Gregor Kocijančič

  • Gregor Kocijančič

    20. 7. 2018  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Melody’s Echo Chamber: Bon Voyage

    Francoska glasbenica Melody Prochet, frontmanka zasedbe Melody’s Echo Chamber, se je lani zaradi tragične nesreče spopadla z možgansko anevrizmo. A Bon Voyage daje vtis, da je pevka popolnoma okrevala, saj blesti kot še nikdar. V dolgih mesecih v bolnišnici se je v njej nakopičilo ogromno idej, ki jih je zdaj strpala v izjemno pester in optimističen studijski izdelek. Morda za polurno ploščo celo preveč, saj vsaka skladba vključuje idej za vsaj tri pesmi, a shizofrena narava kompozicij okrepi dih jemajočo psihedeličnost poslušalske izkušnje. Poleg bogate instrumentacije ploščo obarva tudi večjezičnost, saj pevka poetična besedila odpoje v angleščini, francoščini in švedščini. Skratka, izjemno pisana psych-pop dogodivščina, ki obuja spomin na kultno zasedbo Broadcast.

  • Gregor Kocijančič

    20. 7. 2018  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Drake: Scorpion

    Kanadski superzvezdnik Drake je pridobil že tako masovno bazo fanatičnih sledilcev, da je pravzaprav popolnoma vseeno, kaj izda. Tudi če gre za tako razvodenel in dolgočasen album, kot je njegov najnovejši, Scorpion. Da ploščo proda v milijonski nakladi, potrebuje le nekaj spevnih singlov, kljub temu pa kar 23 (!) skladb z albuma krasi Billboardovo lestvico stotih trenutno najpopularnejših komadov v ZDA. Častno prvo mesto si je zagotovil tudi na slovenskih lestvicah najbolj poslušanih plošč na čisto vseh spletnih mestih za »streamanje« glasbe. A glasba na plošči je tako pusta in brezidejna, da gre resnično za fenomen, ki ga je težko razumeti. Gre zgolj za odmev stare slave, ki si jo je v preteklosti zagotovil z nekaj izjemnimi singli? Ali pa mu prav monotona homogenost zagotavlja prevlado na lestvicah?

  • Gregor Kocijančič

    13. 7. 2018  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Florence and the Machine: High as Hope

    Florence Welsh ima brez dvoma enega najmogočnejših in najprepoznavnejših glasov v sodobni pop glasbi. Osupljivo vokalno zmogljivost in nadnaravno kapaciteto pljuč pokaže tudi med izlivanjem srca na novi plošči High as Hope, a četudi je na njej napovedovala nekakšen slogovni zasuk, tega ni zaznati. Spremljevalne podlage so morda nekoliko manj pompozne, a plošča zaradi veličine njenega glasu, ki zasenči inštrumentalno plat izdelka, ni nič manj epska. Nasprotno: zbirka balad je včasih prav pretirano grandiozna in posledično težko prebavljiva. Vtis, da poslušamo filmsko glasbo iz Disneyjevega animiranega muzikala, je neizogiben, a morda je ravno teatralnost tisto, kar od Florence pričakujejo zvesti oboževalci.

  • Gregor Kocijančič

    6. 7. 2018  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Death Grips: Year of the Snitch

    Vsaka izdaja eksperimentalne zasedbe Death Grips je vznemirljiva, saj poslušalec nikoli ne ve, kaj naj od nje pričakuje. Predpostavljamo lahko le, da bo rušila žanrske okvire in preizkušala meje poslušljivosti. Tako je tudi pri novem albumu. Plošča je izrazito eklektična in prav v vsaki skladbi je zaznati vrsto žanrov, ki bi v kakšnem drugem kontekstu delovali popolnoma nekompatibilno, Death Grips pa jih uspe povezati v učinkovito in resnično edinstveno izkušnjo. Četudi slogovni zasuk spremljajo vplivi nekaterih milejših žanrov, celotnemu izdelku ne manjka intenzivne agresivnosti, s katero si je zasedba zgradila veličastno ime. Napredno sproducirana in nadrealistična zvočna lobotomija, ki od poslušalca resnično zahteva ogromno.

