na svoji koži občuti tudi Tony Soprano ( James Gandolfini ), padrino mafijske družine, ki New York "napada" iz New Jerseyja. Tony, ki hoče konsolidirati družinske vrste, sicer ženo še vedno vara, še vedno pa potrebuje...
-
Otroci ločenih staršev so že tradicionalno h'woodski mučeniki št. 1. Po eni strani vedno zelo trpijo, po drugi strani pa se imajo vedno bolje kot otroci poročenih staršev - travme jim pač odprejo svet. In to na stežaj. V Zathuri, vesoljski avanturi, se jim na stežaj odpre vesolje, toda Zathura ni niti 2001, odiseja v vesolju niti Vojna zvezd, ampak neke sorte nadaljevanje Jumanjija (1995)...
-
Heath Ledger igra v Gori Brokeback kavboja, ki mora skrivati, da je gej - v Casanovi pa igra Casanovo, simbol zahodne heteroseksualnosti. Sam film izgleda kot vic, toda selitev z ameriškega zahoda v Benetke je še ena selitev v represivno okolje, ki ne prenese seksualnega eksperimentiranja - Ledger mora tokrat skrivati, da je Casanova. Vatikan ga hoče disciplinirati, zato nanj pošlje svoje inkvizicijske...
-
Louisu ( Michel Subor ), agoničnemu “vsiljivcu” s francoskim akcentom, ruskim potnim listom in mračno preteklostjo, ki živi na švicarsko-francoski meji, vidno peša srce, zato si skuša kupiti transplantacijo, obenem pa išče svojega izgubljenega sina, ki je lahko na Koreji ali pa Tahitiju. Michel, ustavljeni hedonist in emocionalni non sequitur, je - direktno ali indirektno - povezan z...
-
Hollywood, znan po svoji neiskrenosti, je najbolj nor na iskrene ljudi. Še posebej na iskrene pevce - na pevce, ki so peli iz srca. Saj veste, v svojih življenjih so grešili, varali žene, zapuščali otroke, se fiksali, celo sedeli, propadali, ponovno vstajali, lagali in zlorabljali prijatelje, toda hej - peli so iz srca. Tak je bil Ray Charles, ki ga je nedavno biografiral Ray.
-
Hollywoodu je v glavo šinila ideja, kakršna ti v glavo šine le enkrat v življenju - le enkrat pa ti šine zato, ker je trapasta, da jo takoj pozabiš. In ne šine ti več. Hollywood pa ne bi bil Hollywood, če mu ne bi šinilo tole: hej, kaj če rečemo, da je bil Diplomiranec posnet po resnični zgodbi, in kaj če pokažemo, kaj se s temi resničnimi osebami dogaja danes! Dobili bomo neke sorte sequel, ki bo po malem...
-
Kdor je neodvisen, je seksi - kdor je bogat, je vodljiv. Tako se glasi sporočilo filma Prevzetnost in pristranost, posnetega po romanu Jane Austen. Sporočila njenih romanov so bila vedno ista. Prvič, samski moški s čednim premoženjem nujno potrebuje ženo. Drugič, dolžnost punce je, da misli le na to, kako bi se čim prej in čim bolje poročila.
-
Ameriški mainstream žurnalizem se v času Bushevih mandatov, Busheve “vojne proti terorju”, Bushevega patriotiziranja zakonodaje in Bushevega tako rekoč industrializiranega zastraševanja ni ravno izkazal. Prej narobe, z razkritji je zamujal, z informacijami taktiziral, nekritično posredoval laži in fabrikacije. Še celo Bob Woodward, človek, ki je na začetku sedemdesetih razkrinkal in sesul ...