Zakaj si Janez Janša želi nasilja?
»Na protestih bi moralo biti sto tisoč ljudi«
Arjan Pregl, slikar
Tobias Putrih, eden naših mednarodno najbolj uveljavljenih vizualnih umetnikov, se je v domovino vrnil s svojo prvo veliko pregledno razstavo
Uvodnik
Politika
»Metode, ki nimajo veliko skupnega z demokracijo«
Adam Bodnar, varuh človekovih pravic, po izobrazbi odvetnik, in aktivist za človekove pravice Adam Bodnar meni, da je Poljska, njegova domovina, na poti v avtoritarizem, Evropska unija pa se na to odziva preveč medlo
Mrtvi so sami krivi, da so mrtvi
Kaj nam izraelsko-palestinski navzkrižni ogenj pove o tem, zakaj se vojne nikoli več ne končajo
Ministrstvo za kulturo bo financiralo medije, ki so bili izbrani po političnem ključu
Polni nogometni stadioni in prazen Trg republike?
Epidemiji covid-19 sledi epidemija represije in vprašanje je, katera bo trajala dlje in pustila več posledic
Zakaj si Janez Janša želi nasilja?
Policija je izgubila zaupanje ljudi
Vsak drugi občan policiji ne zaupa več
Varuh nič ne vidi, nič ne sliši
Urad varuha človekovih pravic doslej ni izvedel niti enega terenskega nadzora protestov in uporabe policijske sile, pa čeprav se je zaradi policijskega nasilja angažiralo ogromno uglednih pravnikov, ki pomagajo protestnikom varovati človekove pravice
Sodni proces kot oblika zastraševanja kritikov
Moteči protikorupcijski elementi
Obstaja dober razlog, zakaj so protikorupcijski organi neodvisni od menjav oblasti
Obrambno ministrstvo in oglaševanje v skrajno desničarskih trobilih
Pogodbe med SDS in njenimi poslanci so protiustavne
Protiustavna praksa
Selektivni spomin evropskih držav
Ekonomija
Namesto da bi kriptovalute uničile neoliberalizem, so se izrodile v njegovo rešilno bilko
Kolumne
(maršal Twitto jezdi proti Tretji republiki)
Kako se medijska poročila razširjajo, kako krčijo in kako molčijo
Pritisk od spodaj narašča
Inflacija ni orodje, temveč orožje sprememb
In kako ga je Rupel premagal
Družba
»Kaj nas osrečuje kot družbo?«
Zakaj politiki nenadoma toliko govorijo o digitalizaciji in ali nam nova industrijska revolucija prinaša kaj boljšo družbo ali gre le za navadno evolucijo
»Na protestih bi moralo biti sto tisoč ljudi«
Arjan Pregl, slikar
Našli smo izgubljenega bratranca karantanskega panterja
Varljivi mačkon
Trnovčani so ostali brez srca soseske
Dve plati odnosa do Parade ponosa
Kultura
Pr’ Matičku, Kranj
Mednarodno priznana stalna razstava arheoloških izkopanin mora zaradi brezbrižnosti lokalnih oblasti zapustiti domačo Vrhniko
Maja Šorli, dramatičarka, dramaturginja in psihologinja, za katero je osebno vedno politično
Kulturni portret
Ljubljana, 2021
Igriva preobrazba deske
Pravica biti točno to, kar si želiš biti
Je kdo res mislil, da bo naša pesem prišla kamorkoli?
Izbor dogodkov
Dočakali smo prvi bolšji sejem umetnin, ki kažejo koncepte (post)internetne umetnosti
Galerija DobraVaga se je v prvi petletki izkazala kot pomembna odskočna deska za najmlajšo generacijo umetnikov
Tobias Putrih, eden naših mednarodno najbolj uveljavljenih vizualnih umetnikov, se je v domovino vrnil s svojo prvo veliko pregledno razstavo
Kultura | Knjige
Slavko Pregl: Prodajalci megle
Založba Litera, Maribor, 2020 180 str., 23,90 €
Neguib Mafhouz: Pot med palačama
Založba /* cf., Ljubljana, 2020, prevod: Barbara Skubic, 28 €
Kultura | Film
Photograph, 2019, Ritesh Batra
Freaky, 2020, Christopher Landon
Robert Connolly, 2021
Donovan Marsh, 2021
David Charbonier & Justin Powell, 2021
Azazel Jacobs, 2020
Kultura | Plošče
Sons of Kemet: Black to the Future
2021, Impulse!
2021, Sub Pop
2021, Honest Work Recordings
Različni izvajalci: Senzorama vol. 1
2021, ZARŠ