  • Gregor Kocijančič

    29. 6. 2018  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Nas: Nasir

    Pobudo za Nasovo – gre za enega najpomembnejših in najbolj opevanih raperjev vseh časov – novo ploščo je dal Kanye West, ki na ranču v Wyomingu z vojsko producentov že mesec dni marljivo rojeva ploščo za ploščo. Nasir, že četrti plod Westove podeželske delavnice, je brez dvoma najšibkejši. West je na plošči (ko)produciral beate, odrapal nekaj okornih verzov in odpel osupljivo osladen refren osrednje skladbe. Zdi se, da predvsem zato, da bi na seznamu dosežkov odkljukal še sodelovanje z legendarnim newyorškim emsijem, zaradi česar album deluje rahlo prisiljeno. Čeprav raper po šestih letih zatišja v besedilih ponovno opozarja na relevantna družbena vprašanja, se spotika ob klišeje in na trenutke zveni nekoliko neiskreno.

  • Gregor Kocijančič

    29. 6. 2018  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: Electro City Ljubljana

    Kolektiv Elektroliza lokalne elektronske radovedneže že 12 let navdušuje s promoviranjem podtalnih elektro zvokov, kakršni bi bili brez njegovega prizadevanja pri nas precej zapostavljeni. Zaradi uglednih gostov, ki so nastopali na njegovih rejvih, lahko trdimo, da ima Ljubljana močno elektro sceno. A kompilacija, ki hkrati deluje kot časovni stroj in naprava za teleportiranje v Detroit, dokazuje, da starošolski elektro pri nas ne cveti zgolj zaradi gostujočih velikanov, temveč tudi zaradi lokalcev. Izkazali so se prav vsi vpleteni in plošča je dovolj konsistentna, da jo lahko obravnavamo kot dejanski album in ne zgolj kot pregled neke scene, kar je sicer težava tako rekoč vseh dosedanjih kompilacij lokalne elektronike.

  • Gregor Kocijančič

    22. 6. 2018  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Svemirko: Tunguzija

    Hrvaški romantik Svemirko z novo ploščo upravičuje sloves enega pomembnejših balkanskih indie glasbenikov, ki si ga je suvereno pridobil z izjemnim prvencem Vanilija. Je predstavnik zvoka, ki je v globalnem kontekstu izjemno relevanten, pri nas pa nenavadno zapostavljen. Številni ga primerjajo s kanadskim kantavtorjem Macom DeMarcom, čeprav v njuni glasbi težko najdemo očitne vzporednice. Bolj kot glasbene prvine ju vežejo ležernost, neobremenjenost in igrivost. Ta zaznamuje številne vidike Svemirkovega delovanja: od besedil in intervjujev do koncertov, na katerih se ob spremljavi benda razigra do skrajnosti – kot denimo v ljubljanskem klubu Channel Zero, kjer je koncert odigral kar v spodnjih hlačah.

  • Gregor Kocijančič

    15. 6. 2018  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Lykke Li: So Sad So Sexy

    Prikupen glas švedske pevke Lykke Li se v povezavi z veščino pisanja spevnih komadov zdi kot recept za uspeh, a njena glasba je do te plošče zvenela nekoliko indie. Avtorica se je alternativne cone popa očitno naveličala, saj je pri radikalni prenovi sloga, ki načrtno teži h komercialnemu preboju, posvojila celoten paket sodobnega popa: od izpiljene produkcije do trap beatov. Njeno delo je že od nekdaj prežeto z melanholijo, a še nikdar ni zvenelo tako otožno kot ravno zdaj. Nova plošča že z naslovom namiguje na baladnost in na njej resnično ni trenutka, ki bi poslušalca lahko razvedril. S tem se pridružuje valu pop žalostink, ki gredo za med, kar dokazujejo avtorice, kot sta denimo Lorde in Lana Del Ray.

  • Gregor Kocijančič

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Father John Misty: God’s Favourite Costumer

    Josh Tillman se je po letih bobnanja v zasedbi Fleet Foxes in po številnih prezrtih solističnih izdajah prerodil kot Father John Misty. Po razsvetljenju, ki ga je doživel ob uživanju norih gob, je začel novo poglavje ustvarjalne poti. Sprva se je preizkusil kot pisatelj in skladatelj filmske glasbe ter nadaljeval s kantavtorskim ustvarjanjem. To je dokončno zbudilo pozornost pred tremi leti, ko je izdal ganljivo ploščo I Love You, Honeybear. Od tedaj navdušuje s tem, kako igrivo se loteva neobremenjenega skladanja domiselnih kompozicij, ter s pisanjem izpovednih, izzivalnih in ciničnih besedil. Na četrti plošči se ne oddalji od preverjene zmesi indie folka, americane in popa, a sporočilnost nadgradi z nabritim humorjem in iskreno samorefleksijo.

  • Gregor Kocijančič

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Kanye West: Ye

    Ko govorimo o Kanyeju Westu, se težko osredotočimo le na njegovo glasbo. Poleg zasebnega življenja s klanom Kardashian so tu še njegove blodnje, sporne izjave in javno bruhanje brezglavih mnenj, ki jim verjetno še sam zares ne verjame. Nedavno je denimo dejal, da je bilo suženjstvo izbira temnopoltih. Malo pred tem je na Twitterju izkazal naklonjenost Donaldu Trumpu in zapisal, da imata oba »zmajevsko energijo«. Gre zgolj za kaplji v oceanu spornih nebuloz, zaradi katerih se z Westom ukvarja svetovna medijska krajina.

  • Gregor Kocijančič

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    CHVRCHES: Love is Dead

    Naslovnica tretje plošče škotskega pop tria CHVRCHES celostno zaobjame vtis njegove zvočne podobe: je generična, kičasta in barvita. Čeprav se Love is Dead – tako kot prejšnji dve plošči, ki zvenita skoraj identično – na neki ravni zateka k synthpop nostalgiji, jo zaznamujeta predvsem sodobna, dizajnersko izpiljena produkcija in nasičena pompoznost, ki pogosto meji na EDM. Zasedbi brez dvoma ne gre zanikati nadčloveške nadarjenosti za skladanje spevnih refrenov – takšnih, ki v glavi vztrajno odmevajo, tudi če nad njimi nismo pretirano navdušeni. Plošča je torej nabita s potencialnimi uspešnicami, ki zvenijo precej enolično, a so obrtniško dobro izdelane.

  • Gregor Kocijančič

    25. 5. 2018  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Simian Mobile Disco: Murmurations

    Britanski dvojec Simian Mobile Disco je svoje ime na zemljevid postavil pred dobrim desetletjem, ko se je pridružil novemu valu francoskega elektra. Od vulgarno distorzirane klubske glasbe sta se avtorja oddaljila zelo hitro in z vsako izdajo popolnoma spremenila slog. Rdeča nit eklektičnih izdaj, ki se raztezajo od vokalnega popa do eksperimentalnega tehna, je predvsem v ritmih 4 x 4 in priseganju na rabo analogne mašinerije. To velja tudi za novo ploščo, a avtorja sta tokrat za vodilno glasbilo izbrala ženski pevski zbor Deep Throat Choir. Združitev tehna in cerkveno zvenečih vokalnih harmonij se ne zdi najbolj posrečena: ne glede na vrhunskost njune produkcije ali božanskost izurjenih glasov »sakralna« tehno glasba zveni nekoliko osladno.

  • Gregor Kocijančič

    18. 5. 2018  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Jon Hopkins: Singularity

    Jon Hopkins je avtor eksperimentalne, a dostopne elektronske glasbe. Poznavanje klasičnega skladanja domiselno združuje z napredno produkcijo. Je eden najbolj čislanih IDM-producentov; z novim izdelkom, ki naj bi bil zvočna prispodoba za psihedelično izkušnjo, ta status odločno zacementira. Ko številne plasti synthov, podložene s hipnotičnimi, a intenzivnimi techno in house beati postanejo prenaporne, nas pomiri z ambientalnimi zvočnimi pokrajinami v maniri znanstvenofantastičnih spektaklov. Ko se teatralne abstrakcije sestavijo v oprijemljivo celoto, glasba postane plesna, a ne tako sveža, kot menijo avtorjevi zvesti sledilci: pravzaprav zveni podobno kakor vrhunci neo-trance produkcije iz prejšnjega desetletja.

  • Gregor Kocijančič

    18. 5. 2018  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Beach House: 7

    Victoria Legrand in Alex Scally iz baltimorskega dvojca Beach House sta se po šestih konsistentno zasanjanih ploščah nedvomno uveljavila kot zastavonoši sodobnega dream popa. Zdi se, da imata po štirinajstletnem delovanju več idej kot kadarkoli prej. Z novo ploščo dokazujeta, da sta na vrhuncu plodne kariere. Glede na to, da je njun dosedanji opus v celoti na zavidanja vredni ravni in brez zdrsa, smo od dueta veliko pričakovali in z njegovo sedmo izdajo, preprosto poimenovano 7, smo želeno tudi dobili. Poslušanje nove plošče nujno postaja intimna izkušnja, glasba je izrazito prefinjena, zamegljena in skoraj eterična, elementi igrivosti pa so domala odstranjeni.

  • Gregor Kocijančič

    11. 5. 2018  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    DJ Koze: Knock Knock

    Nemški producent DJ Koze zaradi drzne kompozicijske igrivosti in brezmejne eklektičnosti opusa težko preseneti. A pred petimi leti mu je s ploščo Amygdala uspelo ravno to: dokazal je, da je izjemno nadarjen avtor sodobnega popa, zaznamovanega s protislovnim nasprotjem med spevnostjo in eksperimentiranjem. Pričakovanja pred izidom naslednje plošče so bila velika in Knock Knock jih izpolni. Zaradi inštrumentalne večplastnosti in domiselnega manipuliranja z vokali zveni čudaško, zaradi nežnih beatov in skrbnega nabora gostujočih vokalistov pa hkrati dostopno. Edinstvena različica elektronskega popa, ki spretno krmari med housom in hiphopom, zaradi shizofrenega menjavanja razpoloženja pa poslušalca na trnih drži vse do konca.

  • Gregor Kocijančič

    4. 5. 2018  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Beak>: L. A. Playback

    Bristolski trio Beak> je eden od stranskih projektov Geoffa Barrowa, idejnega vodje kultne zasedbe Portishead. Od vseh zasedb, ki še nadaljujejo tradicijo krautrocka, je najočitnejši in najneposrednejši. Njegove skladbe zvenijo kot »homage« očakom tega žanra, denimo skupinama Can in Neu!, kar lahko resnično cenimo, saj je krautrock, čeprav je v zgodovini glasbe pustil vidno sled, v sodobni produkciji razmeroma zapostavljen. L. A. Playback je zbirka raznih B-strani, raritet in neizdanih demoposnetkov, ki povzema desetletje delovanja skupine. Temu primerno se glasba skozi raziskovanje minimalizma, monotonosti in atonalnosti vztrajno sestavlja v motorik – poravnan groove, značilen za krautrock.

  • Gregor Kocijančič

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Princess Nokia: A Girl Cried Red

    Newyorška reperka Princess Nokia nam že na naslovnici novega mikstejpa kaže sredinca, tokrat ne zaradi jeze, usmerjene v rasiste in šoviniste, temveč zaradi strtega srca. Čeprav si je avtorica s preteklimi eklektičnimi izdajami že pripravila teren za pričakovano žanrsko eksperimentiranje, je občinstvo tokrat suvereno šokirala: ustvarila je zbirko emo pop žalostink in jih aktualizirala z generičnimi trap beati. Njen glas v tem kontekstu zveni, kot bi naključna (pevsko nenadarjena) najstnica z zamašenim nosom v svoji sobi snemala akustične priredbe nekega pozabljenega emo benda. Držimo pesti, da gre za parodijo.

  • Gregor Kocijančič

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Blaž: Steven

    Blaž Gracar, včasih znan kot Dpek, danes preprosto kot Blaž, je obalni producent razigrane futuristične elektronike, ki je v zadnjih letih nase opozoril z malo ploščo b, albumom Don’t Listen to This, kompilacijo vrhuncev svojega opusa The b Of in albumom remiksov BMX. Njegov slog bi zaradi brezbrižnega eksperimentiranja z zvokom, eklektične zmesi neštetih navdihov in naprednih produkcijskih tehnik še najbolj celostno zaobjela nerodna oznaka IDM (intelligent dance music), vendar večino del zaznamuje tudi zvesta in očitna naklonjenost hip-hopu.

  • Gregor Kocijančič

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Mr. Fingers: Cerebral Hemispheres

    Mr. Fingers je veteran, inovator in ikona chicaškega housa. S pestro diskografijo se je v dobrih tridesetih letih dokazal kot izjemno raznolik avtor, ki ima poleg nadarjenosti za skladanje brezčasnih house himn v malem prstu tudi acid bangerje in soulful izice ter pravzaprav vse, kar je vmes. Na novi plošči, prvi dolgometražni po petindvajsetih letih, predstavlja predvsem svojo nežno plat, a tokrat ta deluje neposrečeno. Zaradi osladnih saksofonskih vložkov in solzavih klavirskih solaž večina albuma zveni kot cenena lounge kompilacija. To razpoloženje k sreči preseka s kratkim poglavjem iz minimalističnega housa in melanholičnega acida, a se mu s tem ne uspe povsem odkupiti za izumetničenost in razvlečenost prevladujočih delov albuma.

  • Gregor Kocijančič

    13. 4. 2018  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    The Weeknd: My Dear Melancholy

    Velikan alternativnega R & B-ja, The Weeknd, je zveste oboževalce presenetil z nenapovedano izdajo kratkega albuma. Avtor že z naslovom pojasni, da tokratno ploščo posveča otožnosti, ki ga preganja zaradi bolečega razdrtja zveze. Gre za brezčasno temo, s katero se bo zlahka poistovetila temeljna ciljna skupina te plošče: mladež v težkih letih odraščanja, ki bo z avtorjem sočustvovala v stanju neizmerne melanholije. Zasluge za prepričljivo (predvsem instrumentalno) plat te zbirke jeremijad gre pripisati premišljenemu naboru producentov: soavtor uvodne epopeje je Nicholas Jaar, osrednjo two-step žalostinko je sproduciral Skrillex, najprepričljivejši podlagi pa podpisujeta Francoz Gesaffelstein in njegov rojak Homem-Christo iz legendarnega dua Daft Punk.

  • Možganski orgazmi

    V zadnjih letih je vzniknil nov spletni in psihološki fenomen, ki ga imenujejo avtonomni senzorični odziv meridianov ali ASMR. Gre za to, da lahko nekateri (predvsem zvočni) dražljaji v nekaterih posameznikih sprožijo prijetne občutke, ki jih morda še najnazorneje opiše izraz možgansko mravljinčenje. Nemara ste tudi sami že kdaj ob kakem šepetu z nežnim glasom začutili občutek telesnega ugodja, ki je bežno spominjal na kurjo polt. Pot je verjetno začel v lobanji ali vratu in spolzel po hrbtenici ter vas morda prevzel po vsem telesu. Neverjetno vas je pomiril in vam ugajal – kot bi vam kdo nežno zmasiral možgane. Ne zgolj prijetni, šepetajoči glasovi, tudi drugi zvoki in dražljaji pri nekaterih ljudeh sprožajo sproščujoče ščemenje. Denimo zvok česanja in striženja las, listanja knjig, nežnega tapkanja s prsti, drgnjenja dlani po različnih tkaninah ali polzenja prstov skozi ščetine krtače … S prijetnim mravljinčenjem ob takšnih dražljajih se lahko poistoveti marsikdo in splet je omogočil, da so se ti ljudje povezali v skupnost. Nastala je ASMR-kultura in se v nekaj letih razrasla v enega najbizarnejših kotičkov interneta.

  • Gregor Kocijančič

    6. 4. 2018  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Amen Dunes: Freedom

    Glasbeniki včasih veliki preboj doživijo šele po desetletju delovanja in Damonu McMahonu, ki ustvarja pod imenom Amen Dunes, je uspelo prav to: prelomna mojstrovina Freedom, ki bo v glasbeni zgodovini nedvomno pustila globoko sled, je že njegova peta plošča. Tudi prejšnji albumi so izvrstni, a v preteklih raziskovanjih čudaške folk glasbe je učinek spevnosti malce zbledel zaradi odsotnosti pop občutljivosti. Zdaj pa je avtor svoje genialne – a v preteklosti rahlo begajoče – zamisli izčistil in jih postavil v aranžmaje, za katere se zdi, da so jih navdihnili najboljši trenutki alt-rocka devetdesetih let, poleg tega pa je ohranil kantavtorsko intimnost, ki celoten izdelek naredi še toliko bolj ganljiv.

  • Gregor Kocijančič

    6. 4. 2018  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Big Foot Mama: Plameni v raju

    Po več kot dvajsetih letih izjemne uspešnosti, po sedmih priljubljenih dolgometražnih albumih in kar dveh kompilacijah največjih uspešnic ima zasedba Big Foot Mama toliko zvestih oboževalcev, da je že povsem vseeno, če njena novonastala dela niso ravno presežna. Pri vztrajnem izdajanju plošč je članom skupine verjetno pomembneje to, da v očeh sledilcev še naprej delujejo kot aktivna zasedba, ki stadiona v Stožicah ne napolni zgolj zaradi stare slave. A ob poslušanju nove plošče Plameni v raju se izkaže, da počnejo prav to: pesmi skladajo po preverjenih formulah, na katerih so zgradili veličastno ime. Pravzaprav bi se občinstvu morda celo izneverili, če bi stopili iz svojih čevljev in ustvarili kaj svežega oziroma vsaj kaj, kar ne bi zvenelo skoraj identično z dosedanjim opusom.

  • Gregor Kocijančič

    30. 3. 2018  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    YNGFirefly: how to be happy

    Mladi mariborski beatmaker YNGFirefly je nase opozoril konec lanskega leta, ko je sproduciral večino podlag na Mitovem albumu Bratstvo in estradstvo, ki ga je Mladina uvrstila med najboljše plošče leta. Tokrat ponovno dokazuje obetavne producentske veščine, naklonjenost melanholični melodiki in brezsramno semplanje akustičnih žalostink, ki po pretirani čustvenosti mejijo na emo estetiko, a v kombinaciji s hip-hop beati zvenijo kot alternativni R’n’B. S surovo produkcijo spretno krmari med trapom, popom in lo-fi hip-hopom. K sodelovanju je povabil vojsko glasbenikov z vseh koncev Slovenije; številni prepričajo, za nekatere pa se zdi, da je to, da so dobili prostor za okorne verze, predvsem prijateljska usluga.

  • Gregor Kocijančič

    30. 3. 2018  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Jack White: Boarding House Reach

    Jack White je sodobna ikona rock’n’rolla. Ustvaril je nekatere od najspevnejših kitarskih rifov, ki jih soglasno pojejo celo polne tribune navijačev, tudi takšnih, ki še nikoli niso slišali za The White Stripes. Od razpada te skupine, dvojca z bobnarko Meg White, s katero je začel graditi veličasten opus in nedvomno doživel tudi ustvarjalni vrhunec, je bil dejaven v številnih zasedbah, od The Raconteurs do The Dead Weather, zadnja leta pa se posveča predvsem solistični karieri. Ta je obrodila dve izjemni plošči, zato ni čudno, da smo od tretje, ki je izšla te dni, pričakovali veliko. Navsezadnje je Jack White kitarski genij in izjemen skladatelj, ki v sodobno (indie) rock produkcijo že dvajset let domiselno vpeljuje zvrsti, kot so blues, gospel in country.

  • Gregor Kocijančič

    23. 3. 2018  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Soccer Mommy: Clean

    Kantavtoric, ki ustvarjajo zasanjane lo-fi pesmi in snemajo kar v svojih spalnicah, na indie sceni mrgoli, a Soccer Mommy krepko odstopa od povprečja. Morda zaradi besedil, ki poslušalca neizbežno popeljejo skozi frustracije najstniških let, morda pa zaradi brezsramne pop senzibilnosti, ki jasno odraža njeno naklonjenost »upornicam« z MTV, kot je Avril Lavigne. Verjetno pa je najprepričljivejša zaradi dovršenega songwritinga. Ta je precej prefinjen in hkrati tako speven in nežen, da bi se dobro obnesel kot spremljava na maturantskih plesih v ameriških najstniških filmih. Album Clean pri poslušalcu ne povzroči le kurje polti, ampak v njem zbudi nenadno željo po ogledu kakšne dolgočasne indie dramedije o odraščanju.

  • Gregor Kocijančič

    16. 3. 2018  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Lil Yachy: Lil Boat 2

    Lil Yachy je eden on neštetih trap izvajalcev, ki so si pred ime dodali besedo »lil« (majhen), poustvarjajo klišeje svojega žanra in z digitalnim izpopolnjevanjem pevskih sposobnosti (auto tune) ohranjajo zapuščino pevke Cher. Pozitivna pričakovanja pred njegovo novo ploščo so bila prisotna samo zato, ker jo je »mali čolniček« naslovil kot drugi del prepričljivega prvenca. A ta se mu je, kot kaže, zgolj posrečil. Z vmesnimi izdajami mu je spodletelo, moral se je celo javno opravičiti, saj je v enem od verzov s ponesrečeno seksualno prispodobo vabil k igranju svojega čela, ker je mislil, da gre za pihalo. Po tem fiasku je obljubljal vrnitev h koreninam, dostavil pa zgolj obilico nerodnega bahanja z zavidanja vrednim premoženjem.

  • Gregor Kocijančič

    9. 3. 2018  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča

    SUUNS: Felt

    Kanadski veščaki avantgardnega post punka SUUNS so s prvencem navdušili. Z naslednjima ploščama so se odločno ohranili na zemljevidu in eksperimentirali, se iskali in se ponovno našli, visokih meril, ki so jih postavili s prvencem, pa jim vendarle ni uspelo doseči, kaj šele preseči. Vse do zdaj: s ploščo Felt, ki najbolj prepriča v trenutkih sodobne interpretacije krautrocka, ponovno dokazujejo, da so eni največjih mojstrov svoje domene. Impresija intergalaktičnega popotovanja, h kateri pripomorejo predvsem znanstvenofantastični synthi, se pogosto prizemlji s spokojnimi vokali in psihedeličnimi kitarskimi rifi. Edinstvena zvočna izkušnja, ki zaradi kompleksnosti vztrajno vabi k ponovnemu poslušanju.

  • Gregor Kocijančič

    2. 3. 2018  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    U. S. Girls: A Poem Unlimited

    Ameriško-kanadska glasbenica U. S. Girls je kot solistka, ki je ustvarjala v izolaciji, ljubitelje obskurnega indieja zalagala s hrupnim direndajem, ki je pod površjem šumenja že od nekdaj skrival spevno hrbtenico z resničnim pop potencialom. Pri sodelovanju z vojsko soavtorjev in producentov v studiu je ta potencial dobro izkoristila. Projekt, ki se je začel kot lo-fi noise pop, postaja vedno bolj izčiščen. Ko avtorica opusti lo-fi, ostane pač pop; izjemno dodelan, premišljeno aranžiran in presenetljivo plesen. Nasprotje radostnim harmonijam na plošči so protestna besedila o zlorabah, maščevanju in ameriški politiki. Te teme avtorica očitno čuti iskreno in goreče, saj pusti vtis, da je s svojim edinstvenim glasom v vsakem komadu izlila srce.

  • Gregor Kocijančič

    2. 3. 2018  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Warrego Valles: Botox

    Članici domačega producentskega dvojca Warrego Valles, Nina Hudej in Nina Kodrič, sta že stari znanki z ljubljanske klubske scene. Prav občudovanja vredno se zdi, da ob vsem didžejskem, organizatorskem in aktivističnem delovanju najdeta čas še za avtorsko produkcijo, ki je iz izdaje v izdajo bolj dovršena. To dokazuje tudi njun skupni dolgometražni prvenec Botox.